• gumpan

Brudar i Göteborg 2010

Då jag inte hittar nån tråd för oss är bosatta i Göteborg och ska gifta oss 2010, så startar jag nu en.

Här samlas vi som vill ha tips, råd och insperation inför vår stora dag.

Hoppas att vi blir ett glatt gäng.

• Svar på tråden Brudar i Göteborg 2010
  • ullis33

Välkommen Sofieochjamie!

Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Har ni bokat stora holm, vet att det är väldigt poppis.

• inlio

Hej! Vi planerar bröllop i juli 2010. Vi bor i Göteborg fast kommer gifta oss utomlands, men jag hänger på här ändå!

• ullis33

Välkommen inlio! Vart skall ni gifta er?

inlio skrev 2009-01-28 14:00:49 följande:
    Hej! Vi planerar bröllop i juli 2010. Vi bor i Göteborg fast kommer gifta oss utomlands, men jag hänger på här ändå!
  • Fenixx

Vi kommer gifta oss några mil från göteborg, men jag fick hoppa in lite här ändå. våran fotograf är från gbg iallafall.
    Jo visst känns det pirrigt att det kan komma massa vanliga besökare som kommer och kikar, jag är inte mycket för att vara i centrum bland massa folk egentligen. men detta är ju lite annorlunda och dem flesta kommer väl mest för tornéspelet ändå. fast det ska ju tillägnas mig och min m2B sa dem i riddarsällskapet så är ju lite mäktigt, rolig grej för gästerna också som inte kommer veta detta. dem vet bara om vart det ska vara och att det är i tema.

• SofieochJamie

hallå alla, jo vi har bokat Stora Holm just eftersom det är så himla populärt. När vi kollade på det i oktober så var nästan alla helger under 2009 uppbokade så det var lika bra att slå till. Det är helt fantastiskt fint tycker vi. Annars så sitter jag mest på nätet och letar insipration just nu och vet ungefär hur jag vill ha det mesta. Men ju mer man hittar inspiration ju mer bra ideer kommer man på, så inget är skuret i sten ännu. Men det känns skönt att ha tid på sig för det är många bra ideer jag inte kommit på om jag inte haft tid för surfing :)

• gumpan

De jobbigaste med att sitta och leta på nätet hela tiden är att man hittar bara mer och mer grjer som man vill ha till sitt bröllop. Vi som ska försöka hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt. Men tror de kommer att bli väldigt svårt.

Vad kommer era bröllop att hamna på i runda slängor?

• Fenixx
    gumpan skrev 2009-01-28 20:43:36 följande:
    De jobbigaste med att sitta och leta på nätet hela tiden är att man hittar bara mer och mer grjer som man vill ha till sitt bröllop. Vi som ska försöka hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt. Men tror de kommer att bli väldigt svårt.Vad kommer era bröllop att hamna på i runda slängor?
    ja min första uträknning med budget var väldigt blåögd märker jag nu. blir mycket småkostnader så det tickar på....

tror vårat blir där på 50 000kr, och sen önskar vi pengar till bröllopsresan.
  • ullis33

Vårat landar nog på ca 60 000kr (hoppas jag )

Vi kommmer oxå önska oss present kort till bröllopsresa.

• SofieochJamie

Efter att ha fyllt i bröllops budgeten (mall från creoplan) och efter att ha gjort research på kostnader för olika saker på nätet så kommer vårt kosta runt 65.000 och då ska vi önska oss bröllpsresan i present.

• gumpan

Inlio: Välkommen hade missat att du hade skrivit.

Okej. Är lite olika beroende kostnader. Har som sagt ingen aning än vad vi ska vara men har nu kommit fram till att vi nog ska gifta oss på sensommaren för att kunna få ihop lite mer pengar (skatteåterbäringen)

Sofieochjamie:vart ska ni åka på bröllopsresan då?

Ni som hade barn kommer ni att åka på resa med barnen eller kommer ni att ta med dom?
    Har själv inte riktigt bestämt mig om detta. Samtidigt som jag vill ha en resa med bara min man så vill jag ju att barnen ska vara med. Vet ju inte när man har råd att göra en resa med dom sen.

Svar på tråden Brudar i Göteborg 2010