• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • JollyO
    LyckligTjej skrev 2009-08-09 16:33:07 följande:
      Vi ska också köpa hem vin öl och sprit från Tyskland.Har räknat lite lätt och vi kommer att tjäna ganska mkt på att köpa därifrån.Sen har vi sånt tur att vi har bekanta som brukar åka titt som tätt och handlatill sina vänner och bekanta så min m2b kommer att åka med och handla, blir i april/maj.
    Jag och sambon va nere för någon vecka sen och kollade sortiment, priser mm i Puttgarten . Jag vill gärna köpa öl på flaska för det känns trevligare att ställa fram på bordet, men det finns inte så många sorter att välja på då om man inte vill betala pant. Över lag var det billigare på Calles gränsshop än scandlines egna men scandlines hade bredare sortiment. Från båda kan man göra förhandsbeställningar som står klara när man kommer (man vill kanske inte åka hela vägen ner och att det man ha är delvis slut).
    Tyvärr fanns det inte cider på flaska så vi vet inte hur vi ska göra med det. Kanske kan hoppas att de tagit in det tills i vår men det är ju inte så troligt.

Länkar:
    se.calle.dk/ och www.scandlines.se/SEFront/Front_SE
  • NightElf

Appropå hjärtan på tråd som det skrevs om lite tidigare: I en dukning jag varit med och gjort så tog vi loss bladen från tråden och la dem tillsammans med små pärlemorhjärtan och rosor i siden från Panduro. Det blev jättefint!

tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    NightElf: 3 juli

KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    CeKe: 10 juli

Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia_77:17 juli

Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli

Miss Alice: 25 juli

Källerudd: 28 juli

Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli

• LyckligTjej

Ni som ska skicka, save the date - kort.. när skickar ni era?
    Vi funderar på att skicka dem med julkorten, är det för tidigt?
    Känns som om man vill vara ute i god tid när man ska ha bröllop mitt i
    semestertiderna.

• Juli100724

Jätte fin, tycker du ska slå till =) Var hittade du den?
    Vi ska inte senda såna, men ska skicka våra inbjudningar i feb. Men ska senda en påminelse nån månad innan osa...Tänkte vi =)

LyckligTjej skrev 2009-08-09 17:58:11 följande:
    Nu har jag hittat den RÄTTA.. och då menar jag såklart klänning Har bilder på min blogg...kolla här julibrudens.blogg.se/
  • källerudd
    NightElf skrev 2009-08-09 20:57:17 följande:
    Appropå hjärtan på tråd som det skrevs om lite tidigare: I en dukning jag varit med och gjort så tog vi loss bladen från tråden och la dem tillsammans med små pärlemorhjärtan och rosor i siden från Panduro. Det blev jättefint!tessomac: 3
    Det va ju något att ta till sig, det kanske man ska testa...då behöver man ju inte tänka på att det ska vara långa rankor heller...

Vi ska oxå göra en resa neråt tyskland till våren, min pappa var nere för ett tag sen, då passade han på att köpa lite olika champanger (mosserande vin) för att vi skulle testa, Jag och min m2b har fortfarande inte sett röken av någon av flaskorna :P Vi hade oxå tänkt ha öl och cider på flaska..synd att de inte har cider på flaska hmm, men det kanske man får köpa här då..blir ju ändå billigare..

Vi ska inte heller skicka save the date kort utan skicka inbjudningarna i feb..
  • NightElf

När vi ordnade större studentsittningar brukade vi räkna 1/2 flaska vin/person, en öl/cider och en avec, ibland lite snaps med men det brukar man kanske inte ha på bröllop... det brukar iallafall vara ganska lagom, man vill ju inte att folk ska bli för berusade under middagen, vill man dricka mer kan man ju ha en bar!

• AnnelieM

Vi ska skicka våra med julkorten. =)

LyckligTjej skrev 2009-08-09 23:44:18 följande:
    Ni som ska skicka, save the date - kort.. när skickar ni era?Vi funderar på att skicka dem med julkorten, är det för tidigt?Känns som om man vill vara ute i god tid när man ska ha bröllop mitt i semestertiderna.
  • LyckligTjej

Juli100724 skrev 2009-08-10 09:17:32 följande:
    Jätte fin, tycker du ska slå till =) Var hittade du den?Vi ska inte senda såna, men ska skicka våra inbjudningar i feb. Men ska senda en påminelse nån månad innan osa...Tänkte vi =)

Den klänningen ska jag ha, därmed basta
    Jag hittat den här;  www.brudklanningar.nu 

• LyckligTjej

Har fått mitt matrial till vår gästbok idag.
    Nu blir det scrapbooking för hela slanten ikväll

• KatjaB

vi ska skicka våra save the date-kort med julkorten.

ang. det där med mossa i dekorationen så tänkte jag köpa mossan från butik, inte samla i skogen. Den är det inga kryp i Men jag tror att det blir alternativ 2 eller 3 iallafall, känns mer 20-tal och framförallt tidlöst

lycklig tjej: vad kul att du hittat den perfekta klänningen Själv velar jag fram och tillbaka hela tiden.
    Tur att man har tid på sig.

började provjobba för ett nytt jobb idag, kul men rätt mycket såhär i början och så känner jag mig lite stressad över att det inte skulle gå bra, man vill ju vara duktig liksom
    Hoppas att det lugnar ner sig lite snart iallafall så att man orkar planera för bröllopet också

Svar på tråden JULI - 2010 del2