Bride in the city skrev 2009-06-30 15:53:06 följande:
Nä, det mest jämställda är nog om ni byter roller; kanske att din mamma går med brudgummen längs med altargången och att du istället står vid altaret och väntar? Nej, förlåt, det går ju inte heller om en kvinna väntar på en man - hm är inte det ett tecken på kvinnlig passivitet!!!! Får en känsla att någonstans sitter en man och skrattar och tänker att det inte är kosntigt om kvinnor inte avancerar när de inte ägnar sig åt väsentligheter utan käbblar inbördes. Kan har han rätt, hm... Jag tackar för mig i denna tråd, ha en härlig kväll alla!
Ja, varför går inte fästmannens mamma ned för altargången med sonen? Har ni kanske utmanövrerat hennes betydelse ur era mäns liv- som motsatta könet lär hon väl åtminstone ha haft lika stor betydelse i männens liv som era pappor har haft för er?
Anledningen till att kvinnor inte avancerar är inte på grund av att de inte kan hålla ihop inbördes. Det är för att det är svårt att komma in när det står en mur i vägen. Finns mängder med kvinnliga nätverk och vänner i näringslivet- så varför kommer vi inte in i styrelserna? You tell me.
Jag tror dock inte att det kommer att försämra mina karriärmöjligheter att diskutera (för det är faktiskt en diskussion och inget käbbel bara för att kvinnor deltar- vilket annars är ett vanligt sätt att namnge kvinnors diskussioner för att förminska dem) några minuter med er här på BT. Jag behöver inte er support för att ta mig framåt såvitt jag vet- det hjälper mina kollegor mig med
.