• gumpan

Brudar i Göteborg 2010

Då jag inte hittar nån tråd för oss är bosatta i Göteborg och ska gifta oss 2010, så startar jag nu en.

Här samlas vi som vill ha tips, råd och insperation inför vår stora dag.

Hoppas att vi blir ett glatt gäng.

• Svar på tråden Brudar i Göteborg 2010
  • molnis

Jag jobbar hela dagarna. Men sitter mest vid datorn så smyger in här ibland om jag tar pause=)

Förutom det försöker jag få en rutin på träningen, men nu e jag dunderförkyld så hamnat ur fas där tyvärr=(

gumpan skrev 2009-02-03 23:59:02 följande:
    Askepot: Du är så välkommen så.Åhh hade oxå gärna gift mig där men vår budget klarar inte av sånna utgifter. Hur är de med er andra. Känns som de är tusen år kvar tills man får säga JA. Hade gärna gift mig så snart som möjligt, blir ju så inspererad av att titta på alla kort som finns här inne. Men som sagt så ska ju barnen bli lite äldre innan vi hoppar över kvastskaftet.Sitter upp nu och ska egentligen göra klart mitt arbete om massage. Men har verkligen ingen insperation till detta över huvudtaget. De jobbiga är att de skulle bara inlämnat igår.Så vad gör ni andra på dagarna då?Själv så är jag ju mammaledig och bara går hemma och dräller. Kan ju vara kul att få veta vad ni andra då förgyller era dagar med.
  • pingst2010

Hej alla.
    Får jag oxå va me , ska gifta mig i Kungsbacka nästa år . . . Kul o läsa lite hur långt ni andra kommit i era planer

• gumpan

Hej hej pingst2010.

Vi har inte kommit så jättelångt. Har sett en klänning på nätet som jag vill ha, även kollat vilka kläder jag vill att mina barn ska ha. Sen så har vi gjort en gästlista och bordsplacering. ( ja jag vet att de är lite väl tidigt men de va de enda min sambo tyckte va roligt att göra)
    Men vi ska gå på bröllopsmässan, så då hoppas jag vi kommer få lite mera tips och kan kanske komma ram till vad vi vill ha.

• molnis

Hejsan pingst2010! Är sjäv uppvuxen i kba=) Bestämt plats för vigsel/fest ännu?

• molnis

Litet lokalt gbg tips=) Prickig katt har så himla söta diadem hattar osv. Har vart där å kikat lite på diadem med blomma u stål och pärlor å tyll.

Har ni vart runt i bröllopsaffärer eöller annat i stan? Har kikat lite men ej hittat nåt bra...tvärtom finns en stor affär som fått en del neg kommentarer och jag förstår dem helt.

Bästa jag vart på i låg i halmstad=) Men ska kanske till en till affär i gbg idag så kan ju se hur den verkar.

DJ/band är något vi knappt kikat på än..ingen som har bra tips där?=)

• ullis33

Jag fick biljetter igår,men tack ändå
    Hoppas att du hittar ngn som vill köpa dem.

gumpan skrev 2009-02-04 23:03:53 följande:
    ullis: kom precis på att jag glömde att skriva att de är till söndagen. Är du fortfarande intresserad då?
  • ullis33

Har inte varit runt och tittat ännu,men du får gärna berätta vilka butiker du tycker är bra/dåliga lite tips är alltid bra

Prickig katt är ju en helt underbar affär.

Angående DJ/band så har jag sett att det skrivs en hel del bra om 2 live,de tar ca 6000kr för en kväll,så dem funderar vi på att kontakta.

molnis skrev 2009-02-07 11:24:00 följande:
    Litet lokalt gbg tips=) Prickig katt har så himla söta diadem hattar osv. Har vart där å kikat lite på diadem med blomma u stål och pärlor å tyll.Har ni vart runt i bröllopsaffärer eöller annat i stan? Har kikat lite men ej hittat nåt bra...tvärtom finns en stor affär som fått en del neg kommentarer och jag förstår dem helt.Bästa jag vart på i låg i halmstad=) Men ska kanske till en till affär i gbg idag så kan ju se hur den verkar.DJ/band är något vi knappt kikat på än..ingen som har bra tips där?=)
  • gumpan

Ullis: Okej.

Det verkar som om vi kanske har satt ett datum.  Vi är inne på 7 augusti nu. Vet dock inte hur är de är med semstertider då om folk är hemmer fortfarande är lediga.

• gumpan

Hallå alla. Hur är de med er där ute?
    Tänkte att de skulle ju vara kul att lära känna er utöver bröllopsdelen.

Så jag tänkte att jag kanske kan börja.
    ja som sagt så har jag två barn, en hund, ett radhus, inget jobb och bor i en förort till gbg.

Är de nått mer som ni kanske är nyfikna på så är de bara att hojta till.

Ha en fortsatt trevlig kväll

• ullis33

Trevligt initiativ Gumpan.
    Ja då fortsätter jag.
    Jag har oxå 2 barn flickor 11 och 8år, bor i hus lite utanför centrum,äger en blomster och inredningsbutik

Svar på tråden Brudar i Göteborg 2010