• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • MittiPrickBrud

Men oj oj troll1! Hur kan det komma sig att du fick skaka hand med en sådan celebritet??

*inte ett dugg avis*

*skakar bestämt på huvudet och döljer de gröna monsterögonen!*

• MittiPrickBrud

Passionsblomma, såg vad det gällde i blomtråden, förstår ditt "utbrott"

• passionsblomman

Jag måste dela med mig av vad som kanske för er alla är gammal kunskap, men för mig var en sak jag INTE tänkt på förut:

För ett tag sedan fick jag mail med "varning för virus bla bla" och underskrivet med ngn från polisen. Såklart skickade jag det vidare enl instruktioner.

Fick nyligt en ordentilg uppsträckning av en datakunnig som hittat bla mig på maillistan, när dtetta nått honom.

Han lärde mig att det är bara skitsnack med de där breven.

Vad allvarligare är, är att det oftast är BREVEN som är viruset,och att det största problemet med virus är "alla dessa vidarebefodra brev som florerar"
    Alltså, trevliga, roliga, glada eller vitsiga brev som skickas i massor. De är ofta virus från början OCH de ger hackern tillgång till TUSENTALS mailadresser som de sedan kan använda, både att begå brott och för att sabba våra datorer!

Kände mig som en komplett idiot, och nu ska jag sluta med de där vidarebefodra-grejorna, FAST det finns alla möjliga som man blir glad av.

SKA man skicka ett, ska man kopiera det, och sedan ta bort alla tidigare adresser och välja hemlig kopia när man skickar till flera.

Om alla andra redan hade koll på detta ber jag om ursäkt att jag brer ut mig... men jag hade inte tänkt så långt riktigt.*pinsamt*

• lillabruden

Först och främst måste jag informera jag oxå.... 'baxa soffan' har nog en HELT ANNAN betydelse här i Skåne-trakten än vad du menade Passionis, bara så du vet

Det med kedjebrev visste jag men trodde det bara var dem som varnar för virus ska genast sluta skicka dem vidare...

Mulle, för att veta vad framgår är, måste man veta vad motgång är. Så banka ner bankerna och visa att du minsjäl är framgångsrik!!! Du SKA få lån punkt slut!

Jag är dessutom expert på blommor dem i plast dvs... Dem dör ALDRIG och jag minns ALLTID att skölja av dem när dem blivit vita av damm
    Jag tar kål på allt vad levande blommor heter....dem begår t.o.m självmord INNAN dem kommit hem till mig för dem bara vet det....skumt...

och sist jag kollade stod 666 för djävulen...men jag kan ha fel På tanta-vis är det 666igt!!

Usch nä, krama mig idag allihop....behöver en riktig gruppkram sen god kauga o en liden slurk....gärna av den starka varianten

Om jag formulerar mig såhär....hoppas ni förstår; Jag har 'busk'problem.... vill snygga till men verktygen har lagt av att fungera och beställde en ny trimmer, men det var fel på den och nu vet jag inte vad jag ska göra! Har börjat med ett kosttillskott som ökar lust dessutom......*frustrerad*
    (sax funkar inte, har inträffat olycka förr...........och rakhyvel är så omständigt! ) Tips? Och nej, jag vaxar inte....bikinilinjen går an men inte _där_!

Tips för försvinnande text; markera allt, högerklicka och kopiera (eller var flashig som jag och tryck ctrl a samtidigt, sen ctrl c) och då är det sparat i nått minne på dumburken, sedan om det försvinner bara högerklicka igen och tryck klistra in (eller va flashig och tryck ctrl v) Voilá!

• Diz

Lillabruden > Kärleksmums!!! Mumma... Jag har faktiskt gjort kärleksmuffins för några veckor sedan... Samma smet, i med den i muffinsformar. Samma gojs på toppen, fast gjort på kallt smör istället för varmt, och med lite extra florsocker till rätt konstistens... Grymmegott! Fördelen är att det blir mer gojs på en cupcake än på "rutorna", jag äääälskar gojs!

I'm yours > Jag beklagar sorgen. Ta nu hand om varandra så finns vi tanter här när du kommer tillbaka... *styrkekramar till dig och m2b*

Passion > Om jag vann pengar? Beror på hur mycket jag/vi vann... D åvi har haft 3 miljonvinster inom ett par veckor här i stan (med omnejd) så har jag tänkt på det där en del. Förutsatt att det var typ sådär så man är oberoende resten av livet (tänk drömvinsten på lotto) så hade vi gjort följande:
    Betalat av huslånet.
    Betalas min mors renovering
    Gett bort pengar till mina och m2bs föräldrar och syskon.
    Låtit svärfar välja valfri kryssning för hela "extended family". (hans stora dröm i livet är att få bjuda alla på en lyxkryssning. )
    Köpt ny bil (skrället vi har nu håller på att dö...)
    Jag hade tagit körkort.
    M2b hade fått en Volvo C60 (tror jag det är han vill ha) så han slipper ta minibussen till jobbet.
    Sen hade ju ungarna fått sina önskedrömmar, en del av dem iaf.
    Och naturligtvis - mitt/vårt drömmars bröllop...

Men det absolut första jag hade gjort... Sätta av en buffert, en stor en, så jag aldrig hade behövt oroa mig för att bilen eller tvättmaskinen ska gå sönder...

Mullenuh > Jag kommer så väl ihåg den där halv-ångesten över lån och så. Nu hade vi så tur (?) att på vårt område har husförsäljaren en deal med en av bankkvinnorna, så hon godkänner alla för att dom ska få sälja hus. Sen bjuder dom henne till thailand osv... Funkar mycket bra, för dom, och för oss som skulle haft råd oavsett, men för dom som flyttat till ett hus dom egentligen inte skulle ha haft råd med... not so much fun. Som exempel: Enligt deras uträkning skulle vi ha haft 6000 kronor i utgifter varje månad, och det inräknat el och vatten och så.. I verkligheten ligger vi över 20000:-... Tur vi insåg att det var en glädjekalkyl och gjorde en egen (räknade upp räntan till 10% osv).

Oj vad jag pladdrar, det jag ville komma till var... Precis som dom säger, gå till fler banker! Det är fruktansvärt olika vad bankerna säger... Och ge inte efter för cancerpinnarna...

Angående inlägg som försvinner... Nu när jag inte hunnit vara så mycket framför datorn (2åringen har åkt på tredje vändan magsjuka sen nyår... Jag har torkat skit/kräks hela natten/morgonen ) så har jag lärt mig ta fram anteckningar (startmenyn - tillbehör - anteckningar ) och skriva inläggen där. På så sätt kan jag ha inlägget kvar medans jag klickar igenom sidorna, och riskerar inte att tappa bort alltihop. Sen kopierar jag hela alltet, klistrar on och skickar. Och händer det något klistrar jag bara in igen. Detta lärde jag mig efter att ha i flera timmar (man blir avbruten ofta med småttingar hemma... ) skrivit ett mess till passionen som sen försvann...

• MulleNuh

Oj. Ja bankerna brukar ju annars göra skrämselkalkyler trodde jag! Eller det gör dom ju ofta. Räknar högt ifall räntorna stiger osv.

• Troll1

MittiPrickBrud skrev 2009-01-20 23:01:41 följande:
    Men oj oj troll1! Hur kan det komma sig att du fick skaka hand med en sådan celebritet??*inte ett dugg avis**skakar bestämt på huvudet och döljer de gröna monsterögonen!*

Min (numera ) man var ljudtekniker på filmen och när den spelades in i Thailand så var jag och mina yngsta barn med i två v. Vi var långt söderut på Koh Lanta och det var inte så mkt turister där. Man träffade teamet varje dag och Gail var med också största delen av tiden. Han är SÅ ödmjuk och gullig! Jisses säger jag bara...
    Michelle var aldrig med där, bara i Trollhättan och New York.

Så nu vet du och jag såg inga gröna monsterögon.

• Angelikasen

Jaaa! Idag har jag äntligen fått besked från a-kassan att jag får pengar, det tog bara 11 veckor! Men nu äntligen har jag fått svar!

• MulleNuh

Idag har mailandet med andra banker börjat! Äh, känner på mig att det kommer gå åt pipsvängen!

Svar på tråden Tantvarning 3