• queenbee

matildas fest

Någon som har köpt något, klänning eller skor, eller varit i kontakt med Matildas fest??
    Har hittat en superklänning men osäker på om jag vågar beställa... Har dock mailat med dem några gånger och de verkar hemskt hjälpsamma men man vet ju aldrig...
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden matildas fest
  • Nippran

Jag har haft bra kontakt med dem via mail och kommer att beställa tösens näbbklänning därifrån.

• Jen75

Nu har jag varit hos Mejan och provat skor och klänning.
    Jag börjar med skorna... Jag har breda fötter så givetvis var de för tighta så de är bara att skicka tillbaks. Dessutom var bandet för kort så jag kunde inte knäppa dom, saknas ca 5cm....de är rätt mycket. Men de är ju bytesrätt så de är inga problem att få ett par nya. De kändes dessutom jättesköna och var kanonfina :)
    Och till klänningen... Den är superfin! Fint gjord och tjockt fint tyg. De visade sig dock att jag tappat 8cm i midjan så den satt som en hösäck så den behövdes sy in. Men detta behöver inte Mejan göra eftersom det visade sig att klänningen var 13cm för kort! De såg för jäkligt ut!! Enligt Mejan var de första gången någonsin som hon fått en för kort klänning..... Så nu är de bara att vänta på en ny för de går inte att göra något åt det. Den här gången tar de max en månad. Tur man inte gifter sig nästa vecka.... Tog ett par bilder ialla fall så ser man någorlunda hur den ser ut. Finns snart i mitt galleri...
    Trisst för Mejan för de är hon som får stå för klänningen fast de inte är hon som gjort fel för vi dubbelkollade alla måtten....

• Cilla GB

Klännigen såg ju kanonfin ut! Synd då att måtten inte stämde där riktigt...så du ska alltså få en helt ny nu, det var ju bra att det löser sig iaf:) Kommer ju säkert bli kanon det ju!
    Hade du beställt skorna alltså och inte testat några innan? Jag tänkte jag väntar tills jag ska prova klänningen ( några veckor till!!) och provar skor då, och beställer därefter.
    Vill klänningen ska komma nu, så man kan få åka dit och se och prova...hoppas dock inte man behöver göra så mycket ändringar.
    Då kanske våra klänningar kommer komma samtidigt nu då :)

• queenbee

Nä, fy fan tråkigt... Nu blev jag helt nervös för min klänning och mina skor, att de inte ska bli bra...

Jen75 skrev 2009-03-23 13:01:02 följande:
    Nu har jag varit hos Mejan och provat skor och klänning.Jag börjar med skorna... Jag har breda fötter så givetvis var de för tighta så de är bara att skicka tillbaks. Dessutom var bandet för kort så jag kunde inte knäppa dom, saknas ca 5cm....de är rätt mycket. Men de är ju bytesrätt så de är inga problem att få ett par nya. De kändes dessutom jättesköna och var kanonfina :)Och till klänningen... Den är superfin! Fint gjord och tjockt fint tyg. De visade sig dock att jag tappat 8cm i midjan så den satt som en hösäck så den behövdes sy in. Men detta behöver inte Mejan göra eftersom det visade sig att klänningen var 13cm för kort! De såg för jäkligt ut!! Enligt Mejan var de första gången någonsin som hon fått en för kort klänning..... Så nu är de bara att vänta på en ny för de går inte att göra något åt det. Den här gången tar de max en månad. Tur man inte gifter sig nästa vecka.... Tog ett par bilder ialla fall så ser man någorlunda hur den ser ut. Finns snart i mitt galleri...Trisst för Mejan för de är hon som får stå för klänningen fast de inte är hon som gjort fel för vi dubbelkollade alla måtten....
  • Jen75

Ja jag hade beställt skorna utan att prova eftersom Mejan inte har ett lager med skor. Hon har ett par olika så man kan se och känna och har man tur så finns skon man vill ha i rätt storlek. Men skorna känns ok eftersom de är bytesrätt, lite värre med klänningen.... men jag har ju tid på mig så än har jag inte blivit nervös :)

• Tindre

Så trist att klänningen inte passade Jen, men kul att höra att du är nöjd med kvaliteten! Tänk vilken panik om du inte hade varit ute i god tid... jag ska nog beställa min snart! *skratt* Hur hade du gjort med skorna eftersom du fick byta dem? En "normal" sorlek som inte var måttbeställd eller hur funkar det?

• Matina

Precis nu när jag sitter o läser denna tråd ringer de från Matildas fets o säger att mina skor har kommit! Så kul! 3 veckor tidigare än beräknat dessutom . Hoppas bara att de passar. Bild finns i galleriet (fast jag ska ha utan glitter)

• Jen75

Hoppas att du har mer tur är jag och pingst09 haft :)

• Matina

Ja...hör av mig när jag fått skorna

• ÖBRUD

Hej, Jag provade min brudklänning i fredags. Den var fantastiskt vacker. Det behövdes dock göras lite justeringar. Jag fick därmed inte med mig klänningen hem ifrån Stockholm. Mejan skickar den när den är klar. Kan alltså inte andas ut helt ännu.
    Vad som är mer nervöst är tärnklänningarna. Ingen av de två tärnorna skall till Stockholm innan brölloppet så de kan inte prova sina klänningar på plats hos Mejan. Den ena tärnan har inte provat sin klänning alls men med mig som provdocka gör vi ändå några ändringar på båda klänningarna. Det känns tryggt i Mejans händer. Har inte tagit några bilder tyvärr. De kommer senare.

Svar på tråden matildas fest