JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Funderar också på att beställa och få en klänning uppsydd. Verkar vara Milly som gäller då de allra flesta tycker de gör välsydda klänningar och är trevliga.
Lycklig tjej: låter jättefint och smart att göra 2 flugor på smällen på en och samma gång!
Nån frågade om färger. Kommer inte ihåg om jag svarade, men vi har vitt, grått/svart och lime som färgtema. Funderar på bordsdekorationer och dukar mm. Har en del klart, men vill ju passa på att kunna köpa saker om man hittar nåt.
Halloj
Ja om ett år så här dax har man blivit fru
Vi har inte planerat något mer, allt ligger i stiltje. Men det hinns!
vilka idioter, hur kan man ha samvete att blåsa folk på det viset.
vilken tur att det löste sig till slut, men man blir ju helt less när man ska behöva tjata på det viset, så vill man ju inte ha d.
jag har oxå läst en del om milly, och känner att jag faktiskt skulle våga mig på att beställa därifrån, dem verkar hverkligen seriösa och trevliga.
Nu har jag äntligen bestämt mig för hur våra inbjudningskort skall se ut...
Jag gjorde två olika idag som jag blev väldigt nöjd med. M2b kom med synpunkter och till slut blev det lite av en kompromiss av båda. Så nu är det bara till att inhandla material och börja tillverka. =)
Hur kommer ni göra med festhäften...Jag funderar på att göra "skalet" till dem, så det följer temat och sen låta tex toastmadamerna göra innehållet. Eller gör ni hela häftet själva???
Hejsan!
Nu är det dags även för mig att hoppa in i forumet. Min kille friade 4 juli och vi har precis bestämt att den stora dagen blir 10 juli nästa år! Kan knappt fatta det.
När det gäller klänning, kan jag tipsa om Matildas fest. Det finns en massa klänningar på hemsidan, så kan man göra om dem efter eget tycke och smak. Min svägerska gifte sig nyligen och fick suverän service från butiken, så hon rekommenderar dem varmt.
Själv har jag hittat min drömklänning, Migezan (www.migezan.se)Rapsody R5815_F, men den är svindyr. Har dock fått en bekant, som tidigare jobbat som sömmerska åt Dramaten att sy den åt mig, så jag är helt lyrisk över det!
Just, ja, kom ju på att man kan lägga in en länk till klänningen..
www.migezan.se/catalog/brud/SB/R5815_F.jpg
ha de gott
Nattugglan i farten
Källerud: Jag kommer att beställa skalet, från Calligraphen.
Innehåller i festprogrammen gör vi själv, har redan börjat
Dem skriver jag ut själv här hemma på vanligt A4 papper.
Näh nu är det dags att sova.
God Natt på er!!!
Nu är de dags för mig att hoppa in här :)
Vi gifter oss den 3/7-2010. Det som är bestämt nu är att vi ska ha rosa,vit och antingen guld eller silver som team.
Mycket planering men skulle vilja göra allt färdigt redan nu... :)
Ingen i våran närhet vet om det ännu så de blir en överraskning när inbjuningskorten skickas ut =)
AnnelieM: VÄLKOMMEN!!! Ni har samma dag som oss Vi håller också vårt bröllop hemligt, bara 2 nära vänner som vet om det, man längtar tills det är dags att skicka ut inbjudningskorten
och överraska alla