Min sambo jobbar ikväll...
..så jag steker fläskkotletterna inne och kokar potatis som jag tänker mosa med smör och så ha lingonsylt till.
Annars hade det garanterat rykt därute på altanen redan...
-imorse förresten, så skulle sambon ta med sig korvstroganofen som var kvar till matlåda....
...bara det att han hade satt ut den på altanen utan att lägga den i en plastbytta. Så, när jag steg upp stod den stelfusna stroganofen på spisen, med en slev liggande bredvid.
Jag ringde honom till jobbet och undrade om han tyckte det var lite överdrivet att dra med sig hela den stora emaljerade stekgrytan.
Det tyckte han.
(den har tinat nu och ligger i sin plastbytta i kylen så han kan ta med den imorgon...)
Originalrosen skrev 2009-02-21 17:50:50 följande:
Det var kav lugnt ute idag när jag tog en promenad i vintersolen. Skönt, verkligen skönt. För första gången på länge var jag tillräckligt påklädd för att en promenad skulle vara behaglig och inte ett nödvändigt ont.Känner ont i hela kroppen idag, borde leta efter en värktablett så jag blir glader. Snart ska potatisgratängen in i ugnen, salladen går jag och gör nu och maken steker köttet. Passionsblomma, vi steker fläskkarré på spisen. Borde vi grilla, kanske?