Tess80 skrev 2009-06-30 19:27:13 följande:
Ursäkta mig, men berätta gärna för mig varför jag har en skyldighet till att ge DIG ett argument överhuvud taget när allt redan är klart och godtjänt från vår präst? Det förstår inte jag!Och ska jag tycka synd om dig bara för att du har hört (enligt dig) ett enda "rationellt argument" tidigare? Om man hade ett rationellt argument (enligt dig)...skulle det då vara okej med brudöverlämning menar du? För jag trodde att ni var emot allt som har med brudöverlämning att göra oavsett för anledning! För annars talar ni ju emot er själva! Men ärligt, så bryr jag mig inte om det! Helt orelevant för mig! För även om du inte förstår, och tycker att det inte är okej det vi gör, så får ju det stå för dig helt enkelt! Det är bara att leva med det. Det kommer alltid att finnas överlämningar!Nä, Jag kommer absolut inte att överväga dina argument, för att det finns inget att överväga helt enkelt.Och du...du har för övrigt inget med vårat bröllop att göra! Förlåt TS, blev OT IGEN *suck*
Nej, du är inte skyldig mig argument. Men ska man diskutera kan du inte klanka ner på mina argument utan att komma med motargument.
Och om någon kunde framföra ett rationellt argument FÖR överlämning, så är jag inte sämre än att jag kan ändra mig i frågan. Men jag har hittills bara hört ett fall där det framförts ett relevant argument, och det var en tjej som sa att hon såg sin blivande man som hennes överhuvud. Det var så hon ville leva sitt liv med honom helt enkelt, han har rätt att fatta slutliga beslut i viktiga frågor och är på många små vi den dominanta parten i förhållandet. Då är överlämningen inget konstigt enligt mig.
Visst kommer det alltid finnas överlämningar

T.ex. överlämningar av barn till dagis, överlämning av paket som skickas, överlämning av saker i största allmänhet. Men varför överlämna vuxna personer?