JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
mia: låter toppen!
gäller bara att man inte dricker upp det själv då..haha
Vi ska också köpa hem vin öl och sprit från Tyskland.
Har räknat lite lätt och vi kommer att tjäna ganska mkt på
att köpa därifrån.
Sen har vi sånt tur att vi har bekanta som brukar åka titt som tätt och handla
till sina vänner och bekanta så min m2b kommer att åka med och handla, blir i april/maj.
Hur mkt vin kommer ni att räkna att det går åt per person?
1 glas vitt till förrätten och 2 glas rött till varmrätten, tror ni det
blir för lite? Hur många vinglas får man ut på en flaska vin.. 5-6 ???
Har aldrig tänkt på hur många glas det blir på en flaska..man dricker ju
tills den är tom
kan ju köpa 3liters och hälla upp i karaffer som får stå på borden me. Funderar på att göra så. Ser lite finare ut än att ställa fram en tetra.
tror det är typ 5-6 glas /flaska.
Hörde just av en att man kan beställa hem dryck via internet direkt från tyskland och få det hem till dörren utan att behöva åka dit. Ska kolla upp det mera. Skulle ju vara perfa.
Ja precis, jag va på Ikea och köpte karaffer där, eller igentligen är det vaser men tycker dem va så fina så jag kommer att använda dem till vinet, åsså kostar den bara 19kr/st
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60113179
Nu har jag hittat den RÄTTA.. och då menar jag såklart klänning
Har bilder på min blogg...kolla här http://julibrudens.blogg.se/
Det blir en tysklandsresa även för oss. Tänkte nog göra det till en liten minisemester i vår =) Men annars låter det ju spännande det där med att beställa o få hem till dörren också! Sajberpillan, du får gärna berätta om du får fram mer info kring det!
lyckligtjej: superläckra karaffer/vaser. Helt klart ett alternativ!
Så underbart med BT då man får massor med tips och idéer som man inte tänkt på tidigare. Ni är toppen tjejer!!
CeKe: promise!
Håller på att jämföra ceteringmenyer och priser, verkar ligga mellan 150-185kr/pers. Ska förhoppningsvis provsmaka framåt hösten/vintern. Jammi.