Lillabruden > Kärleksmums!!! Mumma... Jag har faktiskt gjort kärleksmuffins för några veckor sedan... Samma smet, i med den i muffinsformar. Samma gojs på toppen, fast gjort på kallt smör istället för varmt, och med lite extra florsocker till rätt konstistens... Grymmegott! Fördelen är att det blir mer gojs på en cupcake än på "rutorna", jag äääälskar gojs!
I'm yours > Jag beklagar sorgen. Ta nu hand om varandra så finns vi tanter här när du kommer tillbaka... *styrkekramar till dig och m2b*
Passion > Om jag vann pengar? Beror på hur mycket jag/vi vann... D åvi har haft 3 miljonvinster inom ett par veckor här i stan (med omnejd) så har jag tänkt på det där en del. Förutsatt att det var typ sådär så man är oberoende resten av livet (tänk drömvinsten på lotto) så hade vi gjort följande:
Betalat av huslånet.
Betalas min mors renovering
Gett bort pengar till mina och m2bs föräldrar och syskon.
Låtit svärfar välja valfri kryssning för hela "extended family". (hans stora dröm i livet är att få bjuda alla på en lyxkryssning.
)
Köpt ny bil (skrället vi har nu håller på att dö...)
Jag hade tagit körkort.
M2b hade fått en Volvo C60 (tror jag det är han vill ha) så han slipper ta minibussen till jobbet.
Sen hade ju ungarna fått sina önskedrömmar, en del av dem iaf.
Och naturligtvis - mitt/vårt drömmars bröllop...
Men det absolut första jag hade gjort... Sätta av en buffert, en stor en, så jag aldrig hade behövt oroa mig för att bilen eller tvättmaskinen ska gå sönder...
Mullenuh > Jag kommer så väl ihåg den där halv-ångesten över lån och så. Nu hade vi så tur (?) att på vårt område har husförsäljaren en deal med en av bankkvinnorna, så hon godkänner alla för att dom ska få sälja hus. Sen bjuder dom henne till thailand osv... Funkar mycket bra, för dom, och för oss som skulle haft råd oavsett, men för dom som flyttat till ett hus dom egentligen inte skulle ha haft råd med... not so much fun. Som exempel: Enligt deras uträkning skulle vi ha haft 6000 kronor i utgifter varje månad, och det inräknat el och vatten och så.. I verkligheten ligger vi över 20000:-... Tur vi insåg att det var en glädjekalkyl och gjorde en egen (räknade upp räntan till 10% osv).
Oj vad jag pladdrar, det jag ville komma till var... Precis som dom säger, gå till fler banker! Det är fruktansvärt olika vad bankerna säger... Och ge inte efter för cancerpinnarna...
Angående inlägg som försvinner... Nu när jag inte hunnit vara så mycket framför datorn (2åringen har åkt på tredje vändan magsjuka sen nyår... Jag har torkat skit/kräks hela natten/morgonen
) så har jag lärt mig ta fram anteckningar (startmenyn - tillbehör - anteckningar
) och skriva inläggen där. På så sätt kan jag ha inlägget kvar medans jag klickar igenom sidorna, och riskerar inte att tappa bort alltihop. Sen kopierar jag hela alltet, klistrar on och skickar. Och händer det något klistrar jag bara in igen.
Detta lärde jag mig efter att ha i flera timmar (man blir avbruten ofta med småttingar hemma...
) skrivit ett mess till passionen som sen försvann...