• Compis

Till er frivilligt barnfria!

Halloj!
    Jag har letat efter forum på nätet för oss som frivilligt valt att inte skaffa barn. Det verkar inte finnas så många hemsidor men jag hittade flertalet äldre trådar i ämnet här på Bröllopstorget.
    Jag vänder mig till er som bestämt er för att inte skaffat barn oavsett av vilken anledning det än är. Vi tillhör ju inte den grupp som dominerar i samhället direkt och därför vore det skoj att lära känna andra som är i samma sits som en själv. Tror vi barnfria kan ha utbyte av varandra genom samma inställning och synsätt.
    Jag är nyss fyllda 30 och är helt säker på att jag vill avstå från att skaffa barn. Tack och lov har min sambo precis samma åsikt, annars tror jag inte vårt förhållande hade fungerat. Vännerna runt i kring får barn på löpande band och även om man fortsätter umgås blir ju inte relationen på samma sätt efter att en ny liten person dykt upp i kompisens liv. Jag tycker det är kul barn men är helt till freds med att bara träffa dem lite nu och då. Tack och lov har jag aldrig haft några problem med folk som ifrågasatt mitt val av att avstå barn utan jag har mer känt mig unik. Har inte behövt förklara mig och det känns bra.
    Hoppas några likasinnade där ute vill skriva några rader till mig! Jag är inte ute efter någon debatt för eller emot barnafödande så ni som bara ska ifrågasätta varför vissa inte vill ha barn kan luta er tillbaka.

• Svar på tråden Till er frivilligt barnfria!
  • Duchess

Visst finns möjligheten att man ångrar sig. Det enda jag kan säga idag är att jag i vuxen ålder aldrig längtat efter egna barn. Inte maken heller. Jag vet faktiskt inte varför jag skulle ångra mig. Att avstå från egna barn är ett genomtänkt beslut från vår sida - det var inget vi plötsligt hittade på en kväll när vi druckit för mycket glögg.

Drom skrev 2008-12-19 22:14:54 följande:
    nej, jag menar om det finns tilfälle att man skulle ångra sig, eller tror du att man är bestämt från början till slut.
  • Besservvisser

Du citerar mig och sedan skriva ignore! hahaha det var det löjligaste. LOLOLOL Gd vad roligt!

• Jessie Gustav

Då kan vi då nu kanske lyda trådstartarens önskan att vi barnfria inte ska behöva förklara oss varför vi har gjort det val vi har gjort.Tycket det är skittråkigt när det blir sånt tjafs som det har blivit i denna tråd nu.

• Drom

det kan stämma.

Duchess skrev 2008-12-19 22:19:18 följande:
    Visst finns möjligheten att man ångrar sig. Det enda jag kan säga idag är att jag i vuxen ålder aldrig längtat efter egna barn. Inte maken heller. Jag vet faktiskt inte varför jag skulle ångra mig. Att avstå från egna barn är ett genomtänkt beslut från vår sida - det var inget vi plötsligt hittade på en kväll när vi druckit för mycket glögg.
  • Drom

*stil ignore*

Besservvisser skrev 2008-12-19 22:20:48 följande:
    Du citerar mig och sedan skriva ignore! hahaha det var det löjligaste. LOLOLOL Gd vad roligt!
  • Duchess

Samtidigt är det rätt typiskt. Av någon anledning är barnfrihet ett av de mest provocerande ämnena som finns. Det finns alltid människor som blir arga och upprörda av barnfrihet. Jag har vissa aningar om varför det är så, men inget jag kan bevisa.

Jessie Gustav skrev 2008-12-19 22:20:59 följande:

Då kan vi då nu kanske lyda trådstartarens önskan att vi barnfria inte ska behöva förklara oss varför vi har gjort det val vi har gjort.Tycket det är skittråkigt när det blir sånt tjafs som det har blivit i denna tråd nu.
  • En till präst
    Drom skrev 2008-12-19 22:08:10 följande:
    har du?En till präst skrev 2008-12-19 22:06:44 följande:
    Japp!
  • Drom

då är vi två om saken:)
    En till präst skrev 2008-12-19 22:23:45 följande:

Japp!
  • Besservvisser

HAHAHAH

Om man ingorerar något eller någon betyder det att man inte ge uppmärksamhet till företeelsen, så som du har precis gjort!!!! Du är en rolig en!

Ifall du inte vet, här kan du läsa om ordet 'ignore' och kanske då lär dig betydelsen:

ignore

tr.v., -nored, -nor·ing, -nores.
    To refuse to pay attention to; disregard.

[French ignorer, from Old French, from Latin ignōrāre.]

ignorable ig·nor'a·ble adj.
    ignorer ig·nor'er n.

• Hammerman

@ Drom

Du tror inte att du, istället för att imitera en uppfinning av Hiram Maxim, kunde komprimera dina inlägg och satsa lite mer på kvalitet istället för kvantitet?

Stalin må förvisso ha sagt att kvantitet ger en viss kvalitet, men det här är faktiskt inte RKUs forum.

Svar på tråden Till er frivilligt barnfria!