Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
God morgon
Ja Nibla det är nog dags att göra audition för Desperate housewifes
Roade mig med att fylla på kyl o frys igår. Systemet och blomsteraffären fick besök. det blev pärlhyacinter och ljusrosa tulpaner
Hittade ett underbart väggord. I nästa boende skall det bli en sån här i tvättstugen...
stjarnorochchampagne.blogspot.com/
Godmorgon
Nibla: Härligt med nystädat hem. Måste säga att jag också är imponerad av dig.
Ab: Ja, den texten är kul.
Idag blir det promenad och lunch vid Aludden. Trevligt med lite nya vyer på promenaden.
God Morgon!
Ja, jag har också hört att man inte har någon tid till något när man är mammaledig. Det går i vågor faktiskt, men jag har den inställningen att L kan vara med mig på nästan allt jag gör. Ska jag vika tvätt får hon snällt ligga på en filt i tvättstugan. Ska jag dammsuga kan hon sitta i sin gåstol och tittta på. Ska jag baka kan hon sitta i sin barnstol och leka. Det är vad man gör det till.
Fast igår hade jag bara extrem tur. Hon brukar inte sova några längre perioder. Så jag tänkte att jag skulle börja med köket. När det var klart sov hon fortfarande så jag fortsatte med vardagsrummet. Sen med övervåningen. Så det var en kamp mot klockan! Blev mycket roligare att städa då, när man inte visste långt man skulle hinna.
Inatt har vi sovit uselt! Hon vaknade vid 23 igår och låg vaken i 1,5 timma. Sen vaknade hon vid 3 och låg vaken även här en timma. Hon ligger ju mellan oss i sängen, men mer mot min sida. Hon har ju börjat röra sig såpass i sömnen så hon tränger ut mig, så jag får ligga på en liten remsa utan att röra mig.
Skulle på möte på jobbet idag klockan 9 men jag ställde in det, orkade inte ta mig upp när klockan ringde 6.30.
Så idag ska vi ta tåget till Allum istället. Brorsan fyllde år i söndags, ska hitta en present till honom.
Det ska bli så roligt att träffas imorgon! Jag har kollat över listan och jag ska bara ta med mig bröd och smör, det känns så snålt! Inget annat som behövs?
låter roligare med Allum är jobbmöte
ser fram emot i morgon- citygirls: hämtar ni mig?
jag har med mig juice o skumpa (bl a alkoholfri chapell hill) o hemgjord marmelad. insåg att jag glömt köpa bär... Skall vi göra fruktsallad kanske?
Godmorgon mina damer.
Hoppas att alla mår bra. Själv har jag mått sådär de sista dagarna. känt mig allmänt nere och mått illa med. Suck. Men idag ska det minsann bli ändring på det. Jag har bestämt mig att jag ska må BRA!!!!
Så idag är det stor städning. Vi ska ha några vänner över på middag och de är katt allergiker. Så vi dörren serveras det zyelex innan de är innanför dörren. Det funkar faktiskt ganska bra. Men jag ska FÖRSÖKA eliminera det mesta av katthåren.
Godmorgon mina damer.
Hoppas att alla mår bra. Själv har jag mått sådär de sista dagarna. känt mig allmänt nere och mått illa med. Suck. Men idag ska det minsann bli ändring på det. Jag har bestämt mig att jag ska må BRA!!!!
Så idag är det stor städning. Vi ska ha några vänner över på middag och de är katt allergiker. Så vi dörren serveras det zyelex innan de är innanför dörren. Det funkar faktiskt ganska bra. Men jag ska FÖRSÖKA eliminera det mesta av katthåren.
darling- Nides. Hoppas du orkar träffa oss i morgon. Tänkte just att det var längesedan vi hörde från dig. Vad är det som är jobbigt? Jobb eller bara allt?
Jag vet inte vad det var som var jobbigt.. det var bara allmänt.
KLart jag kommer imorn med mina köttbullar o filladelphiaost.
Hoppas vi kan gjuta lite gnista i dig. Vår och ljus hjälper också. O kanske att en av er får jobb
Hej hej!
Nu funkar linjerna ut till Bäckebol igen, så det är lite lugnare idag. Igår var verkligen en helv*tesdag! Som mest hade vi 20 samtal i kö och då var vi ju ändå några st. som satt och svarade! *pust* När jag kom hem så var jag helt slut. Satte mig i soffan, hällde upp ett glas vin och smaskade i mig två praliner! Det var en fin belöning efter en hård arbetsdag!
Ska bli kul att ses imorgon!