• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

När man har skottat snö är man värd chips och melodifestival och god mat och varm brasa och ngt gott att dricka..

...när man tvättat och sopat är man det också, menar jag bestämt!

• Daa

Jag hade ju inte tänkt blanda mig in i melodifestivalen före finalen... *gnäll*
    Men jag kanske måste? Om jag går ut och skottar nu.

• Herr Originalrosen

*drar iväg för att ubåta lite i porrtråden*

• passionsblomman

Gör det du!
    Och Daa-ta du och skotta, så går vi alla på melodifestival sedan...

*...överväger att ta itu med lite mat...*

Herr Originalrosen skrev 2009-02-21 17:25:39 följande:

*drar iväg för att ubåta lite i porrtråden*
  • Originalrosen

Mat?
    Här har vi ätit chips, te, mackor och annat hela eftermiddagen. Det är absolut dags för mera mat.

Bäst att kika ut i köket och se vad som händer där!

• Daa

Jag laddar en stund till. Har hört rykten om att det inte har slutat blåsa.

*var lade jag mitt superduperärkemulti-underställ? tusan! Nåt sånt har jag inte.*

passionsblomman skrev 2009-02-21 17:27:58 följande:
    Gör det du! Och Daa-ta du och skotta, så går vi alla på melodifestival sedan...*...överväger att ta itu med lite mat...*Herr Originalrosen skrev 2009-02-21 17:25:39 följande:
  • passionsblomman

Du kan leka att du är Emil i Lönnerberga när du stetar i stormen och att du måste rädda livet på stackars Alfred...

"...man blir så stark när man måste förstår du"

Daa skrev 2009-02-21 17:37:55 följande:
    Jag laddar en stund till. Har hört rykten om att det inte har slutat blåsa.*var lade jag mitt superduperärkemulti-underställ? tusan! Nåt sånt har jag inte.*
  • Originalrosen

Det var kav lugnt ute idag när jag tog en promenad i vintersolen. Skönt, verkligen skönt. För första gången på länge var jag tillräckligt påklädd för att en promenad skulle vara behaglig och inte ett nödvändigt ont.

Känner ont i hela kroppen idag, borde leta efter en värktablett så jag blir glader. Snart ska potatisgratängen in i ugnen, salladen går jag och gör nu och maken steker köttet. Passionsblomma, vi steker fläskkarré på spisen. Borde vi grilla, kanske?

• passionsblomman

Min sambo jobbar ikväll...
    ..så jag steker fläskkotletterna inne och kokar potatis som jag tänker mosa med smör och så ha lingonsylt till.

Annars hade det garanterat rykt därute på altanen redan...

-imorse förresten, så skulle sambon ta med sig korvstroganofen som var kvar till matlåda....

...bara det att han hade satt ut den på altanen utan att lägga den i en plastbytta. Så, när jag steg upp stod den stelfusna stroganofen på spisen, med en slev liggande bredvid.
    Jag ringde honom till jobbet och undrade om han tyckte det var lite överdrivet att dra med sig hela den stora emaljerade stekgrytan.

Det tyckte han.

(den har tinat nu och ligger i sin plastbytta i kylen så han kan ta med den imorgon...)
    Originalrosen skrev 2009-02-21 17:50:50 följande:
    Det var kav lugnt ute idag när jag tog en promenad i vintersolen. Skönt, verkligen skönt. För första gången på länge var jag tillräckligt påklädd för att en promenad skulle vara behaglig och inte ett nödvändigt ont.Känner ont i hela kroppen idag, borde leta efter en värktablett så jag blir glader. Snart ska potatisgratängen in i ugnen, salladen går jag och gör nu och maken steker köttet. Passionsblomma, vi steker fläskkarré på spisen. Borde vi grilla, kanske?
  • Daa

Det lät fint, tycker jag. Men jag har ju ingen häst!
    Fast jag vet, jag kan låtsas att min... ja, vad kallar ni i dagligt tal en sån här:
    www.jula.se/EsaImages/item/master/706012_d.jpg

I alla fall kan jag låtsas att den är en häst.
    (Min man och jag är oense: är det en snöbjörn eller en snöräv? Vi jobbar på att införa kompromissen snögrävling, men det är svårt att få andra att förstå vad det är.)

passionsblomman skrev 2009-02-21 17:48:43 följande:
    Du kan leka att du är Emil i Lönnerberga när du stetar i stormen och att du måste rädda livet på stackars Alfred..."...man blir så stark när man måste förstår du"
Svar på tråden Tantvarning 3