• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Sant Ninnis!

Det jag tycker är ett stort feltänk från min sambo är att han gräna säger "jamen det är inte sån jag ÄR , eller just det är bara så jag ÄR" när det egentligen handlar om hur han väljer att GÖRA:

Alltså, man kan VÄLJA att medvetet visa lite extra omtanke tillexempel. Och HUR man väljer har med vem man är att göra isåfall. och framförallt med vem den man tänker uppmuntra rär.

Nu tillexempel, när han vet hur ont jag har i min kropp, så vore "kom och sätt dig så ska jag massera in Tigerbalsam på din axel" bland det mest kärleksfulla jag kan tänka mig.

Hade vi haft en liten bebis och jag ammat som jag gjorde med sonen, så hade "du, ta och pumpa ur så tar jag nattmålet" varit samma sak.

Det är saker som vem som helst kan använda ren intelligens för att räkna ut och det betyder SÅ obeskrivligt mycket.
    Det har inte ett skit att göra med om man själv är en romaniker eller har lätt att prata om känslor eller något sådant.

• Ninnnis

Vilken TUR att det inte blev värre ändå, Bruttan! *slår snabbt bort tanken*

Daa, KRAM och GLATT TILLTOP!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-10-29 11:51:18 följande:
    Sant Ninnis!Det jag tycker är ett stort feltänk från min sambo är att han gräna säger "jamen det är inte sån jag ÄR , eller just det är bara så jag ÄR" när det egentligen handlar om hur han väljer att GÖRA:Alltså, man kan VÄLJA att medvetet visa lite extra omtanke tillexempel. Och HUR man väljer har med vem man är att göra isåfall. och framförallt med vem den man tänker uppmuntra rär.Nu tillexempel, när han vet hur ont jag har i min kropp, så vore "kom och sätt dig så ska jag massera in Tigerbalsam på din axel" bland det mest kärleksfulla jag kan tänka mig.Hade vi haft en liten bebis och jag ammat som jag gjorde med sonen, så hade "du, ta och pumpa ur så tar jag nattmålet" varit samma sak.Det är saker som vem som helst kan använda ren intelligens för att räkna ut och det betyder SÅ obeskrivligt mycket.Det har inte ett skit att göra med om man själv är en romaniker eller har lätt att prata om känslor eller något sådant.

AMEN

• Ninnnis

Det är helt sant, Blommis. Man gör aktiva val hur man väljer att agera hela tiden, man kan inte reducera sig till ett offer för omständigheter eller att "det bara är så".

Men det här med att tänka liiiiite längre än vad näsan växer är inte alltid så lätt, tydligen. Ytterligare en manlig gen?

• Ninnnis

*skyndar mig att massera in tigerbalsam på Blommis onda axel och häller upp en kopp te*

• Fjällbruttan

Som sagt, jag är jätteskakig fortfarande och så tacksam!!!
    Hade den missat vår la´gård hade den rullat ut på vägen i full fart och tänkom nån bil kommit då

Det första jag gjorde sen jag blivit ensam här hemma var att kasta mig in till er! Tur att ni finns!!

• passionsblomman

Titta!

Det är ju såhär det är jämt!

Jag har verkligen sagt till min sambo att det är helt absurdt att irl sitter jag med en karl som har mage att GÄSPA medan jag berättar om mitt gynbesök (naturligtvis skyller han det på att det är jobbigt att köra bil...)

...och för att få frågan "hur gick det idag" och någon som verkligen intresserat undrar hur man mår, ja då får man logga in på internet!

Där det finns en tråd med underbara, verkliga människor som FAKTISKT bryr sig!
    Ninnnis skrev 2009-10-29 11:56:54 följande:
    *skyndar mig att massera in tigerbalsam på Blommis onda axel och häller upp en kopp te*
  • Daa

Bruttan, HJÄLP!
    Förstår att du är skakis. Det hade ju kunnat gå hur illa som helst! Skönt att ingen blev skadad... *kramar*

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2009-10-29 12:02:50 följande:
    Där det finns en tråd med underbara, verkliga människor som FAKTISKT bryr sig!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan