• gumpan

Brudar i Göteborg 2010

Då jag inte hittar nån tråd för oss är bosatta i Göteborg och ska gifta oss 2010, så startar jag nu en.

Här samlas vi som vill ha tips, råd och insperation inför vår stora dag.

Hoppas att vi blir ett glatt gäng.

• Svar på tråden Brudar i Göteborg 2010
  • gumpan
    Majsanb81 skrev 2009-01-23 23:53:27 följande:
    Tack
    Vassego
  • Majsanb81

Borgligt.. funderar om vädret tilllåter att vigas utomhus, även det vid skanskenKronan.

Eller om någon har tips på en annan fin underbar plats, inte för långt ifrån gbg?

• Majsanb81
    gumpan skrev 2009-01-23 23:58:33 följande:
    Kan lägga in en bild i mitt galleri.Är inne på aschbergska eken. Vill gärna kunna ta med egen sprit då de blir billigare.Kommer ni att gifta er i kyrka eller borgligt?
    Din klänning var underbar!!!!
  • gumpan

Tror att de kan bli väldigt maffigt att vigas utomhus på skanskenkrona.

Vi ska oxå ha ett borgligt bröllop. Då ingen av oss tror på gid så känns de mest naturligt. Har dock kommit fram till att i mitt huvud (så som jag vill ha mitt bröllop) så vill jag liksom ha allt de där man har i en kyrka fast då utan gud. (hoppas ni förstår vad jag menar)
    Så vi får väl se hur vi ska utforma cermonin.
    De enda som är säkert är att mina två söner ska vara ringbärare.

• gumpan
    Majsanb81 skrev 2009-01-24 00:13:33 följande:
    Din klänning var underbar!!!!
    Tack så mycket.
  • ullis33

Hej på er! Jag hakar oxå på.

Vi skall gifta oss augusti 2010, Vi är inne på att gifta oss på Älfsborgs fästning, vi spånar lite på fest lokal men vi har några allternativ dit vi kan åka båt från elfsborg.
    Fler allternativ mottages tacksamt

Vi har en rätt så klar bild av hur vi vill ha det, nu handlar det mest om penga sparandet.

Gumpan vad kasst med era jobb, hoppas att ni snart hittar ngt annat.
    Min sambo jobbar oxå på volvo, men än så länge är det lungt för honom.

• Fenixx

ja älvsborgs fästning är ju så läckert! vi hade också det som alternativ.

• maj2010

Jag hänger också på!
    Vi funderar på Ordenshusen i Johanneberg. Verkar mysigt och har bara hört gott om stället. Ska försöka dra med mig sambon dit och titta snart...

• molnis

Här är en till! Stora holms säteri i april 2010=)

• gumpan

Va kul med mer brudar

Ullis: Ja de är verkligen skitkasst med jobben. Som tur är så verkar de som min m2b har ett nytt jobb på G. Själv så är jag ju mammaledig fram till sommaren sen börjar min uppsägningstid. Så man kan ju alltid hoppas på att de vänder så man kan få tillbaka jobbet.

maj2010: Vi har oxå Ordenhusen i åtanke. Min par hade sin 60års fest där och de va hur bra som helst. Vill dock veta hur dyrt de är innan man bestämmer sig.

molnis: Va kul att ni ska ha ert bröllop där. Har hört att de är jättefint.

Är de nån som ska gå på bröllopsmässan?
    Själv så ska jag gå med min m2b och mamma.

Svar på tråden Brudar i Göteborg 2010