JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Välkommen hit NightElf, jättefin klänning!
Vart har du beställt den? berätta gärna när du fått hem den
Har startat en bröllopsblogg, om ni är intresserad
julibrudens.blogg.se
Kanske är det fler av er som bloggar om ert bröllop,
lämna gärna er webadress så man får kika
NightElf; Ni har samma datum som oss.. KUL
tror att vi har blivit några från göteborg här i tråden....kul
Ja jag bor också nära göteborg. och välkommen NightElf jättevacker klänning och kul att du gifter dig i skärgården. Vi är lite veliga vi vill gifta oss med medeltidsfest och pga att vi inte vet i dagsläget om medeltidsdagarna i Kungälv(norr om Göteborg)blir av under nästa år (de gick back mycket pga regn iår) så har vi tagit det säkra före det osäkra så länge och bokat både i Kungälv och på Gotland, medeltidsveckan även där!!
Så just nu har vi två datum! 17 juli eller 14 augusti (som för övrigt är vår förlovningsdag). Men kände att det ju inte hade varit kul om nu inte medeltidsdagarna blir av så vill vi ju inte stå där då och inte ha en reservplan....
De skulle bestämma sig under hösten. Vi kan tyvärr omöjligt ha råd med att hyra in allt själva med gycklare, eldshower osv. Själva stämningen med att ha många andra personer omkring vår lilla skara av bröllopsgäster som också har medeltidskläder och känsla är nog det vi mest känner att vi vill åt, annars blir det bara som en "maskerad" och det var inte själva syftet.
Jag har beställt klänningen via Helens brud & bal i Kungälv. Märket är Lilly, www.lilly.dk Vad roligt att så många tycker den är fin! Det är ju ett av de viktigare inköpen i livet och då får det inte bli fel, eller hur!? :D
Medeltidsbröllop tycker jag verkar jättefint! Var länge inne på det själv men mötte visst motstånd från min bättre hälft. Jag hade isåfall velat ha det vid en sjö med mycket facklor etc när det blir mörkt och så någon som kulade mitt i natten. Jag förstår vad du menar med maskerad, Visby blir ju perfekt! Ni kan vara i en av kyrkoruinerna kanske?
hamte, kul med medeltidsbröllop, sambons förra jobbarkompis hade det där gästerna också kläde sig i medeltida adliga kläder o så gifte de sig på örebro slott, var med i tidningen med ett helt uppslag
de hade massa kul ideér ifall du vill få tips så ska jag försöka minnas allt.
åååh vad svårt det är att bestämma sig för EN klänning, ju mer jag tittar desto mer hittar jag. vill ha spets iallafall, a-linje formad och sweetheart.ringnig.. o det finns ju ett antal av fden varianten :)
lade upp lite bilder i galleriet, gå gärna in o kolla vad ni tycker
Vi är överens om medeltida bröllop båda två - gillar att var på medeltidsmarknader också.
alla klänningarna var fina KatjaB - min dotter tyckte den första var finast (hon gillar inte så mycket detaljer - spetsen var fin) jag tyckte nog den sista men det är svårt att veta innan man ser den på...
jag vet att jag inte hade passat i någon av dem - har ju lite form så att säga då jag är flerbarnsmor också :)
vi tar tacksamt emot alla tips vi kan få kring medeltida bröllop!!
Behöver eran hjälp!!! Denna djungel med klänningar, ju mer man kolla
desto svårare blir det
Har 2 klänningar i mitt bildgalleri, kila gärna in där och säg
sedan va ni tycker.
Vem av dem ska jag ha?????????????
Natti Natti
lycklig tjej: nr 2 gillade jag mer. men båda var fina!
hante: brudgummen var väldigt ambitiös och byggde en giliotin som de ställde på borggården för att få en känsla av medeltid, han gjorde också två spjut som två kompisar utklädda till vakter (typ som i robin hood) fick hålla i på varsin sida av ingången till salen de vigdes i. Deras löften var skrivna på pergamentrullar och även toastmastern hade en pergamentrulle med tal mm på. Har för mig att de också dansade en medeltida dans istället för den klassiska bröllopsvalsen.
vet hur det är med figur efter barn.. har ju två barn själv och man ser ju inte ut som innan dessvärre. Har dock kommit fram till att a-linjeformad kjol ser bäst ut på mig, döljer putmagen och så blir bysten snygg i lite hjärtformad ringning.
vi gifter oss i kungälv den 10 juli