• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

Morron! Vilka nattugglor som suttit här i natt!

• dfk

Godmorgon!

Tack så mycket för alla grattis på tentan!
    Idag regnar det som bara den, lite mysigt om man ska vara inne och mysa, men nu är dock inte fallet så. På med stövlar och regnjacka då.

• TinkerBelle

God morgon tanter,

Om 40 är det nya 30 så har ju tåget inte gått ännu och jag har ett par år till på mig!
    *hoppsar runt i köket*

• Soldemor
    dfk skrev 2009-06-09 20:08:56 följande:
    tonårsmorsa; Grattis!tinker- låt inte din svärmor ta energi.Man kan ha medkänsla eller empati för att hon är sjuk, sen räcker det.punkt. Ni ska inte dras ner i någon ond spiral för att hon kräver uppmärksamhet. Hon verkar ha underbara människor som gärna vill vara ett stöd och hjälpa henne på traven, hon vill inte. Så då tycker jag att ni alla runtikring inte kan göra så mycket mer. Synd att hon håller på och gör er oroliga och nervösa. Skäms på henne. Hon borde ta hand om sig lite bättre och gnälla mindre. (Förlåt tinker om jag skäller på din svärmor, men nu bryr jag mig om dig!)Vet ni!!!! Jag lyckades med min tenta!!!!!Jag är nästan gråtfärdig av lycka. Fyfasiken vad jag har slitit, pluggat och jobbat på 3 jobb för att få allt att gå runt. Försökt att få familjelivet att funka mitt iallt, min man och jag har haft en stor svacka och allt det här har varit så urjobbigt att känna en oro i sitt äktenskap. Tackochlov känner vi en stark kärlek och tro på varandra som gör att vi måste dra i handbromsen och stanna upp. Vi måste kämpa tillsammans och inte åt varsitt håll, vi måste se varandra och inte ta varandra för givet! Att även fast livet kan vara så bräckligt och skört, saker och ting kan förändras när man minst anar det. Så finns det plats för lycka ändå! Har man kärlek och en tro i sitt hjärta så klarar man enormt mycket. oj..nu svamlar jag i ett rus av massor av känslor! Ni får ha överseende med en tant som mig!
    Grattis! Vad skönt att det är över! Vad skall det leda till i slutändan?
  • Sommar 2010

God morgon!

Fick just reda på att morfar ramlat och fått en höftfraktur. Usch, jag gråter. Han var ju redan lite skruttig så det är illa.

Måste dock försöka ägna mig åt fakturering nu.

• Soldemor

Im yours skrev 2009-06-09 23:06:15 följande:

Har någon en länk till Thinkers valda psalm, Utan nåd?
    Hrrm, Oändlig nåd? Utan nåd låter inte som en särskilt rolig psalm...oändlig nåd har nr 231 i psalmboken.
  • Soldemor
    tonårsmorsa skrev 2009-06-09 23:25:54 följande:
    [
    Fast äldste sonen påstår att livet är slut vid 40.
    [/citat]

Då har jag varit spöke i snart 6 år då!!
  • TinkerBelle

Oändlig nåd ska det va!

Mera känd som Amazing Grace.

Träffade vår präst igår det gick så bra.
    Vi diskuterade olika upplägg eftersom m2b är engelsman och framför allt vilket språk när.
    På prästens förslag funderar vi nu på att i samband med vigseln låta prästen hålla mässa (säger man så?). Min blivande blev eld och lågor och började svamla en massa saker?.
    För oss handlar vår kyrkliga vigsel mycket om att bekräfta och befästa vår gemensamma kärlek till varandra, familjen och livet.
    Min blivandes närmsta familj är inte troende, helt okej, men hans far är snabb att döma och förlöjliga allt som har med kyrkan att göra. Ni förstår nog att han kommer trilla av pin om det nu blir så att vi inkluderar nattvarden i ceremonin.

Soldemor skrev 2009-06-10 09:14:29 följande:
    Im yours skrev 2009-06-09 23:06:15 följande:
    Hrrm, Oändlig nåd? Utan nåd låter inte som en särskilt rolig psalm...oändlig nåd har nr 231 i psalmboken.
  • didis

TinkerBelle: Om ni är starkt religiösa själva är det väl ok med nattvard o hela köret, det tycker nog även makens far även om han inte uppskattar det.

Pappan varken kan eller vill missa sin sons vigsel och jag kan tycka att det inte är riktigt sjysst att hålla mässa o nattvard om det inte är oerhört viktigt för er. Med all respekt, om det äe så viktigt för er, kan ni inte ta nattvarden dagen innan eller efter istället? Om både ni och majoriteten av era gäster brukar gå på mässa o ta nattvard faller mitt resonemang och det är helt ok annars tycker jag ni visar era gäster mest respekt om ni avstår.

• Cantaton

Jag skulle haft möte kl 10. Personen jag ska träffa har fortfarande inte kommit och inte hört av sig... när klockan slår halv ringer jag. Vid det laget måste det väl vara så att han bara har glömt.

Svar på tråden Tantvarning 4