• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Im yours

Hej! Har problem att komma ur sängen idag, trööööööööööt igen.

Jo, jag läste om Jessica. Shit, jag ryser bara jag tänker på mörkertalet angående övergrepp. Tänk om detta vore en verklighet i männens värld, då skulle det säkerligen få en himla massa "positiv" uppmärksamhet. Tyckas synd om, och gullas med.

Hmmmmmmmmm.....skulle oxå behöva jaga dammråttor. Äter frukost, och hoppas på bättre tankar. Kram, kram

• tonårsmorsa

Godmorgon.
    Har nyligen stigit upp. Hunnit med att jaga några dammråttor, men skulle behövas en ordentlig städning egentligen. Måste plugga också. Ingen lust. Nä, jag stannar här en stund istället.

• Im yours

Jo, jag läste om Jessica. Shit, jag ryser bara jag tänker på mörkertalet angående övergrepp. Tänk om detta vore en verklighet i männens värld, då skulle det säkerligen få en himla massa "positiv" uppmärksamhet. Tyckas synd om, och gullas med.

Hmmmmmmmmm.....skulle oxå behöva jaga dammråttor. Äter frukost, och hoppas på bättre tankar. Kram, kram

• Im yours

• Daa

Tjugo minusgrader, kom tillbaka! Allt är förlåtet!
    Tilbaka från stan tar jag tillbaka att jag var glad för bara fem minusgrader. Jag tar tillbaka planerna på skidåkning, eller bara en promenad. Som det blåser! Småspik. Av is.

(Oj. Nu nös jag så att kontaktlinserna kom på sniskan.)

Lycka till med klänningsletandet, lillabruden.

Så duktiga ni är som städar. Jag bara röjer lite så det ska se fint ut vid första anblick när mina föräldrar hälsar på om en stund.
    *försöker skicka positiva tankar till Im yours*

• MulleNuh

Jaaa men vilken jäkla storm!!!

Daa skrev 2009-02-21 12:43:41 följande:
    Tjugo minusgrader, kom tillbaka! Allt är förlåtet! Tilbaka från stan tar jag tillbaka att jag var glad för bara fem minusgrader. Jag tar tillbaka planerna på skidåkning, eller bara en promenad. Som det blåser! Småspik. Av is. (Oj. Nu nös jag så att kontaktlinserna kom på sniskan.)Lycka till med klänningsletandet, lillabruden.Så duktiga ni är som städar. Jag bara röjer lite så det ska se fint ut vid första anblick när mina föräldrar hälsar på om en stund. *försöker skicka positiva tankar till Im yours*
  • Daa

Visst tror man litegrann att det är som ett skämt?
    När det varit så kallt så länge och första dagen med trevlig temperatur, så Pa-Pam! svinkall vind.

Tur iaf att temperaturen var så pass mild, för när jag satte i motorvärmaren vid sju i morse slog jag på fel strömbrytare så min bil hade inte fått nån värme alls när jag skulle åka vid åtta. Klantigt.

MulleNuh skrev 2009-02-21 13:22:32 följande:
    Jaaa men vilken jäkla storm!!!
  • Diz

Troll1> jo, grannar. Måste säga att jag aldrig hoppats någon ska flytta så intensivt som jag gör nu. Straffet blev sammhällstjänst i 75 timmar om jag inte minns fel, han blev sedan anställd på det företaget... *suck* Dottern pratar inte så mycket om det, men till viss del har hennes utveckling "avstannat" lite. Hon fyller snart 9, men beter sig fortfarande som om hon vore 5-6 år. Hon greppar inte riktigt begreppet personligt utrymme bland annat. Hon är världens energiska unge, med nya idéer hela tiden, och det känns så surt att dagens samhälle kräver att hon lugnar sig, för att passa in liksom... Samhället hade gärna fått vara annorlunda, men tills dess - ha ögonen med dig, du ångrar dig annars...

tonårsmorsa> Jo, man blir chockad när man inser att det liksom går så långt ner i åldrarna. Du har ju uppenbarligen personlig erfarenhet, tyvärr. Det är nog hur hon kommer att må när hon blir äldre som jag oroar mig mest för. Jag har också upplevt den här killen som utanför, ensamvarg på nåt sätt. Själv påstår han att han har hur mycket kompisar och flickvänner som helst, men vi bor tvärs över gatan och har vid 1-2 tillfällen på lika många år sett någon i hans ålder där...

Mina pojkar måste lära sig respekt, och stå upp för dom som blir utsatta, och skydda dom som behöver beskyddas och.... och hur gör man? För att uppfostra bra människor? Är det någon tant som kan upplysa mig om det? För om jag uppfostrar "sådana där" så vet jag inte var jag tar vägen...

• Diz

glömde ju! Skulle naturligtvis svarat på detta igår, om det inte vore för att min dator dog sju dödar... har suttit och försökt bli av med virus (jo, även datatekniker kan få sånna) och snabba upp härket lite... Nu är jag tillbaks iaf.

Måste bara få spy lite galla... För dryga månaden sen frågade jag svärföräldrarna om hjälp med barnpassning ikväll. Det handlar om 2-3 timmar innan pojkarna ska sova. Vi är inbjudna hos grannarna, (inte grannen som det tidigare pratats om ) på maskerad. Om dom kommer hit kan vi alltså vara här på 30 sek om det är något. Svärisarna är förvisso sjukpensionärer, men dom brukar kunna passa barnen. Framförallt är jag irriterad på att dom på en månad inte ha kunnat ge besked, karln ringde i mitten av veckan om hur det blir, och då skulle dom prata om det och ringa tillbaka, men det har dom inte gjort. Så nu står jag här, festen är om några timmar och dom har fortfarande inte hört av sig. Jag märker att m2b tycker det är jobbigt, och själv tycker jag det stinker. I min familj ställer vi alltid upp för varandra när det gäller sånt här, jag är van att folk tävlar om att få vara barnvakt, men tyvärr tävlar dom 150 mil härifrån... GAH! Jag vill upp till norrland igen!!!

• Originalrosen

*sätter mig stadigt tillrätta framför datorn*

Här ska läsas ikapp och fröjadas och förskräckas med mina tanter!

Svar på tråden Tantvarning 3