FruLjungberg skrev 2009-06-30 16:56:55 följande:
Folk lägger 150 tusen i snitt på bröllop i sverige.. klart det handlar om att visa upp sig...
Nej, det gör det inte. Merkostnaden av våra pengar gick till att ordna en bra fest för våra gäster, med god mat, god dryck och trevlig underhållning.
Angående visa upp sig så fixade vi båda håret hos frisör den dagen, hade snygga kläder och visade upp OSS. Det var inte JAG som skulle visas upp på något vis... I övrigt gjorde jag inget inför bröllopet som jag inte gör i vanliga fall. Inga hårförlängningar, fejknaglar, tandblekningar eller liknande för mig alltså. Vaxa ben, slinga hår, måla naglar, sminka mig, få håret lockat och fixat mm är sådant som jag ÄNDÅ gör. T.ex. har jag inför ett bröllop nästa helg där jag är gäst planerat in slingningen så det ska vara fräscht, nyvaxade ben, jag ska fixa naglarna och få håret uppsatt. Klänningen jag ska ha då kostar 1000 kr.
Så det är klart att jag inte gjorde MINDRE på min egen bröllopsdag, men inte så jäkla mycket mer heller. Klänningen var litet dyrare, jag hade nya underkläder och jag hade en blombukett. Däri låg den största skillnaden för mig i alla fall...