Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
Vi fortsätter här, vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen =)
Del 1 www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3224869.html
Vi fortsätter här, vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen =)
Del 1 www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3224869.html
Vi har inte heller fått iväg någon inbjudan. Har inte ens fått hem korten. Jag trodde vi låg sist här. Min gubbe är inte heller så intresserad av planeringen.
Boomtown: Skönt att inte vara ensam om att ha inbjudningarna kvar. Och garttis till att du ska hämta din ring inom kort! Det känns ju kul när man tar ett litet steg närmare målet, eller hur?
Apropå det, lyckades jag få m2b att fyllla i hinderprövnng och namnbytet häromdagen. Glad över att vi äntligen gjort något i hop skuttade jag i väg och lade brevet på lådan. I samma sekund som jag lät det glida ner i lådan kom jag på att jag glömt sätta på frimärke... Så nu måste jag boka tid med mannen igen och fylla i dme en gång till!
Nå´n som vet hur lång tid det tar innan man får hinderprövningen godkänd?
ne de har varit lite myckety på senare tid faktiskt..
Jag är oootroligt tacksam över min mamma som sliter blod svett och tårar typ för att vi ska få vårat bröllop som vi vill ha det. Hon är en klippa.
Så förslaget från tärnorna var att jagf kunde fråga mamma om hon kunde ge oss mer pengar så vi kan köpa deras klänningar.
Gah!
Men sen sa dom eller ja 1 av dom att hon kunde möta halva vägen och betala halva klänningen.
Jag känner såhär:
Alltså innan jag frågade frågan om tärngrejjen till dom så berättade jag lite om vilka förväntningar ja har på mina tärnor att doms ka stötta den dagfen o hjälpa mej osv, och sedan att den enda kravet jag hade var att man betala sin egen klänning men att den skulle vara billig och att vi skulle försöjka sy upp den då det skulle landa på ca 300:- st.
Alla sa ju Ja o var jätteglada, nu står vi här utan klänningar och dom vill inte betala längre eftersom vi inte hittar nån som syr.
Men att gå till make up store och bli sminkade och sedan till frissan, ja de e lugna puckar.
Usch nu låter ja kanske otacksam, de e jag inte, jag är bara väldigt låg och väldigt ledsen just nu.
Jag har miljoner saker att planera då blivande jobbar i Norge på obestämd tid utan att komma hemnått och allt jag bara tänker påoch som tydligen är prio ett är tärnornas jävla klänningar! Suck.
ne de har varit lite myckety på senare tid faktiskt..
Jag är oootroligt tacksam över min mamma som sliter blod svett och tårar typ för att vi ska få vårat bröllop som vi vill ha det. Hon är en klippa.
Så förslaget från tärnorna var att jagf kunde fråga mamma om hon kunde ge oss mer pengar så vi kan köpa deras klänningar.
Gah!
Men sen sa dom eller ja 1 av dom att hon kunde möta halva vägen och betala halva klänningen.
Jag känner såhär:
Alltså innan jag frågade frågan om tärngrejjen till dom så berättade jag lite om vilka förväntningar ja har på mina tärnor att doms ka stötta den dagfen o hjälpa mej osv, och sedan att den enda kravet jag hade var att man betala sin egen klänning men att den skulle vara billig och att vi skulle försöjka sy upp den då det skulle landa på ca 300:- st.
Alla sa ju Ja o var jätteglada, nu står vi här utan klänningar och dom vill inte betala längre eftersom vi inte hittar nån som syr.
Men att gå till make up store och bli sminkade och sedan till frissan, ja de e lugna puckar.
Usch nu låter ja kanske otacksam, de e jag inte, jag är bara väldigt låg och väldigt ledsen just nu.
Jag har miljoner saker att planera då blivande jobbar i Norge på obestämd tid utan att komma hemnått och allt jag bara tänker påoch som tydligen är prio ett är tärnornas jävla klänningar! Suck.
Min klänning har nu blivit för stor för mig och alternativet är att sy in den men jag har nu hittat en annan klänning som jag har tänkt att köpa, får se om den passar på mig. Känner jag mig bekvämare i den så säljer jag den klänningen som jag först fastnade för och köpte för ett och ett halvt år sedan.
Milosmamma:måste ni sy upp klänningar då? Ni kanske får tänka om och tärnorna får köpa färdiga klänningar som naturligtvis inte kommer bli lika fina men som kanske kommer hamna i 3-400kr klassen...
20090801: men gud va duktig du e!! tråkigt att behöva byta klänning men gu så smickrande att den e för stor
Kul! Vi gifter oss samtidigt! Vart gifter du dig?
Okej, här är goda råd billiga iallafall! ;)
I alla bekantskapskretsar brukar det finnas en mamma, moster, kompis som kan sy. Kolla med de som är inbjudna på bröllopet om någon kan tänka sig att göra det i present åt er!
Annars så kolla om ni har en pensionärsförening där du bor där det kanske finns några sykunninga tanter som vill dryga ut sin kassa lite eller kontakta röda korset och deras sygrupp på kupan! Kan funka! =)
Annars vad man kan dra in på.... Nej, jag säger samma sak här, vad kan gästerna bidra med? kan de göra något av de du sa? finns det någon som är duktig på make eller hår så är ju det klockrent, kan tärnorna bidra med lite till kläderna själv? Kan svärmor och din mamma baka eller göra någon typ av buffé eller kan du sälja något som ligger och skräpar hemma som du inte behöver?
Lycka till! Kunde jag sy skulle jag ha gjort det åt dig!
Kram