• suzem

Pappa som ger bort?

hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??

• Svar på tråden Pappa som ger bort?
  • Emmet99

J D skrev 2009-01-11 17:50:55 följande:

Jag tänker svara TS. Jag kommer ej bli bortlämnad. Jag är 23 år, färdigutbildad och ingen speciell relation i världen med någon av mina föräldrar skulle få mig att ledas mot en juridisk överenskommelse, dit går jag tillsammans med min medkontrahent .(För övrigt tillhör jag uppenbarligen en av de få här (och i världen) som inte tycker att fru gårman och kvotering är trams. Kanske beror det på att jag läst så mkt om postmodernism och strukturalism att jag inte kan blunda för symbolernas vikt i ett samhälle eller att jag sett mina klasskompisar som är framtidens näringsliv och dömande instanser (jag har gått både jurist- och managementklass) bygga manliga nätverk där jag har svårt att se att kvinnor någonsin skulle komma in utan kvotering.  Och klippning på lika villkor hos frisören är en del av en mkt större lagstiftning angående anti-diskriminering som genomförts genom EG-direktiv som förhoppningsvis kommer att ge oss ett mycket bättre samhälle på kortare tid än vad som annars vore möjligt, skulle ngn reagerat om det var dyrare för svarta att klippa sig? Ja, det hoppas jag! Men det är bara en bisak, väl? ).
    fast herr gårman kan ju lika gärna vara en fru gårman som det ser ut. Alltså jag menar som symbolen ser ut. Eller måste man ha kjol, för att man är tjej? Jag fattar liksom inte poängen..

Sedan tycker jag det är otroligt synd att tjejtaxan försvunnit till taxibilar pga av jämställdhetsgrej. Så länge tjejer blir våldtagna tycker jag de är fel att de inte skall uppmuntras att ta taxi hem =/
  • passionsblomman

Vad bra! Det var det jag tyckte var roligt att du skrev. Jag vet också att många av dem som fortsätter skriva i ämnet gör det just för att det känns viktigt att berätta för folk om en sida av saken som man kanske inte vet om sedan förut.