• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Godmorgon!

Sweet - krya på er. Och bra att du gav chefen svar på tal. Vet förstås inte hur hälsosamt det är att göra det i USA, men i alla fall. Krya på er!

Maken hittade Mindre med kräk i sängen i morse, och vi har inte hört ett dugg under natten. Och så har hon fortsatt kräkas, så det blir väl att pilla i oss vitpeppar och hoppas på det bästa. Ska ju resa bort i helgen var det tänkt.

Är det någon som känner sig manad att spara ner listan för framtida behov - så slipper vi låta den cirkulera här så ofta?

Izzie - krya på pappsen! En i släkten drabbades likadant på äldre dar - fick åka akut från vårdcentralen till sjukhuset med skyhöga värden, och det visade sig vara diabetes.
    (Hon som alltid älskat att pyssla i köket tappade helt lusten till det - och gick över till trädgårdar istället. De har nu en "park" utanför fönstret. )

• Fru E

Morrn morrn!

Hyfsat träningsvärksfri men befarar att den kommer imorgon, men skönt att känna att men lever

Sweet-bra att du svarade chefen på vad som var rätt och fel, såååå skönt att få ur sig vissa saker. Krya på er därhemma så ni blir friska igen

Än så länge har både maken och jag klarat oss från magsjuka i fler år, är nog bland det värsta jag vet att ha magsjuka.

Och så en fortsättningn på följetongen om väntan på tant, fortfarande inga spår eller tant....

• Liten med Mindre

EA - skaffa ett nytt test!!! Hur ska vi kunna vänta?

För övrigt - uuuurrrrk - vi hade inga vitpepparkorn på jobbet - så till slut tog jag mod till mig och försökte svälja lite mald vitpeppar med vatten. NU känner jag mig sjuk. Vitpeppar är bland de värsta kryddor jag vet, och så fastnade lite bakom halsmandlarna och ligger o svider o smakar blä.

Nåja, är jag dum o desperat så är jag. Det skulle vara guld att slippa bli sjuk denna gång.

• Fru E

Liten-*fniss* tänk då hur mycket jag får gjort på jobbet för att undvika att fundera . Test får nog vänta till på söndag tror jag, vill inte ha minus igen.......vilket det nog blir för jag känner verkligen nada förutom att det känns ibland som att nu kommer tanten.

Malen vitpeppar är nog ingen höjdare att svälja....prova att äta något som knäckebröd river kanske bort vitpepparn i halsen

• Ore

Ja, hur går det med det EA? Känns det som läge att testa igen, eller vill du vänta och se ett tag till.

Sweet: Håller med EA, bra gjort att bita ifrån litet gentemot chefen! Kan inte heller med det där passiv-aggressiva, föredrar raka rör (även om jag alltid tar åt mig för mycket, och inte kan bli arg utan att börja gråta).

Izzie: Ingen mjukstart för dig på jobbet inte... Hoppas att det fortsätter kännas bra på jobbet.

Och så hoppas jag alla sjuka små trådbarn kryar på sig!!!

• BrudSommar2006

Liten, bläh, det där lät inte gott alls!

Vi har varit på drop-in frukost på Iris dagis, det visar sig att halva gruppen är hemma med vattkoppor. Det gör ju inget om Iris får det och egentligen är nästa vecka bra eftersom vi ändå är lediga, vi ska ju till fjällen, men det enda är väl om min bror och sambo tycker att vi inte ska följa med då ifall vi smittar Iris kusin. Hoppas vi får följa med i alla fall.

• muggles

Kris! Jag glömde skriva upp receptet från Fredagsgourmet på den där laxen med en röra på cashewnötter, lime, vitlök, sweet chili etc. Ngn som kan hjälpa mig? Hittar det inte på google heller (jo på Matklubben men hinner inte regga mig där nu). Måste ha med inköpslista till Åre...

• BrudSommar2006

Ska vara på bvc och prata om Iris vikt 10.30, hoppas att jag inte blir för arg. Tänkte ta mig ner till centrum till 10 så hinner jag kanske titta lite på kläder till Iris innan.

• Liten med Mindre

Ore - blir oxå lipsill när jag blir arg eller förorättad. Trist att inte kunna explodera som man skulle vilja.

BS - ska vi hoppas att ni får lite vattkoppor då? Fast det kanske inte är skönt med kliande utslag under förbandet? Eller har vattkoppor en lagom inkubationstid?

Gnagde på ett äpple, lite kli försvann. Är så otroligt sötsugen idag (choklad!!!) - kanske skulle passa på om allt ändå ska komma i retur istället för att hamna i lagret.

• Liten med Mindre

Muggles - Hittade bara detta i mina samlingar. Inte så informativt.
    ------------
    Ytterligare ett tips är annars att röra ihop smör, pressad lime, hackade nötter och lite sweetchili. Sedan bre det på laxen och in i ugnen. Till detta föredrar jag en potatissallad med oliver, ruccola och små tomater i halvor.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare