• queenbee

matildas fest

Någon som har köpt något, klänning eller skor, eller varit i kontakt med Matildas fest??
    Har hittat en superklänning men osäker på om jag vågar beställa... Har dock mailat med dem några gånger och de verkar hemskt hjälpsamma men man vet ju aldrig...
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden matildas fest
  • Cilla GB

Hej, jag har samma fråga. Har hittat en klänning som jag hemskt gärna vill ha uppsydd. Har varit i kontakt med Matildas Fest och har fått ett bra pris, 4000:-, och då ingår i stort sett allt. De verkar väldigt hjälpsamma och trevliga, men som sagt man vet ju aldrig med slutresultatet. Har sökt omkring här på forumet men verkar inte vara så många som har någon erfarenhet av dem? Ingen som kan säga nåt eller rekomendera?

• Jen75

Jag har beställt både klänning och skor från Matildas fest. De är 6 veckors leverans på klänningen så den borde komma om 3 veckor. Jag var i deras butik och beställde och de är super trevliga och hjälpsamma och jag tycker de känns tryggt att ha en svensk kontakt eftersom de beställer från kina. När klänningen kommer så fixar de längden och närmre bröllopet så gör de eventuella ändringar så att den sitter bra. Jag är inte ett dugg orolig efter kontakten med dom så jag hoppas att min magkänsla stämmer. :)
    Om ni har is i magen och vill vänta kan jag meddela hur de går men de dröjer ju några veckor till.

• queenbee

Det hade känts lite bättre om jag hade kunnat gå till deras butik men det är hemskt långt dit, kanske därför jag känner mig lite osäker också eftersom jag måste ta måtten själv och beställa via internet...fast det lutar åt att jag kommer att beställa av dem ändå!

Du kan väl meddela hur det gick sen?!

• Jen75

Om du är osäker hur du ska ta måtten skulle jag prata med Mejan och be henne supporta via telefon, de gör hon säkert.
    Självklart så berättar jag när klänningen kommer. Vill den ska komma nu...

• Jen75

Mina skor har kommit!!! Mejan ringde idag och sa att dom kommit men jag hämtar dom samtidigt som klänningen så ni får ge er till tåls lite till ;) Och jag med....

• Cilla GB

Åhhh, va spännande!
    Ja det ska bli roligt att höra sen när du fått din klänning!! Men verkar faktistkt väldigt bra och seriöst, så tror att jag ska köra på dom iaf:)
    Vilka skor tog du? Jag tycker det har väldigt många fina att välja på! hmmmm...all dessa bestlut haha

• Jen75

jag tog halvspetsiga Art nr A0535. Light ivory samma som klänningen. De är massor av små stenar på skorna så dom kommer passa klänningen bra (hoppas jag).
    Jag fick titta på ett par andra skor av samma märke som hon hade i butiken och dom verkade jättesköna. Bra när man beställer genom att mäta foten så man får exakt storlek

• laris

De är otroligt trevliga och hjälpsamma. Jag beställde skor genom de och har bara bra att säga om de!

• queenbee
    Jen75 skrev 2009-02-24 21:31:21 följande:
    jag tog halvspetsiga Art nr A0535. Light ivory samma som klänningen. De är massor av små stenar på skorna så dom kommer passa klänningen bra (hoppas jag).Jag fick titta på ett par andra skor av samma märke som hon hade i butiken och dom verkade jättesköna. Bra när man beställer genom att mäta foten så man får exakt storlek
    De var tjusiga!
    Har själv varit lite rädd att skorna ska vara obekväma sen när man väl får dem men man får väl gå in dem lite hemma helt enkelt. Sen tänkte jag också att det är bra att man mäter runt foten, vilket gör att de borde passa.

Ska ta ändan ur vagnen och beställa min klänning och mina skor snart faktiskt! Känns lite tryggare nu när jag fått lite feedback på företaget, tack!
  • Cilla GB

Detta låter väldigt bra! Och tjusiga skor Jen!
    Ja, jag ska också ta ändan ur vagnen och börja komma igång med både klänning och kika ut vilka skor jag vill ha.
    queenbee, har du nån bild på din klänning?

Svar på tråden matildas fest