• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Frujj

Carma: Vi hade inga program till dopet. Bara inbjudningkort före och tackkort efter.

Nu har jag pysslat ihop ett födelsedagskort till grannens dotter som fyllde 2 häromdan (W:s flickvän )

• Frujj

Får jag fråga en sak, mässan i helgen, brukar det vara "mässpriser" eller hur funkar det? Har alla utställare (butiker då alltså) med sig en massa grejor, stämplar papper mm??

• Frujj

En fråga till till er vana pysslare: (och ursäkta min okunnighet) men vad förvarar ni era papper i? Högar och travar i ett hörn nånstans eller har ni nån proffsig väska med massa olika fack och grejor?

• Nibla

Frujj,
    Jag vet inte om det brukar vara några extrapriser. Carma har nog stenkoll!

Jag har en jättebra väska med 8 olika fack där jag förvarar mina papper. Köpte den på Bokia, eller om det var Akademibokhandeln, för 85 spänn. Förut hade jag papprena löst i min pysselkartong, men det blev sån oordning då.

• Frujj

Nibla: Ah ok 85 spänn är ju helt ok. Har sett väskor i scrapbookaffären för sisådär en femhundring och det är way too much för lite hobbypysslande tycker jag...

• Carma07

Frujj: Utställarna på mässan brukar ha antingen webbutik eller fysisk butik eller både och. De plockar med sig lite av sitt sortiment, men jag har väl upplevt att de börjar plocka med sig mindre och mindre. Men det är olika för butikerna. Tycker det är dåligt med mässpriser, men något enstaka kan man hitta.

Jag har en väska till mina papper som jag köpt på Panduro. Har en för mönstrat och en för enfärgat. Har man inte jättemycket papper så är Niblas väska suverän. Funderar på att skaffa mig en sådan.

• Carma07

Godmorgon

Är jag först? Det är klart, är man uppe med tuppen så är man.

Idag är det dags för sångstund igen vilket jag ser fram emot. Och jag tror lilltjejen gör det också så hon slipper mina enformiga och fantasilösa egenkomponerade ramsor.

Och så dagens tre positiva:
    1. Maken är klar med mässorna för denna gången och kommer hem på kvällarna.
    2. Sångstund idag.
    3. Är på jättebra humör idag.

• FruTez

Frujj: Jag har köpt en sådan här väska till mina större papper.

www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=060020

Det jag gillar med pysselmässan är att det är affärer från hela sverige som är med. Man får se lite mer saker än vad som finns i de affärer som finns här i götet. Mycket är ju samma, men en del saker är ju lite ovanligare. Skönt att kunna köpa allt på ett och samma ställe, istället för att åka omkring på stan! Synd bara att det inte är så värst mycket mässpriser längre...

• Carma07

Det är sådana väskor som jag också har. Det var så jag gjorde i början när jag sprang på mässorna och innan det fanns fysiska butiker. Då var jag där mest för att titta och klämma på sakerna för att veta hur de såg ut om jag ville beställa senare. Och dessutom passa på att handla när man ändå var där.

Det som är kul med mässorna idag är att kolla på alla saker de har pysslat ihop för att visa som inspiration och demos. De som gör dem är så otroligt duktiga och det kliar rejält i fingrarna sedan.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas