• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Troll1
    tonårsmorsa skrev 2009-02-20 12:55:37 följande:
    De största asen tycker jag är de som tyst tittar på utan att göra något. Särskilt när det handlar om unga tjejer som ännu inte fått tillräckligt med skinn på näsan för att säga ifrån. Hade tyvärr en lärare som gjorde så när jag gick i högstadiet. Vi var på läger och två killar i klassen tryckte ner mig på sängen, drog av mig kläderna och fotade (med min kamera). Läraren kom och såg vad som hände. Då stack killarna, men läraren bara vände på klacken och gick. Visst, han kanske kände sig dum och inte visste vad han skulle göra. Men jag hade uppskattat om han berättat för den kvinnliga ledaren som var med och hon hade pratat med mig om vad som hänt. Jag skämdes och har aldrig berättat för någon. Förmodligen skulle det varit annorlunda om jag fått stöd direkt. Passionsblomman: Det var kanske inte riktigt BAKOM galler du tänkte dig när du sökte jobb förut.
    Men herregud!! Jag tror det är vanligt med olika övergrepp. Jag har också blivit utsatt i min ungdom. Så´nt sätter sig en del tyvärr...
    J. är ju bara 22 år och skulle definitivt behöva få hjälp med att komma tillrätta med alla känslor och få möjlighet att bearbeta allt. Det är svårt att gå vidare med det där i bagaget..
  • passionsblomman

Men jävlars "&%#&/(()/)/&%#¤#¤"#&)(=!!!!!!!

VAD ÄR DET FÖR VUXNA I DET HÄR SAMHÄLLET!!!!

DEt här måste debatteras i vårt samhälle! Helt klart!

Och inte minst med hela det här Hora-snacket som är nu, då tjejer anväder det och slampa och slyna som om det vore vilka ord som helst.

Jag ändrar mig, jag tror jag måste börja jobba med att åka runt och diskutera sexualitet i skolorna istället...kan man få lön för det???

tonårsmorsa skrev 2009-02-20 12:55:37 följande:
    De största asen tycker jag är de som tyst tittar på utan att göra något. Särskilt när det handlar om unga tjejer som ännu inte fått tillräckligt med skinn på näsan för att säga ifrån. Hade tyvärr en lärare som gjorde så när jag gick i högstadiet. Vi var på läger och två killar i klassen tryckte ner mig på sängen, drog av mig kläderna och fotade (med min kamera). Läraren kom och såg vad som hände. Då stack killarna, men läraren bara vände på klacken och gick. Visst, han kanske kände sig dum och inte visste vad han skulle göra. Men jag hade uppskattat om han berättat för den kvinnliga ledaren som var med och hon hade pratat med mig om vad som hänt. Jag skämdes och har aldrig berättat för någon. Förmodligen skulle det varit annorlunda om jag fått stöd direkt. Passionsblomman: Det var kanske inte riktigt BAKOM galler du tänkte dig när du sökte jobb förut.
  • tonårsmorsa

Ja, och lite vuxenutbildning för skolpersonalen också, så de fattar när det är dags att slå näven i bordet och inte tyst stå och se på.

Tyvärr verkar det också finnas en stor skillnad på hur vuxna i skolan agerar om en kille säger hora, mot om en tjej kallar en kille för bög. Kanske inte riktigt jämförbart, men jag tror inte lärarna skulle acceptera om en tjej blev kallad flata heller, så varför ska en kille acceptera bög. Problemet med de orden är ju att det inte är orden i sig det är fel på, utan felet ligger i den värdering som ungdomarna lägger i orden. Jag tror livskunskap behöver komma in på alla skolscheman. Och det ska vara professionella människor som håller i de lektionerna. Där räcker lärarutbilningen tyvärr inte till.

passionsblomman skrev 2009-02-20 13:03:52 följande:
    Men jävlars "&%#&/(()/)/&%#¤#¤"#&)(=!!!!!!!VAD ÄR DET FÖR VUXNA I DET HÄR SAMHÄLLET!!!!DEt här måste debatteras i vårt samhälle! Helt klart!Och inte minst med hela det här Hora-snacket som är nu, då tjejer anväder det och slampa och slyna som om det vore vilka ord som helst.Jag ändrar mig, jag tror jag måste börja jobba med att åka runt och diskutera sexualitet i skolorna istället...kan man få lön för det???
  • passionsblomman

Framförallt behöver ungdomar få tillfälle att själva diskutera och reflektera över saker och ting också.. På riktigt. De har ju svaren inom sig, men i gruppen ssssskapas ofta helt sjuka beteenden som alla inblandade egentligen mår dåligt av. det går ju sedan vidare in i vuxenlivet.

• Diz

Jag kan garantera att det finns sådana där puckon bland ungdomarna också, jag bor alldeles för nära en sådan. Finns inte ord för hur man skulle vilja ta hand om dom, äcklena, men det går ju inte. Men att möta personen ifråga dag efter dag, det är ingen höjdare.

• passionsblomman

En tjej jag träffade för många år sedan blev gruppvåldtagen på en friluftsdag när hon gick i åttan. Killarna gick i parallellklassen, helt vanliga killar. Klockan var halv fyra på eftermiddagen och i fullt dagsljus tog de henne en efter en mitt i skogen.

vad hände? Jo, de fick som straff vänta ett år på att få t sitt KÖRKORT, medan tjejen fortfarande gick i rege´lbunden terapi och hade ett helsicke...

Hur många fler berättelser tror ni vi aldrig får höra???

Jag har tyvärr fler sådana berättelser, som INTE är rykten att berätta, VAD är det som är fel ??? Om det vore enstaka killar som hade ordet monster i pannan , men det är "killarna hemma i byn", killar i kompisgänget, och i samma klass osv som gör de här sakerna...och i flera exempel kan de inte ens skylla å alkohol som en faktor.

• Diz

Jo, man tror dom är normala ungdomar, alldagliga, som bara vill vara snälla och följa tjejen hem, eller hjälpa till med barnpassning. Det är något fel när man ger sig på flera på en tjej, eller när man ger sig på små 7åringar för den delen.

Vi hade tur, killen ifråga blev dömd, och dömd igen i hovrätten. Men det finns sååå många som inte blir det så det är skrämmande.

• Troll1

Jag känner mig som en ruggigt överbeskyddande mamma. Inte bra, men vad gör man?
    Det är ju själva (ja här skulle det vara en djävulsbild, men inget plus - ingen bild) att man ska behöva oroa sig för idioter och psykopater.
    De skulle märkas med en stor klocka under halsen (modell som katter har), så man hörde o såg dem tydligt!

• Diz

Det jag har tyckt var absolut jobbigast var just det faktumet att mina vibbar gick igång på killen, och jag reagerade, men uppenbarligen inte starkt nog. Vi lät flickan leka med hunden hans utomhus, för han kan ju liksom inte göra något mitt på gatan utanför vårt hus tänkte vi. Men inte fan hindrade det honom att lura med sig henne in.

När han sen sitter i rätten och hånler och småskrattar under våra vittnesmål, då får man bita sig i läppen och knyta näven hårt i byxfickan. Han har iaf inte hånlett sen han blev dömd i hovrätten.

Svar på tråden Tantvarning 3