• gumpan

Brudar i Göteborg 2010

Då jag inte hittar nån tråd för oss är bosatta i Göteborg och ska gifta oss 2010, så startar jag nu en.

Här samlas vi som vill ha tips, råd och insperation inför vår stora dag.

Hoppas att vi blir ett glatt gäng.

• Svar på tråden Brudar i Göteborg 2010
  • gumpan

Ullis33: Känns som våra män är gjorda av samma skrot och korn.
    Han har dock sagt att de är ingen idee att sätta ett datum utan vi kollar vilka datum som är lediga i den månaden vi vill ha de. Så så långt har vi nu kommit. Så mycket kanske bestämms efter mässan som vi ska gå på.

Sitter här hemma och håller på att göra inbjudningskorten för min sons namnkalas. Är roligt att få utlopp för sin kreativitet, samt att träna lite inför de STORA provet. Att göra inbjudningarna till Bröllopet. Funderar på att gå en kurd i kalligrafi. Kan ju vara rätt smart att lära sig skriva snyggt. Då kan man ju göra rätt mycket snygga saker själv.

• Shortvalleywoman

Vi har inte ens bestämt vilken månad vi ska gifta oss, eller ens börjat fundera på vilken kyrka. Tror vi försöker bestämma kyrka efter att vi hittat en lämplig lokal att ha festen i.

Vi har ju redan våran präst klar, eftersom min sambos kusin är prästvigd så lär det ju bli hon som får viga oss. Hon samtyckte förra gången så jag är säker på att hon gör det igen...

• ullis33

Gumpan din mans resonemang har vi oxå lite, att vi får se vilka datum som är lediga.
    Allra helst hade vi velat ha 16 September för det är vår 15 års dag men det går inte för det är en vardag,så vi hoppas komma så nära det datumet som möjligt.

Skall du göra inbjudningskorten till bröllopet själv? Jag funderar oxå på det
    Jag har ju precis läst till florist och på utbildningen lär man sig kalligrafi,så snyggt kan jag skriva och sambon med.
    (men man orkar nog inte skriva 60 kort för hand :-/ kan väl skriva ett och skanna in.

• gumpan

Ja jag hade tänkt (eller vi) att göra dom själva. Dock ska jag inte skriva allt själv. bara på kuvertet tänkte jag samt bordsplaceringarna.

Just nu så ska jag snart åka iväg och låna mammas skrivare för att printa ut inbjudningarna till namnkalaset. Sen så ska Handavtrycket limmas på framsidan, stämplas en inbjudan och sen är de i i kuvertet och läggas på brevlådan

• ullis33

Det låter jättegulligt med handavtryck på
    Hur gammal är sonen?

• gumpan

Han är 7 månder snart. VI hat halat och dragit på att ha kalaset. Sen så hade min mamma sin 60årsfest i november och så kom julen. så nu har vi tagit oss i kragen och bestämmt allt

• molnis

SofieochJamie : Minns ej om du sagt det men ska ni ha vigseln på Stora holm också eller endast festen?

• gumpan

Äntligen är inbjudningarna på brevlådan. *pust*
    Men de blev riktigt fina.
    Om de är nån som vill titta så finns de kort i mitt galleri.

• Fenixx
    gumpan skrev 2009-02-01 22:43:31 följande:
    Äntligen är inbjudningarna på brevlådan. *pust*Men de blev riktigt fina.Om de är nån som vill titta så finns de kort i mitt galleri.
    jag ser inga hos dig? men vad skoj att ha postat dem.
  • gumpan

Ser du inga inbjudningar alls? De som är till min sons namnkalas

Svar på tråden Brudar i Göteborg 2010