• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • sajberpillan

Funderar också på att beställa och få en klänning uppsydd. Verkar vara Milly som gäller då de allra flesta tycker de gör välsydda klänningar och är trevliga.

Lycklig tjej: låter jättefint och smart att göra 2 flugor på smällen på en och samma gång!

Nån frågade om färger. Kommer inte ihåg om jag svarade, men vi har vitt, grått/svart och lime som färgtema. Funderar på bordsdekorationer och dukar mm. Har en del klart, men vill ju passa på att kunna köpa saker om man hittar nåt.

• Gotlandstös

Halloj

Ja om ett år så här dax har man blivit fru

Vi har inte planerat något mer, allt ligger i stiltje. Men det hinns!

• Gotlandstös
    Tokisen skrev 2009-07-24 16:32:54 följande:
    Ja, verkligen, jag har fastnat på en klänning på millybridal.comden som heter Michelle.Men känner att jag måste prova först i en vanlig affär, modellen så man vet om man passar i just den modellen.
    Så känner jag med...prova i butik först
  • Tokisen

vilka idioter, hur kan man ha samvete att blåsa folk på det viset.
    vilken tur att det löste sig till slut, men man blir ju helt less när man ska behöva tjata på det viset, så vill man ju inte ha d.

jag har oxå läst en del om milly, och känner att jag faktiskt skulle våga mig på att beställa därifrån, dem verkar hverkligen seriösa och trevliga.

josspossgirl1 skrev 2009-07-25 21:37:50 följande:
    lycklig tjej. Tycker det låter mYCKET bra m ditt förslag kring boxar och placeringskort, perfekt att slå två flugor i en smäll, plus att det blir fint oxå sajberpillan. Ah, ja, då förstår du att det inte finns en massa tid över till att sitta här Men t ycker det är lite trist nu, ÄLSKAR Ju att planera, men just nu måste allt ligga på is då det inte finns nåt att fixa just nu. Men snart börjar nedräkningen på allvar ju, har ni oxå 31/7?Ni som funderar på att beställa klänningar på millybridal.com ... jag har BARA hört bra saker om dem.Beställ INTE klänning från brudix.se jag hade MASSA strul med dem, har även haft kontakt med två andra tjejer som i princip blivit blåsta. Inte förrän jag hotade med polisanmälan och reklamationsnämnden skickade de min klänning... först svarade de inte ens på mailen man skickade och undrade var den var. Säger bara att jag är JÄKLIGt glad att jag beställde den i så god tid så att jag hann lösa allt strul som var. Det som iofs blev bra islutändan var att jag fick 40 % avdrag på priset då det var vissa detaljer som inte stämde och så. Det sjuka är att brudix har samma bilder på klänningarna som de har på millybridal.com så det är rätt uppenbart att de beställer klänningarna därifrån och säljer för en dyrare peng. Jag hävdade allt detta att de hade snott copyrighten och tagit millybridals bild, att klänninge4n inte var exakt den jag beställt mm.... så den kostade mig i slutändan 1200 kr, INGENTING nästan ju... Men FAAAAAAAAAAAAAAn vad nervig man hade varit om det bara var några veckor till man skulle gifta sig. Men som sagt, millybridal verkar vara helseriösa, finns massor av trådar kring deras klänningar här på bt.ha en skön kväll alla
  • källerudd

Nu har jag äntligen bestämt mig för hur våra inbjudningskort skall se ut...
    Jag gjorde två olika idag som jag blev väldigt nöjd med. M2b kom med synpunkter och till slut blev det lite av en kompromiss av båda. Så nu är det bara till att inhandla material och börja tillverka. =)

Hur kommer ni göra med festhäften...Jag funderar på att göra "skalet" till dem, så det följer temat och sen låta tex toastmadamerna göra innehållet. Eller gör ni hela häftet själva???

• CeKe

Hejsan!
    Nu är det dags även för mig att hoppa in i forumet. Min kille friade 4 juli och vi har precis bestämt att den stora dagen blir 10 juli nästa år! Kan knappt fatta det.

När det gäller klänning, kan jag tipsa om Matildas fest. Det finns en massa klänningar på hemsidan, så kan man göra om dem efter eget tycke och smak. Min svägerska gifte sig nyligen och fick suverän service från butiken, så hon rekommenderar dem varmt.

Själv har jag hittat min drömklänning, Migezan (www.migezan.se)Rapsody R5815_F, men den är svindyr. Har dock fått en bekant, som tidigare jobbat som sömmerska åt Dramaten att sy den åt mig, så jag är helt lyrisk över det!

• LyckligTjej

Nattugglan i farten

Källerud: Jag kommer att beställa skalet, från Calligraphen.
    Innehåller i festprogrammen gör vi själv, har redan börjat
    Dem skriver jag ut själv här hemma på vanligt A4 papper.

Näh nu är det dags att sova.
    God Natt på er!!!

• AnnelieM

Nu är de dags för mig att hoppa in här :)
    Vi gifter oss den 3/7-2010. Det som är bestämt nu är att vi ska ha rosa,vit och antingen guld eller silver som team.
    Mycket planering men skulle vilja göra allt färdigt redan nu... :)
    Ingen i våran närhet vet om det ännu så de blir en överraskning när inbjuningskorten skickas ut =)

• LyckligTjej

AnnelieM: VÄLKOMMEN!!! Ni har samma dag som oss Vi håller också vårt bröllop hemligt, bara 2 nära vänner som vet om det, man längtar tills det är dags att skicka ut inbjudningskorten
    och överraska alla

Svar på tråden JULI - 2010 del2