Pappa som ger bort?
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
Ingen som svarat på TS fråga rakt av?
Vi gick tillsammans. (så gjorde "alla" 1987)
brorsans fru gick in med sin pappa, min kusin gick in tillsammans med mannen. Det är de bröllop jag varit på. Debatten lägger jag mig inte i igen då jag redan sagt mitt =)
Först av allt så citerade jag ditt inlägg för att jag skrev svaret till dig och jag har aldrig ens tagit upp något om en ursäkt så vad du har fått det ifrån får stå för dig. Jag skrev dessutom inte att DU hade haft någon som helst ton emot TS utan att det fanns det inlägg som hade haft det.
Vad det gäller ansvaret så var det inte heller riktat emot dig som person utan som en kommentar i allmänhet angående just denna tes om att det är ett forum där man minsann får skriva precis vad man vill. Man har ett val; antingen stratar man ännu en debatt eller inte där kommer ansvaret in! Man måste kunna respektera att vissa trådar inte handlar om någots vara eller icke vara vilket denna faktiskt inte hade för avseende att göra. Denna tård hade ett ja eller nej svar så varför det inte kunde ha varit ett enkelt svar kan jag faktiskt inte förstå. Och det verkar som om de flesta på BT vill förklara för TS vilket omdebatterat detta ämne är...
TS:s frågar har inte besvarats med många ord och därför ÄR den OT! Bara för att tråden fortsätter skriva om brudöverlämning menas inte med att den följer TS initiala linje...
bravo!
bra svar!
min bror ska föra mig fram och jag ska inte ta min fästmans efterman:)
Jag vill bara säga att många av er här har fått mig att ändra min åsikt, att från början velat bli ledd till altaret till att nu vilja gå in med min m2b, in i äktenskapet tillsammans.
Detta gör oxå honom väldigt glad för han ville helst gå in med mig.
Jag är nöjd med mitt nya beslut.
Saggezza skrev 2009-01-10 23:08:57 följande:
Jag tänker svara TS. Jag kommer ej bli bortlämnad. Jag är 23 år, färdigutbildad och ingen speciell relation i världen med någon av mina föräldrar skulle få mig att ledas mot en juridisk överenskommelse, dit går jag tillsammans med min medkontrahent .
(För övrigt tillhör jag uppenbarligen en av de få här (och i världen) som inte tycker att fru gårman och kvotering är trams. Kanske beror det på att jag läst så mkt om postmodernism och strukturalism att jag inte kan blunda för symbolernas vikt i ett samhälle eller att jag sett mina klasskompisar som är framtidens näringsliv och dömande instanser (jag har gått både jurist- och managementklass) bygga manliga nätverk där jag har svårt att se att kvinnor någonsin skulle komma in utan kvotering. Och klippning på lika villkor hos frisören är en del av en mkt större lagstiftning angående anti-diskriminering som genomförts genom EG-direktiv som förhoppningsvis kommer att ge oss ett mycket bättre samhälle på kortare tid än vad som annars vore möjligt, skulle ngn reagerat om det var dyrare för svarta att klippa sig? Ja, det hoppas jag! Men det är bara en bisak, väl? ).
Hmmm, det blev en konstig citatgrej där i mitt inlägg...
Om någon vill läsa och orkar bry sig, så är det från rad 2 till smileygubben det jag själv säger, det andra är citat. Sorry!
Jag är glad att jag följ denna tråd nästan hela vägen och att jag fått veta och lära mig nyasaker.