• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Clea

Idag firar vi att det "bara" är 1 år kvar! Måtte tiden gå fort! =)

• sajberpillan

även vi har 1 år kvar idag!!!! Fast gubben min som kom ihåg, jag hade glömt datum..hmmm.
    Vi letar vigselplats. Vill gärna vara ute, men samtidigt kunna gå undertak om det regnar. Festplats är bokat och klart.
    Så det är skönt.

• Gotlandstös

Vi har kollat lite på inbjudningskort men det är ju rena djungeln ju.
    Ni som ska beställa fördigtryckta...vart ifrån??

• kikki kikki

Idag började jag att fixa med våra inbjudningskort...ler....skitkul ju.
    jag måste köpa en taggad sax och tjockare papper
    sen är det bara att klippa och klistra....

• AnnelieM

Ni som gör era egna inbjudningar, vad har ni för skrivare? bläck eller laser? vi måste köpa en men vet inte inte vilken sort eller dylikt...

• KatjaB

oj, börjar ni redan med inbjudningskorten?
    När har ni tänkt skicka ut era? Enligt "vett och etikett" ska man skicka dem 2-3 månader innan, men då det är semestertider när vi ska gifta oss kanske det är bra att skicka tidigare än så?

• KatjaB
    AnnelieM skrev 2009-08-01 22:31:16 följande:
    Ni som gör era egna inbjudningar, vad har ni för skrivare? bläck eller laser? vi måste köpa en men vet inte inte vilken sort eller dylikt...
    finns det bläckskrivare fortfarande? trodde de flesta var laser.. Laser är ju bättre iallafall än bläck, blir snyggare när ni skriver ut
  • källerudd

Vi kommer att skicka våra inbjudningar i februari, för precis som du sa så har gifter vi oss oxå i semestertider och jag vill att så många som möjligt skall kunna komma...

Ska försöka göra inbjudningarna snart oxå så man slipper stressa med det precis innan jul..

Ska köpa material i veckan nu, men hur mycket har tex panduro hemma??? Behövs ju en hel del ark. eller måste man göra en beställning då?? jag som inte bor i närheten av något :S

• AnnelieM

Vi kommer att skicka ut våra i början av april och gifter oss den 3/7. Och till jul kommer vi att skicka ut ett save the date kort med julkorten... =)

KatjaB skrev 2009-08-01 22:31:57 följande:
    oj, börjar ni redan med inbjudningskorten? När har ni tänkt skicka ut era? Enligt "vett och etikett" ska man skicka dem 2-3 månader innan, men då det är semestertider när vi ska gifta oss kanske det är bra att skicka tidigare än så?
  • KatjaB
    AnnelieM skrev 2009-08-02 11:24:54 följande:
    Vi kommer att skicka ut våra i början av april och gifter oss den 3/7. Och till jul kommer vi att skicka ut ett save the date kort med julkorten... =)
    jahaa.. är det det som save the datekorten är till för.. förstod inte vad de skulle vara bra för när man skickar inbjudan. Vad smart!
Svar på tråden JULI - 2010 del2