Min långa ståtliga 19- åringen, behagade falla som en fura, rakt in i WoW- träsket under jullovet. Det förde med sig att våra trevliga samtal vid middagstid flög sin kos. Isf att njuta av mitt trevliga

sällskap, för att inte tala om julmaten.
Spratt det liksom i hans ben, hängjeansen måste ha varit full av myror eftersom han ideligen måste in på rummet och kolla något. Till att börja med trodde jag att det var dax för ny tjejuppvaktning, via msn.
Efter att hans måltider började intas gående, o helst mitt i nätterna fick jag slutligen ett av mina mammabryt. Jag stormar alltså Robins rum, och drar en sk. fiktionsstory om WoW som internets farosot nr.1. Jag talar

högljutt om dataspelens fördärv på den sociala IRL- kompetensen. Poängterar att vårt samhälle om ett 40- tal år kommer att vara utan biografer, krogar, discon, fik etc, etc. Pga av denna dataspelsfokusering.
Sonen sitter alldeles tyst, o bara tittar på mig med den där blicken. Som kan driva mig till ytterligare vansinnigheter. Jag noterar helt plötsligt att hans rum borde städas, hans kläder ska in i garderoben, etc. ETC. Vilket jag naturligtvis påpekar, med stora bokstäver. I och med detta noterar jag att ett bizzart leende börjar sprida sig in i hans ansikte. Det är inget gott tecken, sanna mina ord. Nittonåringen börja koka över av ilska.
Det är exakt vid den tidpunkten jag inser att anfallstrupperna omedelbart bör dras tillbaka. Jag bör försvinna samma väg som jag kom, men dubbelt så snabbt. Resa bort till främmande länder, vackra städer, el kanske ta bussen ner på stan. Ungen är märkbart förorättad. Jag gaskar upp mig, och säger; - Ja, du borde iaf sova på nätterna.
Då öppnar sonen munnen, talar i tydliga ordalag om att det är jullov. Han, och alla hans kompisar från hemstaden har bildat någon sorts inre WoW- klubb. Fixat, o grejat, vilket tagit lång tid, o hårt arbete. Föräldrar, alltså jag; Bör begripa att det är viktigt att stå för sina ord. Dvs, dyka upp vid datorn på rätt tid. Ge järnet, samarbeta, o ha kul. Han får det att låta som en viktig punkt i förordnandet, Sverige i tiden.
Eftersom jag absolut inte vill betraktas som motsträvare, en sorts fiende mot gatusmarta killar, och tjejer. Lägger jag ner ...... projektet. För visst har sonen rätt i mycket av det han säger

För egentligen är jag faktiskt nöjd, om han sitter ner då han äter.