• FruLjungberg

Går ni själva eller blir ni överlämnade?

Jag känner sälv att jag inte vill gå med min kille nerför gången. utan han skall stå där framme..

Vi är dock gifta men det var borgerligt och ingen var där då vi ville göra det själva.

MIn syster ska vara tärna som ska gå in med vår son före mig.

Vet ej om pappa skall gå med mig eller är det ovanligt nu förtiden?

Kanske gå själv?

• Svar på tråden Går ni själva eller blir ni överlämnade?
  • FruLjungberg

Kan du sluta vara otrevlig?
    Uppvisning av bruden klart det handlar om om det bara handlat om att gifta sig hade vi kunant ha mjukisbrallor, en vanlig plastring och uppsatt hår..

Nej då det ska plockas och vaxas ovh polers, hårförlängning bleka tänder, locka hår. fixa fejk naglar manikyr som inte ens syns i skorna, dyra klänningar för 10 tusen massa blommor för lika mycket. osv....

Det är väl klart det handlar om att visa upp sig vem hade annars gjort allt detta.

hade det bara handlat om att gifta sig hade det kvittat om hur man såg ut. I med och motgång sägs det väl?

• FruLjungberg

Folk lägger 150 tusen i snitt på bröllop i sverige.. klart det handlar om att visa upp sig...

• Ore
    FruLjungberg skrev 2009-06-30 16:48:03 följande:
    finns en ingång i kyrkan..tycker inte det ser så snyggt ut när bägge gå och då tittar inte alla på bara mig.Men då går jag väl för fan själv så ni håller tyst någon gång!
    Hoppsan, det var inte meningen att göra dig upprörd. Jag bara ville påpeka att du bör kolla med kyrkan om de tillåter överlämning öht innan du bestämmer dig för det. Och även om jag har en viss åsikt om vad överlämning symboliserar, så vet både du och jag att i praktiken har jag inget som helst med ditt liv och dina val att göra. Så du kan gå in med vem du vill. Men som ett råd, så påpekade jag att om det var en slags "överlämning av pappan till blivande maken vid bröllopet" som var huvudsyftet, så faller den liknelsen ganska platt vid en välsignelse av redan ingånget äktenskap.

Om syftet är att ni absolut inte vill ses innan, så är mötas på mitten ett mer jämställt sätt att göra det.

Om syftet är att du ska få allt ljus på dig rekommenderar jag att försöka få ha det nedsläckt i kyrkan, och rikta spotlights mot dig. Det lär nog garantera att alla tittar på dig och ingen annan.

Hur som helst - lycka till!
  • Hemlig2009

Har du ingen humor människa?

Och nej, vår bröllopsdag handlade verkligen INTE om att jag skulle visa upp mig. Den handlade om massor av kärlek och att vi nu gjorde ett avstamp tillsammans.

Fina vill väl alla vara på sin bröllopsdag, så även brudgummen?! Är det inte lika mycket hans dag menar du? Vi ska på bröllop om ett par veckor och jag tänker minsann klä upp mig då också, trots att ingen (förutom maken då) kommer att titta på mig. Inga mjukisbyxor då heller...

• FruLjungberg

Vi skall ha nersläkt i kyrkan men ingen spotlight. ska ha levande ljus i hela kyrkan OM det blir kyrka.. Blir kanske vigsel i restautangen för vi väljer kansk en mer remote restaurag vid vattnet. inget är bestämt eller bokat.

• FruLjungberg

Förstår du inte vad jag menar. hela grejen är ju så kommerciel egentligen som jul osv.... Hade det bara handlat om kärlek hade man kunnat gå naken...

(förlåt om jag brusar upp med har mkt hormoner(gravid) mår illa och kokar just nu)

• FruLjungberg

Jo men brudgummen gör ju inte alls lika mkt som bruden...

• Ore
    FruLjungberg skrev 2009-06-30 16:56:55 följande:
    Folk lägger 150 tusen i snitt på bröllop i sverige.. klart det handlar om att visa upp sig...
    Nej, det gör det inte. Merkostnaden av våra pengar gick till att ordna en bra fest för våra gäster, med god mat, god dryck och trevlig underhållning.

Angående visa upp sig så fixade vi båda håret hos frisör den dagen, hade snygga kläder och visade upp OSS. Det var inte JAG som skulle visas upp på något vis... I övrigt gjorde jag inget inför bröllopet som jag inte gör i vanliga fall. Inga hårförlängningar, fejknaglar, tandblekningar eller liknande för mig alltså. Vaxa ben, slinga hår, måla naglar, sminka mig, få håret lockat och fixat mm är sådant som jag ÄNDÅ gör. T.ex. har jag inför ett bröllop nästa helg där jag är gäst planerat in slingningen så det ska vara fräscht, nyvaxade ben, jag ska fixa naglarna och få håret uppsatt. Klänningen jag ska ha då kostar 1000 kr.

Så det är klart att jag inte gjorde MINDRE på min egen bröllopsdag, men inte så jäkla mycket mer heller. Klänningen var litet dyrare, jag hade nya underkläder och jag hade en blombukett. Däri låg den största skillnaden för mig i alla fall...
  • FruLjungberg

Jo det är visat att folk lägger detta i snitt på sina bröllop i just sverige.

• Ore

Det låter som att du kanske inte riktigt VILL göra allt detta... Om du själv vill visa upp dig, och din man vill detsamma, så hitta ett bra sätt för det - som funkar både för er och för prästen.

Men om du inte vill fixa naglar, vaxning och allt annat - gör inte det! Jag gjorde det för att jag ville, annars skulle jag struntat fullkomligt i det. Och tror inte att många hade märkt någon större skillnad, ärligt talat...

Svar på tråden Går ni själva eller blir ni överlämnade?