• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • didis

Fjällbruttan - precis så var min pappa när jag var barn det sätter tyvärr sina spår i livet. Antagligen förstår inte ditt ex det utan tänker att "barn är anpassningsbara" eller nå´t.

Och ja, jag ryser när jag hör era middagsplaner!

TinkerBelle: jag tyckte mig ana en en provokation mot din svärfar bakom nattvarden, det var det jag reagerade på. Jag vet att skriven text i kortformat inte alltid är så nyanserad som verkligheten dock...

Jag vet inte hur lång tid nattvard tar, sist jag var med om en riktig gudstjänst (prästens prat på skolavslutningar räknar jag bara som en halv ) var på ett dop och då var det förtvivlat tråkigt helt enkelt med predikan, nattvard o gu´ allena vet vad. För egen del föredrar jag fler sånger om man vill förlänga själva vigseln.

• Sommar 2010

För övrigt kan jag berätta att många tar tudenten idag. Fullt med liv på flaken runt Sergels Torg. Några badar i fontänen, andra kissar i den(samtidigt. De verkar ha det livat i alla fall!

Blodpalt har jag aldrig ätit men jag älskar blodkorv, så någon gång ska jag prova.

• MulleNuh

Wow, va..........hygiensikt. Hoppas ingen snubbla och fick kallsup...

Sommar 2010 skrev 2009-06-10 16:17:50 följande:

För övrigt kan jag berätta att många tar tudenten idag. Fullt med liv på flaken runt Sergels Torg. Några badar i fontänen, andra kissar i den(samtidigt. De verkar ha det livat i alla fall!Blodpalt har jag aldrig ätit men jag älskar blodkorv, så någon gång ska jag prova.
  • Cantaton

Ja, verkligen!

MulleNuh skrev 2009-06-10 17:09:44 följande:
    Wow, va..........hygiensikt. Hoppas ingen snubbla och fick kallsup...Sommar 2010 skrev 2009-06-10 16:17:50 följande:
  • Panzerfaust

Kantorn har äntligen svarat på mail (3veckor) och nu har jag har föreslagit:

som in alt. utmarschvad tror ni?

Eventuellt blir det Final Countdown på piano som in/utmarsch om solisten kan lära sig den...

Börjar bli stressigt att lösa detta.

• Panzerfaust

Inälvsmat är vedervärdigt!

Så fick jag det sagt med.

• didis

Final countdown hade vi som "ingångsmarsch"!!

Hade inte du en ring som det stod alea iacta est i också?

Panzerfaust skrev 2009-06-10 17:36:35 följande:
    Kantorn har äntligen svarat på mail (3veckor) och nu har jag har föreslagit: www.youtube.com/watch som in alt. utmarschvad tror ni?Eventuellt blir det Final Countdown på piano som in/utmarsch om solisten kan lära sig den...Börjar bli stressigt att lösa detta.
  • Sommar 2010
    Panzerfaust skrev 2009-06-10 17:37:40 följande:
    Inälvsmat är vedervärdigt!Så fick jag det sagt med.
    Kalvlever anglais är en av mina favoriträtter.

En dum sak med att m2b kommer hem på lördag är att jag måste städa inför hans hemkomst och det är så tråkigt. Inte i vanliga fall, men när jag måste.

Och ja, måste verkligen. Kan inte ha halva biblioteket i hans halva av sängen, ha bröllopstidningar överallt, kläderna jag rensat ur garderoben i högar på vardagsrumsgolvet...
  • Sonja68

Så, nu har vi varit hos Ortopeden med makens arm. Det blir mest trolig ny operation, och då ganska snart, 2-3 veckor. Sedan vet jag inte hur lång konvalecens. Så vårt besök hos farfar denna sommar är nu under ett stort frågetecken. Tror inte jag kan rucka min semester och sommardagis har vi bara ansökt om att ha en vecka. Ja, ja, kommer tid, kommer råd. Vi får se hur och när det blir med operationen först. Det viktigaste är ju förstås att de får till den där j-a armen. 7 oktober är det ett år sedan förra operationen. Så FK väntar väl bara på att "bäst-före-datumet" ska passera så att de får strypa sjukpenningen.
    På fönsterfronten är det tyst. De har inte gjort färdigt, så vi kan inte boka besiktning ännu.
    Nattvard vid vigsel, det visste jag inte att man kunde ha. Jag skulle inte ha nåt emot det Oj, vad länge sen jag tog nattvard kom jag på nu! Känner helt plötsligt att jag saknar den gemenskapen som nattvarden andas. Tror det är precis vad jag skulle behöva just nu när allt känns så jobbigt. Måste kolla när det blir nattvard här nästa gång.

Fjällbruttan: Varför är det så många fäder (tyvärr är det oftast de som gör så) som beter sig exakt som ditt ex?! I don't get it... Förstår de inte att det är egentligen inte exfrun/mamman som han skadar utan BARNEN, och det kommer ikapp honom förr eller senare. Varför blåsa upp förväntningarna och sedan svika gång på gång. Bättre då att överraska som du skriver.

Kram till alla tanter!

Svar på tråden Tantvarning 4