• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • AnnelieM

Först funderade jag på vinrött men de kändes lite vintrigt så de fick blir rosa/vit och guld eller silver.
    =)

Miss Svensson skrev 2009-07-28 20:24:04 följande:

Grattis och välkommen!! Härliga färger... precis de som jag sitter och funderar på..
  • KatjaB
    AnnelieM skrev 2009-07-29 08:11:52 följande:
    Först funderade jag på vinrött men de kändes lite vintrigt så de fick blir rosa/vit och guld eller silver. =)Miss Svensson skrev 2009-07-28 20:24:04 följande:
    blir nog jättefint
  • kullaberg

Hej alla,

Jag har inte varit inne på länge, legat lågt med bröllopsplaneringen under semestern
    Men då var man igång igen... hihi

Vad många nya det har kommit till under de veckorna jag varit borta! Gud vad roligt! Härligt att ha så många andra julibrudar att dela med sig med.

Vi gifter oss den 10 juli, kyrka och lokal är bokad. Fotograf blir min M2Bs syster, Toastmasterparet är tillfrågat och de har tackat ja. Tärna och bestman är utvalda. Färgtema blir limegrönt, vitt och ljus lila.
    Så långt har vi kommit och det känns som en bra bit på vägen tycker jag!

• kikki kikki

man behöver vara ute i god tid om man vill ha den lokalen och kyrkan man vill ha.
    Vi har bokat det redan så det behöver vi inte tänka på mer

• zeldae

Hej, såg att jag inte var med på listan :( Någon måste ha kopierat en gammal lista och lagt till... Så, uppdaterar!

tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli

KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli

Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli

Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli

Miss Alice: 25 juli

Källerudd: 28 juli

Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli

• zeldae

Vi gifter oss i Stockholm, 10e juli. Har bokat kyrka och är i full färd med lokalletande. Superkul! Har betat av ca 6 st och ska kolla igen i morgon då m2b har ledigt. Så jag håller på och kollar och mailar och gör en lista med ställen och tider till imorgon! Är det ngn mer från Stockholm här? Var ska ni ha festen? Jag har en jättebra gammal tråd med lokaler i Sthlmstrakten om nån är intresserad.

• källerudd

Vi har valt plats för vigsel och fest, bokad (om man kan säga så när vi ska vara hos mina föräldrar :P)

Bestämt färger, djuptdjupt röd, rosa, lite silver och vitt

Bestämt hur inbjudningskort och festprogram skall se ut (köpa material och sen börja tillverka, ligger närmast på schemat)

har en preliminär gästlista
    Funderat lite på hur dukning skall se ut
    Vet på ett ungefär hur brudbuketten skall se ut
    Vi har ganska klart för oss vad vi ska ha för mat

Skall tillfrågas Fotgraf, Toastmadame x 2, Präst

Första kik på klänning irl sker om en vecka (vet inte om jag ska köpa, hyra el sy upp) vet dock ur tidning ungefär hurdan jag vill ha...

Oj..hihi känns inte som vi kommit någon stanns i planeringen men när jag började stylta upp det här, har vi gjort ganska mycket :)

• zeldae

Bra där, källerudd! De flesta har så bra framförhållning! jag hade önskat att vi skulle vara klara med festlokalen också, men vi hinner nog inte det innan semestern i augusti. Så hoppas att vi bokar i september. Då kan man andas ut och börja planera utifrån lokal, med dukning och så.
    Trodde inte att det var så mkt, men nu när man har hittat hit och till andra bröllopssidor och bloggar... jaaa det finns hur mycket som helst att ta ställning till, för en velig våg som jag! :)
    Och så tar det så mycket tid att surfa runt.
    Tyvärr kan jag inte börja prova klänning än, eftersom jag släpar på 15 extrakilon efter att vår dotter föddes i september. Det är ju nästan ett år sedan, så måste verkligen ta tag i det här. Förstår inte hur det kunde bli så? Har alltid varit smal och aldrig haft problem med övervikt innan. Planerar att vara fit to fight december/januari och då börja prova...

• KatjaB

vi har platsen för vigseln och vigselförrättare bokad, med lokalen dröjer lite.. den lokal vi helst vill ha, där har de semester o är tillbaka om nån vecka. Så vi får snällt vänta.
    Dock fick jag veta att de ska bygga om hallen, vilket gör att stora salen blir mindre (undrar hur mycket mindre bara)
    Hoppas på att vi ändå kan vara där, omgivingen är jättefin och det är inte alls långt för de flesta att ta sig hem, bra bussförbindelser osv.

Svar på tråden JULI - 2010 del2