• gumpan

Brudar i Göteborg 2010

Då jag inte hittar nån tråd för oss är bosatta i Göteborg och ska gifta oss 2010, så startar jag nu en.

Här samlas vi som vill ha tips, råd och insperation inför vår stora dag.

Hoppas att vi blir ett glatt gäng.

• Svar på tråden Brudar i Göteborg 2010
  • gumpan

Vart på två bröllop förra året.
    På de första så hade de Metallicas- nothing els matters på "valslåt"

De andra bröllopet vi va på så hade brudparet tränat in finaldansen i Dirty dancing. Så jäkla häftigt. Men de sura är ju att nu kan man ju inte göra samma sak/liknade för då känns de ju som man härmar dom.

Men jag tror att jag vill dansa till Åsa jinder - alla famnar jag lämnat av längtan till dig,
    De är liksom vår låt.

Men under cermonin så skulle ja vilja ha hur många låtar som helst. Ja iallafall om alla ska komma med som jag vill ha

• ullis33

Jag tycker att den här låten är vacker

Inser att det är den emma sjöng på bondebröllopet på tv igår

Den här som utgångsmarsch kanske ? Enya från sagan om ringen
    (we like)spelad på violin. Vackert

Ja som sagt det finns mycket vackert att välja på

• ullis33

Coolt det där med dirty dancing dansen, den skulle man sno,får nog inte med mig M2B på det bara

• Fenixx

ja det med dirty dancing är ju coolt. jag hade gärna kört en pulp fiction hehe.

Ullis>> vi ska faktiskt ha den låten med enya, fast som 2a solosång, då våran solist kan sjunga på alviska och vi har med en harpa-spelare, bägge i temakläder med.

• gumpan

Fenixx: Ni verkar som att ni kommer att ha ett helt underbart bröllop. Har själva varit lite inne på att ha ett tema. Men vi inte överens om vad de ska vara. Så de blir nog inget. Tråkigt med sant. (får man komma på ert bröllop och drömma om hur de kunde vara på mitt)

Nej de kommer att bli superbra. Bara vi kan sätta ett datum.
    Först ska jag dock fixa min sons namnkalas. Så lite av min planeringsfrustration kommer ju att komma ut där. Ska fixa inbjudningskort, tårtor med mera.

• Fenixx

gumpan>> haha nu råkar det faktiskt vara så att vigseln är öppen för allmänheten då vi slår ihop oss med ett riddarsällskap som även har tornéspel för allmänheten, så visst får ni komma. men får väl ordna extrastolar till er då sen med maten. hahaha

ja jag vet hur det var med barnens dop, en massa att fixa innan och sen göra sig fin och iväg till kyrkan för våran del..pust. och så snabbt över!

• gumpan

Fenixx: Gôtt. När va de ni skulle gifta er.

Ja de är ju så med alla sånna dagar. Man stressar som en tok för att få allt så bra som möjligt och så är de över på nån timme. Men men fint ska han ha de iallafall. Väntar bara på svar från en kompis om vi kan ha deras lokal eller inte. Hon skulle ringa imorgon. Så då är de till att börja skriva ut inbjudningarna, slipa på dukning och fixa dekorationen.

• SofieochJamie

Hallå, jag hänger på här. 29:e maj 2010, Stora Holms säteri.

• gumpan

Va kul att du ville vara med oss. Så ni har redan bokat lokal. De känns som jag har mycket kvar innan jag har mitt på de torra.

• ullis33

Vad fint med harpa och alviska, det kommer bli kanon
    Jag känner en tjej som är fiol lärare som spelar mkt på bröllop, tänkte höra med henne om hon vill ställa upp.
    Vart är det ni skall gifta er och när? Är det inte pirrigt att det är öppet för allmänheten det kan ju bli hur mng som helst som "tittar på"

Fenixx skrev 2009-01-27 19:04:02 följande:
    ja det med dirty dancing är ju coolt. jag hade gärna kört en pulp fiction hehe.Ullis>> vi ska faktiskt ha den låten med enya, fast som 2a solosång, då våran solist kan sjunga på alviska och vi har med en harpa-spelare, bägge i temakläder med.
Svar på tråden Brudar i Göteborg 2010