• FruLjungberg

Går ni själva eller blir ni överlämnade?

Jag känner sälv att jag inte vill gå med min kille nerför gången. utan han skall stå där framme..

Vi är dock gifta men det var borgerligt och ingen var där då vi ville göra det själva.

MIn syster ska vara tärna som ska gå in med vår son före mig.

Vet ej om pappa skall gå med mig eller är det ovanligt nu förtiden?

Kanske gå själv?

• Svar på tråden Går ni själva eller blir ni överlämnade?
  • passionsblomman

BlomAnna: jag skulle vilja att du visar på exakt vad i Aletas argumentation och frågor till dig som är ett personangrepp.
    Jag är hjärtligt trött på missbruket av ord som personangrepp, kränkning, påhopp och "spåra ur".
    Jag vill gärna veta vad det är du menar.
    Själv upfattar jag Aleta som tydlig, välformulerad och saklig.

• Tess80

Nu måste jag fråga en sak....Varför undrar ni (som är emot överlämning), om varför man vill bli överlämnad överhuvudtaget när ni ändå inte "vill förstå" eller att "ni tycker att ni inte fått dom svar som ni vill ha?" Det går emot mitt förstånd...det blir liksom bara som en dålig skiva som upprepar sig...

Vi bryter ändå inga lagar och detta är någonting som är mellan prästen och brudparet att bestämma. Vi tänker ju inte ta ansvar för att våran präst har sagt "ja självklart". Det får ju stå för prästen och vad hon har för plikter och skyldigheter till kyrkan. Men självklart är vi jätteglada att hon sa "ja" =)

• BlomAnna
    passionsblomman skrev 2009-06-30 11:40:52 följande:
    BlomAnna: jag skulle vilja att du visar på exakt vad i Aletas argumentation och frågor till dig som är ett personangrepp.Jag är hjärtligt trött på missbruket av ord som personangrepp, kränkning, påhopp och "spåra ur".Jag vill gärna veta vad det är du menar.Själv upfattar jag Aleta som tydlig, välformulerad och saklig.
    Vet inte varför jag ska förklara mig för dig men jag tycker det är person angrepp när man citerar någons inlägg och sedan skirver i stil med "så kan du ju inte tänka" och "hur fan menar du då" etc.
  • BlomAnna
    Aleta skrev 2009-06-30 10:15:32 följande:
    .Hur är det själv? Rosa Hollywooddrömmar låter inte så väldigt verklighetsförankrat tycker jag.Ser du den tydliga symboliken?Hör du själv vad du säger och hur det uppfattas?Vet du hur verkligheten ser ut för de flesta kvinnor i världen?Inser du att ALLT man gör påverkar andra?Det går inte att bestämma sig för att en symbol betyder något annat för att man vill det, man spelar upp samma scen för utomstående i alla fall.
    Passionsblomma: Tycker du verkligen detta är tydligt och objektivt? Det är direkta frågor och påståenden om mig och till mig.
  • Hemlig2009

Tess80 skrev 2009-06-30 11:47:12 följande:
    Nu måste jag fråga en sak....Varför undrar ni (som är emot överlämning), om varför man vill bli överlämnad överhuvudtaget när ni ändå inte "vill förstå" eller att "ni tycker att ni inte fått dom svar som ni vill ha?" Det går emot mitt förstånd...det blir liksom bara som en dålig skiva som upprepar sig...Vi bryter ändå inga lagar och detta är någonting som är mellan prästen och brudparet att bestämma. Vi tänker ju inte ta ansvar för att våran präst har sagt "ja självklart". Det får ju stå för prästen och vad hon har för plikter och skyldigheter till kyrkan. Men självklart är vi jätteglada att hon sa "ja" =)

Jag tycker att brudparet själva ska ta ställning till vad de vill symbolisera. Oavsett om prästen säger ja eller inte. Ungefär som vissa kunder jag möter på banken, de lånar så stort belopp som de får istället för att tänka efter hur mycket de är villiga att lägga på boendet (väldigt OT ). Och ja, er präst går emot bestämmelserna.

Jag vill verkligen förstå men jag kan bara inte. Jag med många andra gifta tjejer säger att det var den mest underbara stunden på dagen, ändå så väljer ni att; inte bara dela den stunden med er pappa(!?) men även stolta symbolisera ett kvinnoförtryck.

• Hemlig2009

BlomAnna skrev 2009-06-30 11:50:50 följande:
    Passionsblomma: Tycker du verkligen detta är tydligt och objektivt? Det är direkta frågor och påståenden om mig och till mig.

Det är väl inte personangrepp att ställa frågor?

• Hemlig2009

"Verkar dock aningen svårt för just dig men alla kan lära sig t.om. du"

Den meningen tycker jag är mycket värre än att ställa en fråga till någon...

• MulleNuh

Jag kan faktiskt inte se något personangrepp där...

BlomAnna skrev 2009-06-30 11:50:50 följande:
  • BlomAnna
    Hemlig2009 skrev 2009-06-30 11:53:23 följande:

Det är väl inte personangrepp att ställa frågor?
    det beror väl på hur man ställer dem tycker jag.

Kan hålla med om att meningen jag skrev var aningen elak men det var också skrivet efter att jag kände mig angripen. Är ju inte mer än människa jag heller och ibland blir man förbannad och skriver sånt man kanske inte borde.

Nu har jag dock tröttnat på denna diskussion eftersom den faktiskt inte är särskilt konsturktiv och kommer överge tråden.

Ber om ursäkt till TS för att det blivt så OT här inne och hoppas du får en bra bröllopsdag och att den blir precis som NI vill ha det.
  • Bambi76

Jag kan bara svara för mig nu men den dagen jag och min BM gifter oss så kommer den underbaraste stunden på dagen vara när vi svarar JA till varandra i kyrkan.

Hemlig2009 skrev 2009-06-30 11:52:26 följande:

Jag vill verkligen förstå men jag kan bara inte. Jag med många andra gifta tjejer säger att det var den mest underbara stunden på dagen, ändå så väljer ni att; inte bara dela den stunden med er pappa(!?) men även stolta symbolisera ett kvinnoförtryck.
Svar på tråden Går ni själva eller blir ni överlämnade?