• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Troll1
    Diz skrev 2009-02-20 15:22:00 följande:
    Det jag har tyckt var absolut jobbigast var just det faktumet att mina vibbar gick igång på killen, och jag reagerade, men uppenbarligen inte starkt nog. Vi lät flickan leka med hunden hans utomhus, för han kan ju liksom inte göra något mitt på gatan utanför vårt hus tänkte vi. Men inte fan hindrade det honom att lura med sig henne in. När han sen sitter i rätten och hånler och småskrattar under våra vittnesmål, då får man bita sig i läppen och knyta näven hårt i byxfickan. Han har iaf inte hånlett sen han blev dömd i hovrätten.
    Men fy...!! Blev Ni drabbade av honom och bor grannar??
    Påminner lite om Christine Schûrrers beteende i rätten också. Hon flinade, skrattade, läste i en dagbok samtidigt som hon fick frågor, svarade uppkäftigt Helt otroligt!
  • Diz

Jo, tyvärr är det så. Det tog dessutom ett tag innan det hela kröp fram, och han fortsatte sätta sig brevid mig i bussen, snacka skit och vara "trevlig". Dessutom hade han mage nog att påstå att det var dottern, precis fyllda sju, som hade förfört honom á la dålig porrfilm.

När alla (möjligtvis borttaget killens blåögda far) i rättssalen vet att han gjort det, och man ändå inte kan känna sig säker på att han blir dömd, då börjar man fundera på hur rättssystemet ser ut.

• passionsblomman

*går och kräks*

Diz skrev 2009-02-20 15:32:22 följande:
    Jo, tyvärr är det så. Det tog dessutom ett tag innan det hela kröp fram, och han fortsatte sätta sig brevid mig i bussen, snacka skit och vara "trevlig". Dessutom hade han mage nog att påstå att det var dottern, precis fyllda sju, som hade förfört honom á la dålig porrfilm. När alla (möjligtvis borttaget killens blåögda far) i rättssalen vet att han gjort det, och man ändå inte kan känna sig säker på att han blir dömd, då börjar man fundera på hur rättssystemet ser ut.
  • tonårsmorsa

Usch, jag får verkligen ont i magen när jag hör dig. Det är så ofattbart overkligt när man hör att det är unga människor som begår sådana gärningar. Man vill gärna tro att det är gamla äckliga snuskgubbar och så är det en ung kille.

Jag kom på en kille en gång som stod och onanerade utanför ett fönster på förskolan. Fullt med barn stod där inne och tittade på. Killen var ca 17år. Tyvärr hann han sticka innan polisen kom.

Själv blev jag antastad av en av mina föräldrars manliga vänner när jag var ca 11 år. Han var hemma hos oss, kom in i mitt rum, ställde sig bakom mig, la händerna över mina axlar och tafsade mig på brösten. (Jag var ganska tidigt utvecklad.) Jag kände bara hur äcklig han var och reste mig upp och gick ut till mina föräldrar. Men jag vågade aldrig berätta något för dem. Däremot såg jag till att jag aldrig blev ensam när han fanns i närheten. Kommer också ihåg blusen jag hade (min favorit), men den hade jag aldrig på mig efter den dagen. Har fortfarande svårt med folk som kommer bakifrån och lägger händerna på mina axlar. Beröring bakifrån utan att jag är förvarnad ger mig rysningar i hela kroppen.

Diz skrev 2009-02-20 15:32:22 följande:
    Jo, tyvärr är det så. Det tog dessutom ett tag innan det hela kröp fram, och han fortsatte sätta sig brevid mig i bussen, snacka skit och vara "trevlig". Dessutom hade han mage nog att påstå att det var dottern, precis fyllda sju, som hade förfört honom á la dålig porrfilm. När alla (möjligtvis borttaget killens blåögda far) i rättssalen vet att han gjort det, och man ändå inte kan känna sig säker på att han blir dömd, då börjar man fundera på hur rättssystemet ser ut.
  • Troll1

Men herregud Diz! Vad fick han för straff? Hur mår dottern? Usch så ledsen jag blir...

• Troll1

Jag har märkt att jag tyvärr ganska ofta är misstänksam mot folk. Jag känner också vibbar... Har ögonen med mig hela tiden när jag är ute. Det är ju inte så man vill att samhället ska vara.

• didis

Vad ÄR det för människor som går lösa mitt ibland oss??

Ibland tänker jag att det är något fel med manssläktet och inte blir det bättre när jag hör alla berättelser här!!

• passionsblomman

Alltså, det blir ju inte långt till tanken att det måste finnas något i mäns hjärnor och sexualitet som har väldigt NÄRA till att slå slint...

Det är för många som råkar ut på olika sätt för att bara förklara bort det med ettmissfoster här och där!

Något är på riktigt fel med mänskligheten...

• tonårsmorsa

Många gånger tror jag att det handlar om ett utanförskap som skapar sargade själar. Mina föräldrars bekant var knappast någon snygging och hade säkert inte så mycket positiva erfarenheter av umgänge med kvinnor. Inte för att det försvarar att kladda på en 11-åring, men jag tror trots allt det kan ge en förklaring. Därför är det så viktigt att arbeta förebyggande i skolan med allt som gäller mobbing och utanförskap.

Vi för just nu ganska mycket samtal med skolan just om det här med mobbing, att det inte alltid behöver vara fysiska eller verbala påhopp, utan att utanförskapet också är en form av mobbing. När ett barn går dag ut och dag in i skolan utan att någon ser personen så kan det aldrig skapa en sund själ. Skäms när jag tänker tillbaka på min egen skoltid och hur man ignorerade en del i klassen/skolan. Sånt måste vuxna ta på allvar.

passionsblomman skrev 2009-02-20 15:49:06 följande:
    Alltså, det blir ju inte långt till tanken att det måste finnas något i mäns hjärnor och sexualitet som har väldigt NÄRA till att slå slint...Det är för många som råkar ut på olika sätt för att bara förklara bort det med ettmissfoster här och där! Något är på riktigt fel med mänskligheten...
Svar på tråden Tantvarning 3