Pappa som ger bort?
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
Fast det beror väl snarare på att de tillhör en generation som drabbats av USA-invasion?
Standard har i Sverige alltid varit att gå in tillsammans.
Min gissning är att det är mycket vanligare bland "internetbrudar", dvs såna som vi som hänger på BT och andra bröllopssajter. Jag tror inte att det är så vanligt rent generellt, med tanke på att det aldrig varit en svensk tradition.
Kanske någon av våra präster kan kika in här och göra en uppskattning av hur många brudar som vill bli överlämnade?
Fast det är ingen vits!! Att starta en ny tråd..
Det är nog bara som det är.. Och vi kommer aldrig få veta hur det egentligen är överallt..
Fast det kan ju dom omöjligt gissa faktiskt...
Varför inte? De kan ju göra en uppskattning hur många brudar som velat bli överlämnade vid de senaste 100 vigslarna de haft, eller hur?
Joo i deras försmaling ja, men det är ju gaaanska många fler församlingar i sverige..
Javisst. Men det finns flera präster här på BT, och jag är villig att satsa min veckopeng på att de jobbat i fler än en församling genom åren.
Jag har bara varit med om brudöverlämning vid ett av de bröllop jag varit på. Det var ett engelskt bröllop och det var brudens far som stod för överlämnandet (surprise, surprise)
Joo men iaf.. Det är ömöjligt att få reda på sanningen.. Det är ju bara spekulationer..