• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • bride 2be

Sen var vi i stan där vi ska gifta oss och har träffat catering och tårtan och stämt av där så känns skönt att stämt av så långt vi kan innan alla anälningar är inne (för allergier mm). Så nu är det band, kyrka, frisör, fotograf kvar att träffa. Måste prata lite mer med de som har lokalen med och transporten men det kan man ta över tel.

• passionsblomman

Hoppetombröllop nu får du förihelvete ge dig!
    Du är i VARTENDA nytt inlägg i HELA forumet med reklamen för din blogg!

• Goaste

bride 2be skrev 2009-05-30 12:46:54 följande:

kollde på min vigselring igår (hos smeden/juveleraren) den kommer bli helt underbar!! En lite bredare skena i rött guld sen en kistinfattning i vittguld runt en STOR safir på 1,25 carat. På sidan om kistinfattingingen är det en liten blomma som luft insläpp. Safiren satt inte fast än hon ville ha ett ok på skenan innan den sattes fast. Ah längtar nu är det två veckor sen är den helt klar så ska bara f-ringarna putsas upp och min blivandes ring ska graveras med.
    Låter glammigt och fint! Får man fråga vad den går lös på?
  • Hubba

Idag har vi varit och fixat kläderna till m2b... han kommer att vara såååå snygg...
    Har även hittat MIN RING!!!!! Den är så fin och jag är mer än jättenöjd....

• makupala

måste bara fråga tjejer, hur mycket av er budget har ni avsatt för vigselringen? *nyfiken*

• J D

makupala skrev 2009-05-31 13:54:28 följande:
    måste bara fråga tjejer, hur mycket av er budget har ni avsatt för vigselringen? *nyfiken*

Räknar vi inkl. bröllopsresa eller exkl.? Utan bröllopsresa är min ring 1/5 av budgeten. Inkl. resa blir ringen lite mindre än 1/7.

Själv?

• Goaste
    makupala skrev 2009-05-31 13:54:28 följande:
    Har ingen aning... men om man kollar på budgeten i nuläget så blir det väl kanske 1/7 eller 1/6... men då är ringen inte jättedyr och vi har ingen jättebudget.
  • makupala

fastnade för en allians ring som kostade 5500 kr som vi nu väntar på att få hämta den 26/6!! längtar!

• Goaste

makupala skrev 2009-05-31 22:03:14 följande:

fastnade för en allians ring som kostade 5500 kr som vi nu väntar på att få hämta den 26/6!! längtar!
    Är det den du har bild på i galleriet? Den var ju kanonfin, enkel och stilren! Är den i vitguld? Min ring, en solitär på kupad slät skena i vanligt gult guld, kostar ca 6500kr. Sambon får ny, kraftigare och slät ring i vanligt gult guld. Den kostar ca 1000kr. Allt görs från grunden hos en superduktig guldsmed. Jag lämnade in guldskrot som var värt ca 700kr.
    Vi får våra ringar 6/8, alldeles för lång tid!
  • agtiwi

Våra ringar kostar ungefär 1/20 av budgeten.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2