• queenbee

matildas fest

Någon som har köpt något, klänning eller skor, eller varit i kontakt med Matildas fest??
    Har hittat en superklänning men osäker på om jag vågar beställa... Har dock mailat med dem några gånger och de verkar hemskt hjälpsamma men man vet ju aldrig...
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden matildas fest
  • Jen75

Välkommen hit Tindre :) Eftersom jag bor i stockholmsområdet så åkte jag till Mejan och fick se färgproverna samtidigt som jag beställde.

• Tindre

Tackar Jen! Beställde du tid hos henne först eller var det bara att åka dit? Hade hon någon klänning du kunde prova eller hade du med dig bilder på hur du ville ha det? Du får ursäkta mina frågor, men jag är ju så nyfiken!

• Jen75

Jag bokade en tid för hon har rätt mycket att göra. Hon har inga klänningar man kan prova utan ta med bild eller bara namnet och numret på en klänning så letar dom fram bilder på originalet så sitter dom med förstoringsglas och letar detaljer för att göra en så exakt kopia som möjligt. Om du vill ha ändringar så beskriv dom så noga som möjligt för Mejan så ser hon till att de blir gjorda.

• se2

Jag har också en fråga til jen...:)
    Hur var skostorlekarna? Bestälde du samma storlek som du andvänder i vanliga fall?

• Jen75

Vad gäller skorna så mäter man foten på längden och på bredden runt om så syr dom upp skorna efter dom måtten. Man säger även vilken skostorlek man brukar ha så skriver dom de i skon :)

• Tindre

Ja, det låter verkligen som att jag kommer beställa både klänning och skor från henne! Tack för att du tog dig tid att svara.
    Jag håller tummarna för att din klänning är precis som du ville ha den när den väl levereras (och hoppas att jag får läsa om det här!)

• Alvs

Tindre: Jag mailade till Mejan igår, och det går att beställa färgprover! Jag bor i Gbg, så jag har svårt att åka dit "live" så att säga. Jag är oxå jättenyfiken på att höra om allas färdiga resultat såsmåningom!{#lang_emotions_laughing}

• queenbee

Jag har skött allt via mail och internet och tagit mått på både mig själv och på foten som jag sen mailade till henne då jag har hemskt långt upp till matildas fest.

Jag har skrivit mer i din gästbok så jag sätter punkt här!

Tindre skrev 2009-03-12 15:11:11 följande:
    Tackar Jen! Beställde du tid hos henne först eller var det bara att åka dit? Hade hon någon klänning du kunde prova eller hade du med dig bilder på hur du ville ha det? Du får ursäkta mina frågor, men jag är ju så nyfiken!
  • ÖBRUD

Hej, Jag har beställt brudklänning och två tärnklänningar hos Matildas fest och är mycket nöjd hittills. Åkte till Stockholm och lät Mejan ta mina mått. Hade sällskap av svärmor som sa "Vad trevligt det är att ha att göra med ett riktigt proffs". Brudklänningen blev klar på ca 5 veckor. Jag har inte sett den i verkligheten ännu då den är hos svärmor i Stockholm. Skall åka dit om två veckor och prova den hos Mejan. Gissa om jag längtar. De två tärnorna tog jag själv mått på och beställde deras klänningar per mail. De tog ca 7 veckor att bli klara men det berodde på att det var kinesiskt nyår. De har kommit med posten och är oerhört välsydda och vackra. Så fina att min mamma också skall nu beställa en klänning ifrån Matildas fest. Bilder kommer så småningom.

Svar på tråden matildas fest