• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

BS - försökt få dem att komma med konstruktiva förslag istället för att klanka ner på er - om det är ditåt diskussionen bär av.

• muggles

Ah, jag kom på att Allt om mat finns på nätet - där fanns receptet! Tack ändå Liten.

Izzie: härligt med jobbstart och gymstart!

Sept: jag tappade tålamodet med Moa senast i morse - tur att hon (nog) inte förstod vad jag sa till henne. Fast hon förstår mer och mer så man får passa sig. Hon har sovit för lite (vaknar för tidigt) och är därmed trött och gnällig. Hon har ngn intern klocka som väcker henne efter 10h fast det är för lite, mkt opraktiskt. Jaja det ordnar sig väl när hon blir 13...

• fru AM

Liten: Vattkoppor har inkubationstid på 2-3 veckor och läker ut på 1-2 veckor!
    Ska genast inboxa BS för att anmäla intresse för vattkoppssmitta!

• Fru FruLLan

hej tjejer
    Tack för alla synpunkter på tjej kontra kille. Som svar på frågan varför jag inte gör ett könsUL så beror det på att jag helt enkelt inte vågar jag är alldeles för rädd för hur jag ska reagera över svaret. Skulle det mot all förmodan vara en tjej, ja då är det ju lugnt. Men hur reagerar jag på en kille? Och jag är 100% säker på att det är en kille, men jag vågar inte få det svart på vitt.

Varför vill jag så gärna ha en tjej? Särskilt som jag egentligen är livrädd för tjejer...
    Miljoner skäl MEn nån nämnde just det här emd att bli mormor osv. det är faktiskt ett av skälen. jag tror att som svärmor får man inte dela en graviditet emd allt vad det innebär på samma sätt som man får som mamma med sin dotter. Jag vill få vara så delaktig och nära. Jag tror även att hela relationen mormor-dotter-barnbarn är helt annorlunda. Jag vill få uppleva det.
    Det är ETT av skälen, men ett viktigt.

Jag tror just den här delaktigheten är väldigt viktig för mig. Vart den kommer ifrån vet jag inte eftersom jag har haft en otroligt närvarande pappa. Jag har egentligen alltid varit närmare min pappa än mamma. MEN under grav och nu med barn är de annorlunda.

Ja jag är fixerad av tanken att få enm dotter, kanske inte kan förstås av er alla. MEN det är oerhört starkt och stort för mig. Kanske kan jag inte heller förklara de hela. Men det är otroligt jobbigt för mig. Dumt, puckat, korkat osv eller inte. men det ÄR det!

Sweetan: BRA jobbat med chefen!!! Skulle gjort detsamma. Vad jobbigt med magsjuka, det är det absolut värsta jag vet. peppar peppar så har vi klarat oss hela vintern. Borren hade nån liten mini variant men inget mer. Hoppas ni blir bättre snart och hoppas dina sista veckor blir uthärdliga!
    KRAM!!!!

EA: fortfarande ingen tant spännande som attan. Håller tummarna så mycket jag bara kan!!!
    och att det känns som att mensen ska komma hela tiden... ja så känns det de första veckorna. Särskilt den här gången var jag övertygad att mensen skulle komma hela tiden. Därav trodde jag ju inte att jag var gravid. Kändes inte som första gången.
    Hoppas.

BS: hoppas det blir ett bra samtal på bvc där du kan få lite råd eller bara byta tankar med nån vettig.

AM: Ser att du också går i barnvagnstankar! Vi med. Var ju förr inne helt på Phil& eftersom det är mest praktiskt i vårt hus. MEN jag vill verkligen inte ha en sån.
    S¨å dags att tänka om.
    Vill ha en praktisk vagn dock som går in på de flesta ställen. Så gör du nån marknadsundersökning eller jämförelse så vill jag otroligt gärna få ta del av den.
    Känns som om en sån undersökning verkligen är din grej....
    Har hört mycket bra om urban just att den är smal osv. Men konkurrenterna är värda att kolla upp. Läste nåt om att teutonia S3 var smal och smidig.

tappa tålamodet gör jag titt som tätt...

Äta vitpoeppar...
    näe....

• Fru E

BS-försök skriva ner lite frågor som ni har till läkaren eller förbered dig helt enkelt på vad du vill få fram så att det blir konkret.
    Har just gjort det till mitt lönesamtal idag och det känns betryggande att ha även om jag nog inte kommer att få den lön jag vill

SÅ håll tummarna för mig mellan 10.30 och 12.30!!

• Fru FruLLan

Ea
    Hmmm jag håller ju redan mina tummar för dig.... hur ska jag kunna klara av ytterligare en sak att tjmma för...
    men jag ska göra mitt bästa

• Fru FruLLan

precis som om min tumhållning blir den avgörande faktorn för hur bra det går....
    Hybris????

• Fru E

Men tänk om det skulle vara dina tummar som avgör

• Frejis

Liten - att försöka svälja mald vitpeppar, vilken bedrift! Du har säkert förebyggt andra sjukdomar iaf i halsen Det påminner mig om hur jag en morgon satte mald peppar på ett fat och försökte bära ut det till den sängen som min far låg i och snarkade med öppen mun... Tyvärr drabbades jag av skrattanfall när jag föreställde mig hur han skulle se ut efter att ha dragit in det och fick all peppar på mig plus i luftvägarna... Det var mindre roligt, kan jag säga

BS - håller tummarna att det går bra på BVC idag och att de är konstruktiva.

EA - tycker som andra att du borde överväga att testa tidigare än söndag. Onekligen spännande med din icke mens, jag tror också att du kan ha testat för tidigt.

Nenne - för högt järnvärde har aldrig hört talas om det fast det å andra sidan är bra att det har upptäckts. Stor kram till dig!

Lappis - jag tror att jag förstår hur du känner när det gäller att få sin "vanliga" kropp och hälsan tillbaka vs biobarn. Kroppen och hälsan är ju en sådan sak som man har svårare att uppskatta när man är frisk och utgår ifrån att det alltid kommer att vara så här och det ska vara så här. Jag är dock övertygad om att ni kommer att lyckas och det snart kommer att fungera för er!

Mrs_B - spännande med två intervjuer, hoppas att det ger en fin utdelning.

Oms - grattis till det nya jobbet!

Skickar en extra stor kram till alla med sjuka barn och alla som behöver det

Ego - börjar först nu känna att illamående börjar klinga av och så klart dyker den bedrägliga tanken upp att det kanske är tecken på missfall. Nåja, oavsett vilket, så är det otroligt skönt att börja känna mig någorlunda i form. Gillar inte alls det här tillståndet med ständigt ätande, viktuppgång och illamående och har så klart tänkt att om det inte blir något den här gången kommer jag att adoptera i stället. Och nu tänker jag låta bli att radera den här meningen heller

Annars är det dags för inskrivningen idag, konstigt känns det iaf. Jag har nog inte tagit till mig det här med graviditeten överhuvudtaget och det lär nog BM upptäcka på två sekunder och fördjupa sig i varför Men några slagfärdiga svar hittar jag nog på så att det klarar sig.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare