• Celeste97

Dagens ros!!! Ge en virtuell blomma!

Dags att sprida lite glädje!
    Nu får DU möjligheten att ge bort en vacker virtuell blomma till vem eller vilka du vill! Kanske finns det någon här på forumet som du vill tacka eller uppmuntra?

Blir det en dagens orkidé eller en dagens blåklint som är först ut? Och varför?

• Svar på tråden Dagens ros!!! Ge en virtuell blomma!
  • Im yours

Jag vill ge en blomma till min älskade dotter, som bor såååååå långt ifrån mig. Hon förstår att mamma är lite orolig då hon ska ut på äventyr, och ringer för att tala om vart hon ska gå. Bara så att jag vet. Jag älskar dig, ungen min.

• Celeste97

*nappar åt mig en bukett vitsippor till köksbordet*
    Hihi, det bästa av allt är ju att man kan ge en blomma varje dag, om man vill!
    Grattis till PersianBride2009 förresten!

• tonårsmorsa

Ett helt fång med blommor vill jag ge alla underbara "tanter" som lyssnar, tröstar och kommer med uppmuntrande ord när man bäst behöver.

• Troll1

Vill också ge ett fång vackra blommor till alla goa tanter här på BT. Ingen nämnd - ingen glömd!

• Hvidbrud

Åh! Ranuklerna är så vackra här i förnstret! Tack Passion!
    Jag vill ge en stor bukett så stor så att man nästan inte kan nå om den med lupiner i rengnbågens alla färger till min man... Ibland fattar jag inte att han är min.. Hur har jag kunnat hitta en så underbar människa som aldrik slutar att överraska mig med sitt fina sätt. Puss! Älskar dig!

Mamma vill jag ge den första tussilagon till (den har jag inte hittat ännu) i ett litet snapsglas och till alla underbara tjejer som peppar och kramas och myser med hela dagarna här på BT vill jag ge en hel äng med vilda midsommarblommor! Ni sätter guldkant på tillvaron! *bamsekram*

• Celeste97

Idag vill jag ge blommor till tre herrar på forumet:

En riktigt puffig pion till Fjosok som sprider puffärmsevangeliet här på BT!

En tuff maskrosbukett till Hammerman!

En "Sankte Pers nycklar" till Panzerfaust, med glimten i ögat!

• Im yours

Visst ska tanterna ha blomster. Vassego, det blev orkidér.

Bye the way Blomman, hur sköter man en orkidé på bästa sätt? Inboxa mig om tid finns.

• passionsblomman

DET är plättlätt: doppa den i en hink/vasken med rumsvarmt vatten och låt rinna av ordentligt innan den sätts tillbaka i ytterkrukan. Beroende på hur torrt och varmt u bor gör du det var 10:e till var 14 : e dag (jag brukar slarva och göra det var tredje vecka sådär, och det går så bra så...)
    De flesta som har ihjäl sina orkidéer är sådana som vattnar för mycket.

Ställ orkidén ljust, men inte i direkt sol. Norrfönster är perfekta!

Orkidénäring i vattnet varannan vattning är godis!
    När orkidékomposten börjar bli jordliknande, byter du till ny, det ska vara Orkidé kompost, för vanlig jord kvävs den i.

Vill man pyssla extra om sin orkidé är blomsprutans mjuka dusch bra!

Nu pratar jag lite allmänt, och kanske främst Phalaenopsis, för det finns ju MASSOR av orkidéeroch de har olika skötselbehov.

Im yours skrev 2009-03-11 22:02:21 följande:

Visst ska tanterna ha blomster. Vassego, det blev orkidér. Bye the way Blomman, hur sköter man en orkidé på bästa sätt? Inboxa mig om tid finns.
Svar på tråden Dagens ros!!! Ge en virtuell blomma!