Ja, och lite vuxenutbildning för skolpersonalen också, så de fattar när det är dags att slå näven i bordet och inte tyst stå och se på.
Tyvärr verkar det också finnas en stor skillnad på hur vuxna i skolan agerar om en kille säger hora, mot om en tjej kallar en kille för bög. Kanske inte riktigt jämförbart, men jag tror inte lärarna skulle acceptera om en tjej blev kallad flata heller, så varför ska en kille acceptera bög. Problemet med de orden är ju att det inte är orden i sig det är fel på, utan felet ligger i den värdering som ungdomarna lägger i orden. Jag tror livskunskap behöver komma in på alla skolscheman. Och det ska vara professionella människor som håller i de lektionerna. Där räcker lärarutbilningen tyvärr inte till.
passionsblomman skrev 2009-02-20 13:03:52 följande:
Men jävlars "&%#&/(()/)/&%#¤#¤"#&)(=!!!!!!!VAD ÄR DET FÖR VUXNA I DET HÄR SAMHÄLLET!!!!DEt här måste debatteras i vårt samhälle! Helt klart!Och inte minst med hela det här Hora-snacket som är nu, då tjejer anväder det och slampa och slyna som om det vore vilka ord som helst.Jag ändrar mig, jag tror jag måste börja jobba med att åka runt och diskutera sexualitet i skolorna istället...kan man få lön för det???