• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • MulleNuh

SKITSNYGG!! Den var min stil!

Heloise skrev 2009-02-05 00:08:02 följande:
    natt natt ladies men snäll kan ni ta en sväng till mitt galleri och säga vad ni tycker om den första klänningen; spets med avtagbar chiffong kjol. Vart lite kär i den fast jag vill nog ha lite längre ärm.
  • lillabruden

hejhej

heloise, jättefin klänning!

Passionis, hoppas denna lilla killen reder ut sig...

mulleh, beter man sig 15 så får man finnar

själv har jag väl fått för mina synder. Var och provade klänningar igår, var i 2butiker och hittade en i varje... den ena är på tok för dyr men ska göra lite spion arbete.... Men en av tärnorna (min bästa vän..) avbokade medans jag o andra tärnan precis kommit till butiken -kul. dagen innan var det min 3de tärna (kusin) som avbokade (dessutom avbokades första planeringen den 23jan pga deras arbeten..), det sänkte mitt humör.... drog mig i kragen och vad händer. Jo, ALLA klänningar är gjorda för att hänga på galgen, inte sitta på en latino inspirerad alá lillabruden kropp. kände mig gigantisk och expiditerna säger lagom högt så att alla (typiskt nog fullt just då med) hör att jag inet ska bry mig om den är för liten för det kan vi beställa och det får bli 2stl större osv.
    Butik nr 2 tyckte jag skulle gå ner i vikt. Fick knappt någon hjälp OCH jag var tvungen att tvätta händerna innan jag provade!! Hallå!!!

Nä, det blev inte som jag tänkte mig, det blev värre. Inte alls kul med klänning mer

hoppas ni har det bättre!!!

kramiz

• MulleNuh

Tyst på dig!!

Nu ska jag åka in i träffa. P! Ska bli himla kul!

lillabruden skrev 2009-02-05 08:38:31 följande:
    hejhejheloise, jättefin klänning! Passionis, hoppas denna lilla killen reder ut sig... mulleh, beter man sig 15 så får man finnar själv har jag väl fått för mina synder. Var och provade klänningar igår, var i 2butiker och hittade en i varje... den ena är på tok för dyr men ska göra lite spion arbete.... Men en av tärnorna (min bästa vän..) avbokade medans jag o andra tärnan precis kommit till butiken -kul. dagen innan var det min 3de tärna (kusin) som avbokade (dessutom avbokades första planeringen den 23jan pga deras arbeten..), det sänkte mitt humör.... drog mig i kragen och vad händer. Jo, ALLA klänningar är gjorda för att hänga på galgen, inte sitta på en latino inspirerad alá lillabruden kropp. kände mig gigantisk och expiditerna säger lagom högt så att alla (typiskt nog fullt just då med) hör att jag inet ska bry mig om den är för liten för det kan vi beställa och det får bli 2stl större osv. Butik nr 2 tyckte jag skulle gå ner i vikt. Fick knappt någon hjälp OCH jag var tvungen att tvätta händerna innan jag provade!! Hallå!!!Nä, det blev inte som jag tänkte mig, det blev värre. Inte alls kul med klänning mer hoppas ni har det bättre!!!kramiz
  • lillabruden
    fuskisar!!! Ha kul för oss också
    MulleNuh skrev 2009-02-05 08:43:24 följande:
    Tyst på dig!! Nu ska jag åka in i träffa. P! Ska bli himla kul!
  • Troll1

Lillabruden: Vad var et för butiker?? Dålig stil!

Jag provade flera modeller och den som jag tyckte bäst om letade jag efter på nätet. Hade inte råd med deras fullpris... Köpte min slutligen beg på Tradera. Jag var jättenöjd och den behövde bara läggas upp tyckte jag. Tyvärr så hade jag ett "spån" till sömmerska, för hon lade ut den i midjan (för mkt) och hissade upp den (för mkt), däremot la hon inte upp den tillräckligt.Hon sydde inte, det gjorde man inte sa hon. Bara pressade den. Den pressningen höll inte ngt vidare, jag snubblade på klänningen och tja, den var alldeles för lång. Hon skyllde på att jag inte hade mina brudskor med på sista provningen (ngn dag före bröllopet). Bah! Jag hade skorna när hon nålade den och de är inte ens ngn särskilt hög klack på. Hon dabbade sig, men hon hann ju inte ändra före bröllopet. Dessutom upptäckte jag att hon inte fixat till den söndriga underkjolen. Lite sur är jag för det, fick betala 750:- för det.

• Troll1

Åhhh, ska ni träffas idag?? Ha det riktigt roligt! Krama P från mig då (hon ligger väl å trynar den sötnosen?)

• Diz

Heloise > Klockren! Hade kunnat tänka mig den också, jag är en sucker för spets...

Lillbruden > Skriv omdöme på eniro vet ja! Sådär ska man inte bli bemött, om man så väger 400 kg, sådeså! *stampar bestämt med foten och ser morsk ut* Bor du i skåne så kan jag se om jag kan hitta fler affärer till dig, har bland annat en pärla precis i närheten av där jag bor. Får man fråga vilka affärer du var in på?

Troll1 > det där låter lite som min balklänning... Kärringen som skulle sy den tog på sig åt helvete för mycket. Först så lydde hon inte mitt råd att ta måtten med rätt BH på, trots att jag berättade att jag fick ett par kup-storlekar större i den axelbandslösa jag skulle ha, så hela överdelen fick göras om. När jag skulle hämta upp klänningen så skulle hon bara göra klart lite, och sen komma ut med den till lägenheten. När jag sitter på bussen på vägen hem, fixad i håret och allt, ringer hon och säger att hon nog inte kommer bli klar. *ridå* Jag ringde mamma och storgrät naturligtvis, varvid min mor åker dit, sliter klänningen ur näven på hon som kallade sig sömmerska och själv fållar och gör klart den så gott det går på en kvart. När jag får hem klänningen hade sömmerskan sytt dragkedjan åt fel håll, och med 2cm höjdskillnad i ryggen, fodret var tejpat fast och klänningen såg ut som ett hopkok from hell. På balen fick jag veta att de andra tjejerna med samma sömmerska satt med klänningar som var opressade, alldeles för små och som i vissa fall hölls ihop med hjälp av säkerhetsnålar... Jag betalade dock inte ett rött öre.

Jag är förövrigt inte det miiiiinsta avis på er som ska träffas! *håller fingrarna ikors bakom ryggen*

• MulleNuh

Tack för idag Passion!!! Mycket trevligt var det!!

• Diz

haha, ingen som skrev från 0930 till 1400, måste bero på att vi har tanter som är MIA...

Välkommen tillbaks, hoppas ni haft skoj!

• Troll1

Ja just det, välkomna tillbaka småtanter! Var är Passion förresten?

Svar på tråden Tantvarning 3