• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Frujj

Usch läste just en artikel om industribakat bröd, blev väldigt sugen på att baka mer själv! *går till köket*

Förra veckan bakade jag ett surdegsbröd, det tog sin lilla tid men blev såå gott! Massor med nyttiga fibrer och mättande gott bröd blev det. En limpa vägde 1,3 kg....!!

• Bauti

Abbe, japp jag skall hämta dom hos syster.

Frujj, vågar man skriva JA!?
    Även silversmyckerna,andra smycken, handväskorna och keramiksakerna har jag gjort.

• Bauti

Frujj
    jag har oxå börjat baka bröd själv. Så mumma med lite fetaost och soltorkade tomater i.

• Frujj

Bauti: Självklart ska du säga JA!! Vad kul! Funderar lite på en sån, maken är ju segelfrälst och fyller snart år :)

• Frujj

Gott med hembakat bröd. Ekonomiskt också! Speciellt om man har en mack-ätande familj
    Lägger ut surdegsbrödet på bloggen senare

• Ab fab

Att läsa hemlige kocken ändrar matvanor. vi köper allt bröd numea hos en lokal bagare. Mycket godare, nyttigare och inte alls dyrt. De skär upp bröden i skivor så det är bara att frysa in

• Bauti

Frujj
    Jag gör även burkar med sjökort på. Bara att säga till så fixar jag

• Carma07

Hejsan

Idag vaknade lilltjejen kl 6 och var pigg och hungrig. Det var bara att pallra sig upp och då piggnar man till själv. Speciellt med ett sådant här väder. Tanken var att vi skulle skjutsa maken till jobbet får att ha bilen, men istället packade jag ner lilltjejen i vagnen och så tog vi en timmes promenad istället och hämtade vagnen.

Nibla: Nu blir jag fundersam när du är iväg och simmar med lillan. Var det inte idag det är babymassage?

Ab: Visst kan vi ordna så du får stansa blommor.

• FruTez

Hej hej!

Va mycket ni skrivit, när man självklart inte har tid att hänga här!

En fråga, ska på vår gudsons 1 års dag nästa månad. Va tusan ska vi köpa till en så liten knodd? Behöver hjälp! Det får inte vara nått som tar för stor plats. De bor 2 vuxna och 3 barn i en liten tvåa...

• Nibla

Carma,
    Vi har precis kommit tillbaka från simmet, så i eftermiddag blir det en promenad ner till BVC och massagen!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas