• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Heloise

Åh dubbelt upp! Lilla Blomman, längtar förnärvarande mer efter henne än bröllopet
    Fast det är bara för jag är stressad över att vi itne har gjort nått och att alla musiker strular hela j-la tiden.

I dag är sista dagen för OSA och so far är det fem st som inte svarat. Måste väl slänga iväg ett mail till syrran från helvetet och höra om hon hittat hundvakt eller inte...

passionsblomman skrev 2009-06-10 22:59:43 följande:
    Du kan få se en bild på den när du hämtar lilla kissen. För jag har redan gjort den en gång irl, men har den bara på papperskopia.Sov sött Mulle!
  • passionsblomman

Systrn från helvetet..!

Inte roligt alls, jag vet, men just därför måste man ju skratta åt eländet.
    Heloise skrev 2009-06-10 23:12:20 följande:
    Åh dubbelt upp! Lilla Blomman, längtar förnärvarande mer efter henne än bröllopet Fast det är bara för jag är stressad över att vi itne har gjort nått och att alla musiker strular hela j-la tiden.I dag är sista dagen för OSA och so far är det fem st som inte svarat. Måste väl slänga iväg ett mail till syrran från helvetet och höra om hon hittat hundvakt eller inte...
  • Heloise

Jag har tre syrror, en spelar tyvärr golf, när vi gifter oss. Och det är inte en super duper viktig turnering utan hon kanske bara får en bra tee off tid och vill därför gardera sig , hon bor 1.5h bort.
    Den andra bor iofs i Florida men skulle def komma hem till sin lillasysters bröllop, men nu finns det ingen pålitlig hundvakt som hon vågar lämna monstren åt, de går ju naturligtvis före allt annat.
    Den 3 kommer iaf.
    Vad som retar mig mest är att de inte bara kan säga nä jag vill fan i mig inte komma när ni gifter er, utan de ska komma med ursäkter som är skrattretande. Syrran i Florida ville att jag skulle bjuda hennes mamma( min pappas ex fru som tycker att vår pappa är det största ärkesvin som går i ett par skor och mina mamma den största h**an i Europa)jag sa nej och det är därför hon inte kommer, inte för att hon inte hittar hundvakt.

Men du har helt rätt man kan itne göra annat än att skratta åt det, vi gör det dagarna i ända. Mina syrror och allt det de gör och säger är mitt bästa partytrick

passionsblomman skrev 2009-06-10 23:22:41 följande:
    Systrn från helvetet..!Inte roligt alls, jag vet, men just därför måste man ju skratta åt eländet.
  • passionsblomman

Haha! Ja, jag minns att du hade ett utbrott där i vintras och att jag insåg att alla har vi släkt och att det finns en orsak till att de sägs vara värst!

Så länge ingen crashar hela partytmed att bli öppet osams så får man ibland vara glad..Jag har varit på bröllop där det blev slagsmål.
    Nu var där en tung majoritet av bruggummens vänner som alla var väktare, så det sa bara PANG så låg båda idioterna ihopbuntade utanför med riktigt arga väktarkamrater som avkrävde dem dyrbara löften om att fortsättningsvis uppföra sig.

Under tiden sopade vi andra ihop allt glaset grån glasen so kastades...
    Jag hade blivit vansinnig om någon utsatte mig för något sådant!

• Heloise

herregud !! Nä mina syrror drar bara varandra i håret och fräser
    Men det är ju lugnt för 2 kommer itne och den 3:e kan uppföra sig. Undra om systrar är värre än bröder? L har två syrror som inte heller är plogade ända fram men de är iaf snälla

• passionsblomman

...plogade ända fram...
    den var ny för mig.

Heloise skrev 2009-06-11 00:01:41 följande:
    herregud !! Nä mina syrror drar bara varandra i håret och fräser Men det är ju lugnt för 2 kommer itne och den 3:e kan uppföra sig. Undra om systrar är värre än bröder? L har två syrror som inte heller är plogade ända fram men de är iaf snälla
  • Im yours

Sonja: önskar verkligen att jag kunnat ta en tur m moppen, och gnott lite hos dig oxå En sak som är underskattad vad gäller städning är den ilska, o frustration som ofta flyger sin kos då dammet yr

Japp, blomman for president Jag tillhör dem som vill skära ner kungafamilj-statusen "mycket".

Inte plogade ända fram Där satt den, en ypperlig beskrivning på tant Liz ärkeidiotsyster. Ber om att få använda uttrycket om jag i min blogg, nån gång önskar beskriva dylika tillstånd

Jaha, om några minuter ska det tvättas. Nöje, och förnöjas - nej tydligen inte Men imorg kommer min efterlängtade dotter, och min enda rara, söta syster.

Vi hörs, ha det bra!

• passionsblomman

I´m yours vilken tiiiidig tid du är uppe på!

Jag är upp NU och nästan lite bakis av gårdagens skolavslutningsmammande.

Kaffe -ja tack!

• Fjällbruttan

Här använder vi uttryck som att "hissen går inte ända upp"
    eller "inte riktigt färdiggräddad"... en och annan har inte heller "farstukvist´n hemma"...
    hmmm ... verkar var många som inte är riktigt kloka i min by
    passionsblomman skrev 2009-06-11 00:06:03 följande:
    ...plogade ända fram...den var ny för mig.
    Men ett vet jag, somliga straffar gud genast!
    Igår var jag en oerhört stolt mamma, tårarna rann när jag filmade min stora tös, hon spelade trummor!!!
    Jag visste inte ens att hon kunde, än mindre att hon skulle uppträda i kyrkan och dunka lös på trummorna samtidigt som hon sjöng!! Snacka om förvånad mamma! Inte ensam, hela klassen spelade olika instrument men hon startade hela låten och höll takten oklanderligt,
    JAG ÄR SÅ STOLT!!! Hon är så duktig!!
    Egentligen är hon superblyg men nu jädrar när hon hittat nåt hon gillar
    Så glad för hennes skull så jag lovade henne raskt ett trumset till hösten.... påminnn mig när jag klagar....
    Ärkeaset blev alltså raskt straffad... han missade hennes stora stund, har inte ens ringt och sagt det, är han intresserad av hennes dag kan han ju höra av sig...

Hoppas att ni får en bra dag allihopa
    Lämnar lite kaffe oc bullar efter mig...
    Nu ska här göras rosor... till tårtorna

Blomman.. jag gör blodpalt ungefär som klimp..
    Kokar kött så det blir en god buljong,tar upp köttet och klickar ner blodsmeten...(1/2 liter renblod, 2 dl vatten, två ägg, mjöl till lagom knsistens, salt och svartpeppar)
    Födelsedagsbarnet åt 10st.. jag år tre
Svar på tråden Tantvarning 4