Ja och vaddå hjälp? Det handlar i stort sett helt om vad du har för skyldigheter och hur många sätt det finns att bli av med sin a-kassa på. Sedan får man order att söka allt som finns i hela Sverige och flytta om det finns ett jobb i andra änden av landet. Annars har man utnyttjat systemet och står inte till arbetsmarknadens förfogande, utan sitter bara hemma och latar sig.
Det är skit att vara arbetslös. Det finns ingenting som är lättare än att ha sitt jobb, gå dit och göra det man ska, gå hem och sedan få sin lön. Hur trist det än kan vara.
Alla saker utanför det är meck meck meck, med papper olika kassor hit och dit och fylleri fyllera fylleröverallt och TELEFONKÖÖÖÖ och försenade utbetalningar och intyga på hederochsamvete.
didis skrev 2009-02-03 19:41:31 följande:
Tack o lov har jag inte haft med AF att göra på många år (jo de betalade faktiskt en jobbsökarresa med flyg o taxi tur o retur Umeå-Linköping för 11 år sedan men det kan jag inte klaga på!)Jag förstår ändå känslan - "nu skall du vara tacksam för all hjälp du får och gu´nåde dig om du inte söker 20 jobb i veckan" - ungefär. Som att vara inkallad till rektorn...