JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
nej budgeten är ett känslig ämne!!två barns familj är påkostande... men vi ska ro hem det hela på något sätt, i år är det 10 år sedan förlovningen, 15 år sedan vi blev vänner/träffades för första gången.
rosesarered: ja visst är det svårt det där med ringar. Vi har fortfarande inte våra riktiga förlovningsringar, utan bara provisoriska tills våra riktiga kommer. Bestämde att vi skulle ha titan, min sambo som inte är mycket för smycken tyckte att det var det enda som han tyckte var fint, typ. Så där kom vi ju ner en del i kostnad förstås, men det är ju bara på hans ring, jag vill ha stenar i både vigsel och förlovningsringen men då blir det ju rätt stor skillnad i pris.
Vill ha en sten på 0.09 ct i förlovningsringen och en infattning så att ringen ser avkapad ut, och stenen sitter emellan ringen.
Den blev 3000 kr dyrare än det första alternativet, så jag känner mig lite velig om jag verkligen "behöver" två ringar med stenar i, för vigselringen kostar 6000 tror jag. Blri ju rätt saftigt när man slår ihop allt
har tre olika förslag på färgtema/dukning
1, vita dukar, vita servetter, en "löpare" av mossa som man gör hål i och ställer blockljus i. fejkdiamanter som strös ut här och var på löparen och vita näckrosor (osäker på om de är fridlysta dock)
2, vita dukar, vita servetter, rosor avklippta i små skålar som går i champagnerosa, elfenben och cremevitt. SMå pärlor i rosorna och kanske pärlor och "diamanter" på någon form av girland som får slingra sig längs med mitten på bordet. Färgerna går alltså i creme, vitt och champagnerosa
3, samma som ovan (2) fast inte de rosa tonerna utna bara olika vita toner och lite gröna inslag som grässtrån med rosorna
bad tror ni blir bäst?
KatjaB: jag tycker alt 2 eller 3 låter finast, men 1an är lite annorlunda. Det enda jag tänker på är alla småkryp som brukar finnas i mossa, kanske inte så skoj med myror på borden?!
Vi ska ha vitt, silver/grått och lime som färgtema. Har tänkt köpa vita dukar/lakan och ha någonting grått på borden. Sedan små IKEAljusstakar med vita liljor(alt andra vita blommor) och värmeljus samt slingor med genomskinliga glasbitar. Sedan något limefärgat, antingen limefrukter eller något annat grönt.
Programmen blir gråa, och de gör ju en hel del av färgen på borden.
Jag och min sambo ska gifta oss den 10 Juli :)
Vi längtar, men vi har inte berättat för någon än!!
Kan man ha vitt och svart färgtema, tänkte eftersom min klänning troligen kommer ha svarta detaljer
Mia 77: vi kommer att ha svart med då jag har det i min klänning ( finns bild i galleriet. Men vi har inte så mycket då det blir naturligt med text i festprogram mm. Hade tänkt ha svart/vitt först, men ville ha med någon mer färg så vi valde silver/grätt. Men det kändes så vintrigt så då lade vi till lime. Många färger blir det, men förhoppningsvis fint.
Absolut att ni kan ha vitt och svart som tema, gillar själv dem färgerna men min m2b gillar det inte så där fick jag vika mig så nu har vi vitt rosa guld istället.
idag var vi på panduro och handlade saker för nästan 600 kr och då var vissa saker 70% rabatt...ler....köpte papper och stämplar och gubben ville att vi skulle köpa sådant där som man eldar och stämplar kuverten med...ler....han var lika ivrig som jag där inne
Hej hopp.
Ni som ska ha grönt? har ni hittat gröna kläningar till tärna???