• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Cantaton

Jag tror att det är Carola & Pelle Ankarberg tillsammans med Credokören som gjort originalinspelningen faktiskt... till en körfestivalsmanifestation. Jag ska se vad jag kan göra. Känner många Carolatokar

Diz skrev 2009-06-11 11:42:02 följande:
    jepps!vet inte om det är samma version, men skråla ska ha spelat in den.
  • Diz

Jopps, jag har hittat att dom gjort en sån inspelning, men ingen inspelning i sig, inte på spotify eller youtube heller.
    Om du kunde hitta det vore det jättebra, då kan jag tom tänka mig att sluta kalla henne skråla

• Cantaton

Skråla Äggvisp

Diz skrev 2009-06-11 11:55:34 följande:
    Jopps, jag har hittat att dom gjort en sån inspelning, men ingen inspelning i sig, inte på spotify eller youtube heller. Om du kunde hitta det vore det jättebra, då kan jag tom tänka mig att sluta kalla henne skråla
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-11 00:06:03 följande:
    ...plogade ända fram...den var ny för mig.
    NY för mig också.

Här säger man att personen är "född i farstun" .

Det kan man säga om vår byggfirma; ägaren hävdar bestämt att det räcker med att de spacklar och målar över skadorna och någon ekonomisk kompensation blir det inte tal om!!!
    "Grejerna är ju fortfarande nya, även om de är målade"
    Suck! Jag orkar snart inte mer...
    Har spränghuvudvärk. Min man gormar där hemma och säger att han betalar inte ett korvöre till förrän de byter ut grejorna (vilket de också vägrar, för det innebär att de måste riva ALLT, karmar, foder,lister, salningar, fönsterbänkar) ELLER ger oss REJÄL rabatt.
    Jag vet inte om det är värt att gå till ARN, men man kan väl alltid försöka. Risken är att innan dess har vi en nergrävd byggfirmeägare i trädgården !
  • passionsblomman

Sonja, stackars stackars dig!

Ring ARN och konsumentägledningen och be om råd!

Kan du inte ta dig 30 min att lägga dig ner och djupandas, slappna av och vila en liten stund så den där huvudvärken kanske släppr?
    har du ätit? Druckit vatten?

• Sonja68

För lite vatten, ätit hrm, en kopp te och Naturdiet shake. Ska ta ett äpple. Tyvärr, här på jobbet finns ingenstans att gå och lägga sig. Ska ta en tablett och se om det hjälper.
    Tack för omtanken, Blommis!
    Jo, konsumentvägledaren på kommunen har jag varit i kontakt med, hon säger att jag ska skriva ett brev till byggfirman och sedan ska han svara och sedan, om vi inte kommer överens måste vi göra en anmälan. Men det är ju inte säkert det hjälper.
    En besiktningsman ska komma förbi och göra en koll om det är någon ide att göra en besiktning (det kostar en hel del och vi får stå för det) över huvud taget. Han kollar alltså om det är fackmannamässigt utfört jobbet. Schysst som han var skulle han göra det gratis, den första kollen alltså.

• passionsblomman

Du behöver äta MAT när du har så energikrävande saker omkring dig. Det begriper du vaäl vuxna kvinna! *grälar lite*

Och ta TVÅ tabletter och en rejäl kaffemugg till-det hjälper till.

Och lägg dig på golvet!

Bra att besiktningsmannen verkar bra.

Har verkligen bistert lärt mig hur viktiga de är och att de tusenlapparna kan rädda en från HEMSKA saker.

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-11 12:37:03 följande:
    Du behöver äta MAT när du har så energikrävande saker omkring dig. Det begriper du vaäl vuxna kvinna! *grälar lite*Och ta TVÅ tabletter och en rejäl kaffemugg till-det hjälper till.Och lägg dig på golvet! Bra att besiktningsmannen verkar bra.Har verkligen bistert lärt mig hur viktiga de är och att de tusenlapparna kan rädda en från HEMSKA saker.
    Joooo, jag vet, men jag har ingen matlust när allt är så här stormigt omkring mej. Men det är väl just då som jag borde äta.
    Två panodil har jag tagit, mumsar på ett äpple tillsvidare och går genast efter kaffe.
  • passionsblomman

Ja det borde du! Som du så väl vet!

(jag gör oftast precis lika dumt själv. Du får säga til mig tillbaka när det blir aktuellt...)

Sonja68 skrev 2009-06-11 12:39:21 följande:
    Joooo, jag vet, men jag har ingen matlust när allt är så här stormigt omkring mej. Men det är väl just då som jag borde äta.Två panodil har jag tagit, mumsar på ett äpple tillsvidare och går genast efter kaffe.
Svar på tråden Tantvarning 4