• suzem

Pappa som ger bort?

hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??

• Svar på tråden Pappa som ger bort?
  • MulleNuh

Jo det tycker jag vore kul.. Men det är ca 350 medlemmar här!

DanKat skrev 2009-01-11 20:57:43 följande:
    Är det ingen här som har Plus-medlemskap? I så fall kan ju den personen starta en omröstningstråd om hur många som blivit/ska bli överlämnade, då får man ju iaf veta ungefär hur stor andel av folket här på BT som gör det. Sen lär det ju bli diskussioner i även den tråden om brudöverlämnandets vara eller inte vara, men det är ju ändå lätt att se omröstningsresultatet
  • shakynose
    MulleNuh skrev 2009-01-11 20:52:10 följande:
    Joo men iaf.. Det är ömöjligt att få reda på sanningen.. Det är ju bara spekulationer..
    ... och det är väl mestadels spekulationer vi ägnar oss åt här?
  • svårtattvälja
    MulleNuh skrev 2009-01-11 20:31:11 följande:
    Fast det är ingen vits!! Att starta en ny tråd..Det är nog bara som det är.. Och vi kommer aldrig få veta hur det egentligen är överallt..
    Jag menar att de som är medlemmar här på BT täcker nog stora delar av Sverige, och så kan man ju fråga föräldrar och far- och morföräldrar hur de gjorde. Det borde ge oss en ganska bra bild, om det är en geografisk grej, eller en generationsgrej. Med reservation för att vi "internetbrudar", som Duchess säger, nog har lättare att ta till sig nya ideer, som då ev. brudöverlämning.

Min egen ovetenskapliga undersökning säger att brudöverlämning INTE har varit eller är vanlig i södra Sverige, sedan de senaste 80 åren.
  • MulleNuh

Ja det vore en idé..

Men jag står iaf fast vid att överlämning borde förbjudas HELT överallt...

Nancy Drew skrev 2009-01-11 21:04:06 följande:

Statistikexperten säger att enda sättet att verkligen ta reda på hur (o)vanligt det är med brudöverlämning är att skicka ut enkäter till ett antal slumpvis utvalda församlingar och sammanställa dessa. Allt annat är bara spekulationer.(Men en kvalificerad gissning är att överlämningarna är överrepresenterade på BT).
  • DanKat

Nancy Drew skrev 2009-01-11 21:04:06 följande:

Statistikexperten säger att enda sättet att verkligen ta reda på hur (o)vanligt det är med brudöverlämning är att skicka ut enkäter till ett antal slumpvis utvalda församlingar och sammanställa dessa. Allt annat är bara spekulationer.(Men en kvalificerad gissning är att överlämningarna är överrepresenterade på BT).
    Jo det är sant, men det skulle ändå vara intressant att testa här på BT i brist på någon "riktig" undersökning, även om det förstås inte kan ses som något tillförlitligt resultat
  • anne på grönkulla

Spekulationer är det ju inte, det är fakta utifrån det givna underlaget , men urvalet är inte representativt eller kontrollerat så frågan är hur rättvisande det är.

MulleNuh skrev 2009-01-11 20:52:10 följande:
    Joo men iaf.. Det är ömöjligt att få reda på sanningen.. Det är ju bara spekulationer..
  • svårtattvälja

"åtminstone inte de senaste 80 åren" menar jag....

• MulleNuh

Korrekt!

anne på grönkulla skrev 2009-01-11 21:08:59 följande:

Spekulationer är det ju inte, det är fakta utifrån det givna underlaget , men urvalet är inte representativt eller kontrollerat så frågan är hur rättvisande det är.
  • JS76JS

Jag anser mig vara en människa med sunda värderingar osv. och min far ska leda mig fram i kyrkan och ser absolut ingenting negativt i detta. Jag är mkt. förvånad över vissa av åsikterna härinne ang att det skulle vara någonting negativt.

Ett råd till alla som funderar på hur de ska göra vid vigseln är att följa sitt hjärta och göra som man vill, göra det som känns rätt.

• Duchess

Det måste väl också gälla prästerna? De ska följa både Svenska Kyrkans riktlinjer för vigsel och sitt hjärta.

Men som sagt, borgerlig vigsel... *visslar en snutt*

JS76JS skrev 2009-01-11 21:16:02 följande:
    Jag anser mig vara en människa med sunda värderingar osv. och min far ska leda mig fram i kyrkan och ser absolut ingenting negativt i detta. Jag är mkt. förvånad över vissa av åsikterna härinne ang att det skulle vara någonting negativt. Ett råd till alla som funderar på hur de ska göra vid vigseln är att följa sitt hjärta och göra som man vill, göra det som känns rätt.
Svar på tråden Pappa som ger bort?