• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Hohohooo! Segt värre här, men ungstackarn har iallafall småningom fått lite pannkakor...Till lunch åt vi spagetti med ost och lite smör på...det är alldeles TOMT i kylen, och jag orkar INTE åka iväg och handla just idag, så det fick bli helt nödtorftigt.
    Fast vi hade chokladpudding i skåpet, och det tyckte han ju var gott att få mitt på en vardag till eftermiddagsfika...

Fy, det låter helt "white trashigt" det här...

• Daa

Bara han var nöjd, så

passionsblomman skrev 2009-03-11 19:43:44 följande:
    Hohohooo! Segt värre här, men ungstackarn har iallafall småningom fått lite pannkakor...Till lunch åt vi spagetti med ost och lite smör på...det är alldeles TOMT i kylen, och jag orkar INTE åka iväg och handla just idag, så det fick bli helt nödtorftigt.Fast vi hade chokladpudding i skåpet, och det tyckte han ju var gott att få mitt på en vardag till eftermiddagsfika...Fy, det låter helt "white trashigt" det här...
  • passionsblomman

Eller hur! "här, ät allt sockrigt och fett som finns så du är nöjd så mamma kan somna lite till på soffan"

(man känner sig inte särskilt präktig iallafall)

Daa skrev 2009-03-11 19:59:00 följande:
    Bara han var nöjd, så
  • Daa
    passionsblomman skrev 2009-03-11 20:10:51 följande:
    Eller hur! "här, ät allt sockrigt och fett som finns så du är nöjd så mamma kan somna lite till på soffan"(man känner sig inte särskilt präktig iallafall)
  • TinkerBelle

Ibland är det okej att inte var präktig. Har såna dagar jag också.
    Nu har ju mina äldsta blivit så stora att dem lagar maten om jag är sjuk och helt under isen. Det är då man vet att dem kommer att bli en bra make till någon en vaker dag.

passionsblomman skrev 2009-03-11 20:10:51 följande:
    Eller hur! "här, ät allt sockrigt och fett som finns så du är nöjd så mamma kan somna lite till på soffan"(man känner sig inte särskilt präktig iallafall)
  • passionsblomman

MYCKET viktigt!!! Min son är ofta med när jag lagar mat, och det tycker jag både är mysigt och har ett värde oss två emellan, men inför framtiden är det ju superviktigt!

TinkerBelle skrev 2009-03-11 20:27:34 följande:
    Ibland är det okej att inte var präktig. Har såna dagar jag också.Nu har ju mina äldsta blivit så stora att dem lagar maten om jag är sjuk och helt under isen. Det är då man vet att dem kommer att bli en bra make till någon en vaker dag.
  • TinkerBelle

Jag gjort som du och det har visat sig vara ovärderligt nu när dem är äldre. Dem går aldrig hungriga, drar sig inte för att laga till något när dem är själva eller efter skolan. Är inte så förtjust i färdig mat så det känns skönt att dem inte är "rädda" för spisen.

• passionsblomman

Ja, kan man inte laga några enkla grejor själv är man ju för tusan handikappad!
    TinkerBelle skrev 2009-03-11 20:45:46 följande:
    Jag gjort som du och det har visat sig vara ovärderligt nu när dem är äldre. Dem går aldrig hungriga, drar sig inte för att laga till något när dem är själva eller efter skolan. Är inte så förtjust i färdig mat så det känns skönt att dem inte är "rädda" för spisen.
Svar på tråden Tantvarning 3