• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Hante

Hej Vi gifter oss också i juli nästa år.... Har kollat in klänning, vilken brudbukett, frisyr, lokal är förfrågan skickad till men det är i samband med ett större arrangemang därför har vi ännu inte fått svar men hoppas få det till veckan. Kyrkan är bokad. Tärna och Bestman svarade självklart ja. Vi vet även ungefär hur vår meny ska se ut... har dock inte kollat exakta priser ännu. Filar på inbjudningarna just nu - vi måste tyvärr ut med dem tidigt då många är långväga och ju måste fixa boende under semestertider och ett större arrangemang...!!!

Så mycket att ordna men kul är det med

• kikki kikki

jag har laserskrivare och provade att köpa en rulle med mönstrad pappersduk på ICA ....det vart skitbra att skriva ut på den jag var rädd att inte det skulle funka i min skrivare men det gick.
    ska sen klippa kanterna så dom blir taggiga och så limma på ett hårdare vitt papper sen....jag vet ju inte om det blir som jag tänkt mig men hoppas.....skulle det inte bli bra så har jag månader på mig att komma på någe annat.
    jag tänkte skicka ut inbjudningskorten i feb/mars för vi känner folk i hela sverige som behöver tid på sig att planera in detta.

• AnnelieM

Japp då har dom ju tid att förbereda sig och planera semester osv när man gifter sig under semestern. Jag ska beställa typ visit kort där de står save the date osv.... och skicka med i dubbel vikta julkort som jag gör själv.=)

KatjaB skrev 2009-08-02 11:45:56 följande:
    jahaa.. är det det som save the datekorten är till för.. förstod inte vad de skulle vara bra för när man skickar inbjudan. Vad smart!
  • LyckligTjej

Har lite och ta igen ser jag
    Har tillbringat några härliga dagar i vår sommarstuga och
    det ligger ju så öde så där finns inget internet

Jag vet inte hur jag ska göra med inbjudningskorten, tänkte först beställa från calligraphen men är samtidigt lite smått sugen på att göra dem själv

I helgen va jag förresten och handlade på Ikea,
    har bunkrat med b.la lakan, vinkaraffer och lyktor.
    Dem säljer lakan för 15kr/st... Ett tips!!!!

• KatjaB

Vi tänkte också köpa 15 kr:s lakan på ikea till dukar, ska även köpa ett par extra och sy servetter av tänkte jag.
    Ska börja smått nu så man hinner klart.

Tänkte faktiskt vara så ful att jag gör egna kopior på en av xalligraphens som jag tyckte var snygga. Tror det blir riktigt bra faktiskt. Måste bara få bekräftat med lokalen att vi kan ha den då och att den inte blir för liten, sen kan man ju börja fila lite på inbjudningarna.

Vet inte hur jag ska göra.. klänningen jag vill ha kostar 2500 kr inkl. frakt från Kina, om jag tar via Mathildasfest kostar det 4500 kr inkl. frakt. Det är ju rätt mycket mer pengar men samtidigt så får jag ju ta måtten i cm och slipper på knackig engelska berätta hur det är jag menar att jag vill att klänningen ska se ut. Vet inte riktigt om det är värt så mkt mer pengar bara.. hur skulle ni ha gjort?

• sajberpillan

inbjudningskorten skickar vi nog ut redan i februari, det är då uingefär som folk börjar ordna med sommarsemestern. Och eftersom ett stort gäng blir långväga vill de nog veta ett tag iförväg. Även vi vill veta då vi ska boka övernattning och ha reda på hur många som behöver det.

Ska också köpa 15kr lakan, hoppas de finns kvar ett tag. Måste mäta borden så jag vet att de räcker till först.

Har nu berättat för ett kompispar och bett henne om att vara med under förberedelserna. Det ville hon gärna + att hon hade ljuslyktor och champagneglas som vi kunde låna. Perfa.

• cha2010

Jag ska gifta mig den 31 Juli nästa år, hurra!

Tyvärr har vi inte hittat någon bra lokal än, ni som bor i Stockholmsområdet, var finns det mysiga lokaler att hyra, till ett bra pris? Hjälp mig =)

• källerudd

Nu är det så att min sambo ska till göteborg i jobbet tis/ons och jag får följa med :P Visst blir ju långa dagar själv i den stora staden men ska bli kul...

Tänkte passa på att köpa material till inbjudningkort och festhäften oxå, några tips på vart man ska göra detta???

Kanske till och med så att det finns någon göteborgsbrud i denna skara som kanske skulle vilja ta en fika?

• Mrs Opp

Åh, jag bor ju i Göteborg och skulle gärna ha fikat med dig, men har börjat jobba den här veckan och har ett jobb det det är lite svårt att komma ifrån dagtid tyvärr. ( för jag antar att du och sambon gör något tillsammans tisdag kväll...)

Format Papper och Stämplar är bra har jag för mig - ligger på Drottninggatan 71 och IN-EX på Östra Larmgatan 16 har också bra utbud.
    Sedan har jag hört att Arkivet Papper och Design på Lilla Kyrkogatan 3 skall vara bra, har inte varit där själv än.

Hör av dig om du vill fika efter klockan 17 imorgon, men som sagt jag förstår att det nog inte passar.

källerudd skrev 2009-08-03 16:01:40 följande:
    Nu är det så att min sambo ska till göteborg i jobbet tis/ons och jag får följa med :P Visst blir ju långa dagar själv i den stora staden men ska bli kul...Tänkte passa på att köpa material till inbjudningkort och festhäften oxå, några tips på vart man ska göra detta???Kanske till och med så att det finns någon göteborgsbrud i denna skara som kanske skulle vilja ta en fika?
  • kikki kikki

jag bor lite utanför gbg men är där jämt. jag börjar inte jobba förän på torsdag.
    jag skulle också behöva kolla på papper

Svar på tråden JULI - 2010 del2