Heloise > Klockren! Hade kunnat tänka mig den också, jag är en sucker för spets...
Lillbruden > Skriv omdöme på eniro vet ja! Sådär ska man inte bli bemött, om man så väger 400 kg, sådeså! *stampar bestämt med foten och ser morsk ut* Bor du i skåne så kan jag se om jag kan hitta fler affärer till dig, har bland annat en pärla precis i närheten av där jag bor. Får man fråga vilka affärer du var in på?
Troll1 > det där låter lite som min balklänning... Kärringen som skulle sy den tog på sig åt helvete för mycket. Först så lydde hon inte mitt råd att ta måtten med rätt BH på, trots att jag berättade att jag fick ett par kup-storlekar större i den axelbandslösa jag skulle ha, så hela överdelen fick göras om. När jag skulle hämta upp klänningen så skulle hon bara göra klart lite, och sen komma ut med den till lägenheten. När jag sitter på bussen på vägen hem, fixad i håret och allt, ringer hon och säger att hon nog inte kommer bli klar. *ridå* Jag ringde mamma och storgrät naturligtvis, varvid min mor åker dit, sliter klänningen ur näven på hon som kallade sig sömmerska och själv fållar och gör klart den så gott det går på en kvart. När jag får hem klänningen hade sömmerskan sytt dragkedjan åt fel håll, och med 2cm höjdskillnad i ryggen, fodret var tejpat fast och klänningen såg ut som ett hopkok from hell. På balen fick jag veta att de andra tjejerna med samma sömmerska satt med klänningar som var opressade, alldeles för små och som i vissa fall hölls ihop med hjälp av säkerhetsnålar...
Jag betalade dock inte ett rött öre.
Jag är förövrigt inte det miiiiinsta avis på er som ska träffas! *håller fingrarna ikors bakom ryggen*