• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Ab fab

lovar att lägga bilder om jag bara kommer ihåg att ta några

Nibla- skönt att du kollar till huset

• Frujj

Tezz: Jag lägger med bilder på receptbloggen när jag har bild, men som Carma säger, ibland glömmer man fota...

• Linum

Nibla: Choklad (mörk sådan). Gå till Kanolds och botanisera bland både praliner och finare chokladkakor. Hade nog gett mig på att köpa någon cigarr till honom också. Det passar rätt bra ihop med whisky (säger hon som är extrem antirökare...).

Lägg till ett par riktiga whiskyprovarglas. Finns på NK, tror jag.

Det finns en jättefin bok om whisky som heter (springer ut i köket och kollar...)... Whisky - Från Bladnoch till Highland Park. Skriven av Michael Jackson. Det är väldigt mycket fina bilder i den och väldigt vacker text. Man blir jättesugen på att åka till Skottland när man läser den! Det är min frukostlektyr...

Tips på god och överkomlig whisky:
    Ardbeg Uigeadail, 599 kr
    Highland Park, 18 år, 549 kr
    Lagavulin, 16 år, 579 kr
    Oban, Distillers Edition, 549 kr
    Talisker, Distillers Edistion 1996, 549 kr

• Nibla

Tack Linum för tipsen! Ska spara dem till mig själv. Gubben gillar inte mörk choklad, men han gillar Geisha enligt N. Så det blir whisky och Geisha!!!

Ska snart ut i vårsolen på en låååååång promenad. Blir nog att jag tittar till Abbes hus idag igen.
    I eftermiddag ska jag till Gråbo och fika med en höggravid kompis. (Min gamla chef i London!)

• Carma07

Godmorgon

Känner mig nästan utvilad för en gång skull. Känns underbart! Och härligt väder på det! Det är så att man får damma av dagens tre positiva.

1. Utvilad
    2. Solsken
    3. Sångstund senare idag.

• Ab fab

Skönt att du kollar till mitt hus Nibla. du kan inte tänka dig att beskära våra äppleträd?

• Nibla

Ab, idag har jag inte tid men kanske nästa vecka?

Ska nu ut i den härliga vårsolen!

• Bauti

Hej

Har kännt mig nere de senaste dagarna. Fråga mig inte varför, för det vet jag inte. Den stora delen är nog att jag har så dåligt med kunder just nu.
    Försöker att inte grubbla så mycket men det är svärt när jag är en tankeperson.
    Så igår plockade jag fram hela min atelje i vardagsrummet för att få utlopp för kännslorna. Brukar göra så när jag är nere. Offtast blir det en tavla som jag föröver kännslorna på.
    Och ser man den så kan man nästan se kännslorna svalla.
    Jag skall lägga upp den på blogen så ni får se.

Men allt har en mening som jag alltid säger.

Tre positiva
    1. Jag har turen att ha en underbar man som stöttar mig
    2. Man behöver må dålig för att veta när man mår bra
    3. Våren är här

• Ab fab

bauti- va skönt att du har hittat ett utlopp för nedstämdheten. Att du inte låser in känslorna. Klokt

• FruTez

bauti: Trist att du kännt dig nere. Va bra att du hittat ett sätt att få utlopp för känslorna!

Linum: Har du sett?

www.qualityoutlet.com/web/LINUM.aspx

Dagens 3 positiva:

1. Det är vårlikt väder ute
    2. Jag ska åka direkt hem efter jobbet, inga ärenden!
    3. Det är Desperate Housewifes ikväll

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas