• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • källerudd

Jag är nog den som mest letar och pysslar runt bröllopet. Men han har mycket idéer och åsikter, så måste nog säga att han är väldigt delaktig..Han titar på kläder och vill vara den som köper brudbuketten och ringen, för så var det förr :)

Sen när jag nu för vilken gång i ordningen kommer med något förslag på inbjudningskort så börjar han nog tröttna lite, "men det ser ju lika dant ut som det förra" och jag håller nästan med honom, för det kan vara så att jag bara bytt ut ett silvrig papper mot ett annat :P (för stommen är klar)

Men svårast just nu tycker jag är hemlighetsmakeriet...har börjat få direkta frågor om vi inte ska gifta oss snart och jag är urusel på att ljuga, tycker inte alls om att behöva säga nej. När vi vet precis när var hur...Hur har ni andra gjort med sådant??? Vet inte riktigt vad jag ska svara

På tisdag ska jag iväg och prova klänning =) Kommer inte hitta någon klänning som den i galleriet (så får bli att sy upp), men vill prova stuket så jag vet att jag passar i en sådan. Fundera på att göra den kortare (eftersom vi ska ha vigsel och fest ute) och kanske snörning i ryggen..va tror ni om det??

• KatjaB

vi har berättat att vi ska gifta oss, ja till alla utom min sambos biologiska pappa, han har varit så sur o tvär varje gång vi träffat honom så det han inte känt som läge. Roligare att berätta sånt när någon är lite glad o trevlig. Men det är han väl nån gång snart hoppas jag, haha.

min sambo spelar i band, så han är mer inne i hur vi ska göra med musik till vigsel och festen. Vi ska ha livemusik och han känner ju en del musikmänniskor, så han skulle kolla upp vem som kan sjunga osv. Hans eget band ville han bara få festa och inte ha såna uppdrag på bröllopet.

• NightElf

Källerud: Vi berättade när vi bestämde datum. Jag skulle inte kunna hålla det hemligt och dessutom tycker jag det är roligt att kunna prata med kompisar om det och ta hjälp av föräldrar/vänner med tips och idéer. Om ni inte ska ha någon överraskningsvigsel så kan ni ju berätta det för iallafall era närmaste vänner. Men det gör ni såklart som ni själva tycker! Det kan lätta på trycket lite :)

• källerudd
    NightElf skrev 2009-08-07 10:24:54 följande:
    Källerud: Vi berättade när vi bestämde datum. Jag skulle inte kunna hålla det hemligt och dessutom tycker jag det är roligt att kunna prata med kompisar om det och ta hjälp av föräldrar/vänner med tips och idéer. Om ni inte ska ha någon överraskningsvigsel så kan ni ju berätta det för iallafall era närmaste vänner. Men det gör ni såklart som ni själva tycker! Det kan lätta på trycket lite :)
    Jo jag vet att det gör det, men vi vill så gärna överraska med inbjudningarna...Jätte svårt och jag håller på att gå upp i atomer, Våra föräldrar vet, så jag ventilerar en hel del med mamma och sen ska jag berätta för en vän på tisdag då jag ska prova klänning...Så förhopnningsvis blir det lättare då...=)
  • NightElf

Ja, det är klart att det är kul att överraska med inbjudningarna! Spännande att se din väns reaktion på tisdag då! :D

• rosesarered

Sajberpillan och Källerudd, kul med andra utomhusbrudar! Vi har tänkt skaffa vita paraplyer till oss själva och sedan nånslags tält. Frågan är om man måste ha en riktig plan b också dvs. inomhus. Om det verkligen skulle vara orkanväder..

Mia77,
    jag gillade den andra klänningen! häftigt med svart i klänningen

Min sambo är ganska engagerad och har åsikter om det mesta. Men han är inte lika intresserad av detaljer så det är inte han som sitter och surfar bröllopsbuketter direkt
    Vi ska göra trycksakerna i photoshop elements och det är jag som kan programmet (eller kan och kan, lite iallafall) så då blir det automatiskt jag som sitter och gör det. Han har suttit med och pysslat och funderat över designen så ja, helt ointresserad är han inte. Hans kläder har han redan bestämt vilken butik de ska hyras ifrån, vi var på bröllopsmässan i våras och han blev kär under modevisningen

• KatjaB

rosesarered: vi ska också vara utomhus, iallafall självavigseln. Såg att det fanns snygga praplyer på brollopsbubblor.se (tror det hette så) och i närheten där vi ska vigas finns ett gammalt bönehus som står öppet för allmänheten. Den ska vi ha som plan B ifall det blir regn. Men hoppas på fint väder, platsen är helt underbar.

Min sambo kommer nog också vara mer engagerad i inbjudningarna, jag är väldigt dåligt insatt i hur photoshop funkar, han däremot brukar leka med bilder lite då och då.

• Hante

japp grönt och vitt (inte kritvitt).
    min brudklänning ska ha olivgröna detaljer och tärnan och näbbarna har gröna klänningar med vita detaljer.
    filar på inbjudningarna just nu...

• rosesarered

KatjaB,
    exakt dom paraplyerna har jag också spanat in har tänkt inhandla lite senare mot hösten.

Vi har tänkt oss färgtema med vitt, ljusgrönt och sedan inslag av rött och rosa.

Igår fick jag en liten bröllopsdipp när vi satt och gjorde en preliminär budget.
    Jag trodde att vi hade en rätt stor budget att röra oss med men det visade ju sig snabbt att många bäckar små...

Som ett exempel är ringfrågan lite känslig. Jag har spanat in några ringar som kostar runt 11tusen vilket är mycket pengar men inte alls mycket pengar jämfört med vad många här på Bt lägger på sina ringar.
    Det tyckte min sambo var alldeles för mycket pengar på en ring och han har rätt, vi får liksom inte plats med så många stora poster i budgeten.

Svar på tråden JULI - 2010 del2