• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • Goaste
    annmka skrev 2009-06-03 22:14:17 följande:
    På tal om de här med ringar.. jag gick till min lokala guldsmed och sa att på ringbutiken.se så kostar den här ringen 4495 kr och hos er 7400.. hur kommer de sig?? Dom hade inget bra svar på de, så dom prutade ner priset till 4600:) Så nu kan jag lugnt köpa den hos dom istället!! Man ska ju gynna sina lokala handlare;)
    Det lönar sig att ifrågasätta!
  • Goaste

Min vigselring kommer att se ut ungefär som "Mountain, K2" fast lite tunnare. Stenen blir på ca 0,15 ct för att passa ringskenan. För den och min sambos ring som ser ut som K2 fast utan sten, storleksändring och polering av min förlovningsring, gravyr och inlämning av gulsskrot, ger vi 7500 kr ca. Det tycker inte jag är jättedyrt.. tycker ni?
    Förlovningsringen finns för ävrigt i mitt galleri.
    Jag gillar verkligen solitärringar... känns prinsessaktigt!

• brud2009

Jag köpte min shalinring passion 202-33.7 på Anderssons Guld i Stockholm fast via nätet. Fick ge 4 300:- på Mattssons Guld i Uppsala skulle de ha nästan 6 000:- för samma ring!

• SaraPayam

Men vad konstigt att det kan skilja så mycket från butikerna på nätet å de vanliga..hmm att inte fler i frågasätter det...

• annmka

ÅÅ va fin!! Min är liknande men från TCOL och heter B029. Beställde den idag!!! :):)

Hubba skrev 2009-06-03 23:22:25 följande:
    Allians 220-43.5
  • Goaste
    SaraPayam skrev 2009-06-04 12:25:46 följande:
    Men vad konstigt att det kan skilja så mycket från butikerna på nätet å de vanliga..hmm att inte fler i frågasätter det...
    Finns nog många som inte vill eller orkar hålla på och leta och jämföra priser. Eller som ens behöver tänka på priset.
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2009-06-04 14:02:16 följande:
    Finns nog många som inte vill eller orkar hålla på och leta och jämföra priser. Eller som ens behöver tänka på priset.
    Nä det stämmer nog, men det är ju för j***ligt att det ska skilja så. Det måste ju finnas nån anledning.
    Vi letar ju alltid när vi ska köpa saker å ting för å få bästa möjliga för bästa priset...men det blir inte alltid så
    Jag brukar resonera att man får vad man betalar för...men vet inte om det stämmer när det gäller ringar å så...men i väldigt många fall stämmer det...
  • Goaste

Har sen den dag vi spikade bröllopet sagt att jag ska sminka mig själv. Men jag ringde till det ställe där jag ska göra iordning håret och när man gör en uppsättning så kostar det bara ca 210kr att bli sminkad... så det blir 1810kr för uppsättning och sminkning... det måsta väl vara ett bra pris?
    Tror jag ska köra på det och unna mig det! Man gifter sig ju bara en gång. Hoppas jag...

• brud2009
    SaraPayam skrev 2009-06-04 12:25:46 följande:
    Även om vi köpte via nätet så köpte vi av en "riktig" butik i Stockholm. Det spelar inte någon roll om man åker dit och köper eller om man köper via nätet. Han har samma priser hur man än gör!!! Så det skiljer sig från butik till butik oxå inte bara mellan butik och nätet!
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2